ג'יהו דייוויס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יהו דייוויס
Jehu Davis
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1738
מחוז ווסטר, פרובינציית מרילנד, אמריקה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 11 במאי 1802 (בגיל 64 בערך)
מחוז קנט, דלאוור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא ג'ון (ג'יהו) דייוויס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות של כנסיית סוואנה, מילפורד, דלאוור, ארצות הברית
נשיא דלאוור ה־9
29 במרץ 17892 ביוני 1789
(9 שבועות ו־3 ימים)
חתימה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ון (ג'יהו) דייוויסאנגלית: John (Jehu) Davis;‏ 1738 – 11 במאי 1802) היה בעל חוות מטעים ופוליטיקאי אמריקאי מדלאוור, שכיהן כנשיא דלאוור התשיעי ממרץ ועד יוני 1789.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יהו דייוויס נולד במחוז ווסטר שבפרובינציית מרילנד, כבנו של תומאס דייוויס, שאביו הגיע לאמריקה מויילס. דייוויד הגיע לעיירה לאורל, שם הוא נשא לאישה את רבקה לוס. לאחר נישואיהם הם רכשו את החווה "מקספרן" שממערב לעיר מילפורד, שם הם התיישבו באופן קבוע. לשניים נולדו שמונה ילדים. לאחר מותה של רעייתו, נישא דייוויס בשנית לשרה דאגלס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במלחמת העצמאות של ארצות הברית לחם דייוויס בשורות המיליציה המקומית. החל מ-1777 ובמשך 14 שנים הוא כיהן כשופט שלום. הוא נבחר לבית הנבחרים של דלאוור וכיהן בו במשך עשר תקופות כהונה שונות בשנים 1776 -1790. במושב של 1788/1789 הוא כיהן כיושב ראש הבית, וב-29 במרץ 1789, כאשר נפטר נשיא דלאוור תומאס קולינס, לא היה תפקיד נשיא הסנאט של דלאוור מאויש, ולפיכך היה דייוויס הבא בתור בסדר הירושה. כתוצאה מכך הוא הושבע כנשיא דלאוור וכיהן בתפקיד עד 2 ביוני אותה שנה כאשר האספה הכללית של דלאוור קיימה בחירות מיוחדות ובחרה בנשיא חדש.

במהלך תקופת כהונתו הראשונה של דייוויס כנשיא דלאוור, הושבע ג'ורג' וושינגטון כנשיא ארצות הברית הראשון. האירוע בו עבר וושינגטון דרך וילמינגטון בדרכו לטקס ההשבעה בניו יורק, גרם להתרגשות רבה, כפי שתואר על ידי אליזבת מונטגומרי בספרה "זיכרונות מווילמינגטון":

וזה היה ככל הנראה לאחר בחירתו למשרה זו, שכן אני זוכרת היטב את המוני האדם ממהרים אל רחוב בולטימור (כיום שדרות מרילנד) כדי לתפוס מבט חטוף כאשר הוא עבר... היה זה יום גדול של תענוג, הכול היה על קצות האצבעות של הציפייה כאשר מרכבתו הופיעה, רוכבת באיטיות דרך הקהל, הוא הרכין את ראשו, כובעו בידו, ונופף בממחטתו הלבנה, וכל הפרצופים הסמיקו, ונצצו משמחה.[1]

לאחר תום כהונתו כנשיא דלאוור, כיהן דייוויס כשופט בבית המשפט לעתירות רגילות עד 1792, ומ-1793 ועד מותו כשופט שלום.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'יהו דייוויס נפטר בחוות מקספרן ב-11 במאי 1802. הוא נטמן בבית הקברות של כנסיית סוואנה במילפורד, דלאוור. לא קיים דיוקן ידוע של דייוויס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]