Brandy (אלבום)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Brandy
אלבום אולפן מאת ברנדי נורווד
יצא לאור 27 בספטמבר 1994
הוקלט מאי 1993 – ינואר 1994
סוגה R&Bפופהיפ-הופ-סול
שפה אנגלית
אורך 55:46
חברת תקליטים אטלנטיק
הפקה קית' קראוץ', קנית' קראוץ'
כרונולוגיית אלבומים של ברנדי נורווד
Brandy
(1994)
Never Say Never
(1998)
סינגלים מ-Brandy
  1. "I Wanna Be Down"
    תאריך יציאה: 6 בספטמבר 1994
  2. "Baby"
    תאריך יציאה: 24 בדצמבר 1994
  3. "Best Friend"
    תאריך יציאה: 27 ביוני 1995
  4. "Brokenhearted"
    תאריך יציאה: 22 באוגוסט 1995

Brandyעברית: ברנדי) הוא אלבום הבכורה של הזמרת-יוצרת האמריקאית ברנדי נורווד.[1] אלבום הבכורה יצא לאור על ידי חברת התקליטים אטלנטיק רקורדס ב-27 בספטמבר 1994 בצפון אמריקה ולאחר מכן בהדרגה גם באירופה, אוסטרליה וניו זילנד.[1]

עם יציאתו נכנס האלבום אל המקום ה-20 במצעד הבילבורד 200.[2]

רקע וסוגה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום מכיל מגוון רחב של סגנונות אשר הבולטים ביניהם הם היפ-הופ-נשמה רך, פופ ו-R&B עכשווי של אמצע שנות ה-90. האלבום הופק ברובו על ידי קית' קראוץ' שגם הפיק את כל ארבעת הסינגלים שיצאו מהאלבום.

בנוסף לכך, עבדה נורווד עם מגוון מפיקים נוספים ביניהם הרכב האר אנד בי Somethin' for the People ארוול מקלינטון, ודמון ת'ומאס.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הוצאתו, האלבום קיבל ביקורות חיוביות מהמבקרים אשר שיבחו את הביצועים של נורווד. בנוסף האלבום גם זכה להצלחה מסחרית תואמת. בארצות הברית האלבום תחילה לא המריא אך עם הזמן זכה להצלחה יותר גדולה ונכון להיום מכירותיו עומדות על 4 מיליון עותקים במדינה.

גם בבריטניה האלבום זכה להצלחה דומה שם הגיע למעמד כסף ובקנדה הגיע למעמד זהב. סך הכל מכירות האלבום עומדות נכון להיום על 6 מיליון עותקים בכל העולם.

קידום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתוך האלבום יצאו ארבעה סינגלים אשר כולם הגיעו לראש מצעד שירי ה-R&B האמריקאי. "I Wanna Be Down" היה לסינגל הראשון מהאלבום אשר הגיע לעשירייה הפותחת בארצות הברית, לעשרים העליונים באוסטרליה וניו זילנד ול-40 העליונים בבריטניה. השיר גם זכה לביקורות חיוביות ולימים הפך לאחד מהשירים המזוהים עם הזמרת.

הסינגל השני מהאלבום היה השיר "Baby" אשר אף זכה להצלחה גדולה יותר. אחריו יצאו הסינגלים "Best Friend" ו-"Brokenhearted" אשר גם הם נכנסו לעשירייה הפותחת בארצות הברית ובכך ברנדי סימנה את עצמה כאחת מזמרות ה-R&B המצליחות ביותר באותה תקופה.

האלבום זיכה את נורווד לשתי מועמדויות בטקס פרסי הגראמי בקטגוריות "האמן החדש הטוב ביותר" ו"היכולות הווקאליות הטובות ביותר בשיר R&B נשי" עבור השיר "Baby".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Brandy (2) - Brandy, Discogs (באנגלית)
  2. ^ Brandy Chart History, Billboard