Interlude (שיר של מוריסי וסוזי סו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Interlude"
סינגל בביצוע מוריסי בהשתתפות סוזי סו (סוזי והבנשיז)
יצא לאור 8 באוגוסט 1994
פורמט תקליטון, תקליט, תקליטור, קלטת שמע
סוגה רוק אלטרנטיבי
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:49 דקות
חברת תקליטים פרלופון
כתיבה ז'ורז' דלרו
האל שייפר
הפקה בוז בורר
כרונולוגיית סינגלים של מוריסי
"Hold on to Your Friends"
(1994)
"Interlude"
(1994)
"Now My Heart Is Full"
(1994)
דגימת קול
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Interludeעברית: אינטרלוד; בתרגום לעברית: הפסקה) הוא שיר מאת מוריסי וסוזי סוסוזי והבנשיז) שיצא לאור ב-1994.

שיתוף הפעולה הזה נכלל ברשימת "עשרת שיתופי הפעולה המוצלחים ביותר" של מגזין "ספין".[1] העטיפה היא גרסה חתוכה של צילום מאת רוג'ר מיין הנקרא "נערה מרקדת ברחוב סאות'האם" כאשר הדוגמנית היא איילין שיקי.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר הוקלט במהלך הפקת תקליטו של מוריסי Vauxhall and I והופק על ידי הגיטריסט ומנהל המוזיקה שלו, בוז בורר. הגרסה המקורית הוקלטה ב-1968 על ידי הזמרת טימי יורו כפסקול לסרט בעל אותו שם.

תחילה, יצר מוריסי קשר עם סוזי בתחילת שנות התשעים עם כוונה להקליט איתה דואט. ב-1993, הוא שלח לה קלטת עם כמה שירים פוטנציאלים שהוא בחר. כולם היו שירים ששרו זמרות כמו ננסי סינטרה ודיון וורוויק.[2] סוזי בחרה בבלדה הזו ומוריסי הסכים. ההקלטה עברה בהצלחה ובורר תיאר את שיתוף הפעולה עם סוזי מאוחר יותר כ-"הנאה צרופה".[3]

למרות זאת, לאחר ההקלטה שני הזמרים נפרדו כשלא הצליחו להגיע להסכמה באשר לתוכן הוידאו קליפ. בסופו של דבר, צילומי הווידאו קליפ מעולם לא התרחשו וכל הפרויקט נעצר לכמה חודשים. חברת EMI אויימה שלא לקדם את השיר ללא הווידאו קליפ. למרות שהיה "שיר חורף", כנגד כל הציפיות, הפיצה לבסוף חברת EMI את "Interlude" בקיץ 1994.

למרות זאת, מיקומו של השיר במצעד הלהיטים (25 בבריטניה) היה בהתאמה למיקומה של סוזי בתקופה שלאחר עידן 1992 שבו אף פעם לא מוקמה מעל 21 בבריטניה עם להקתה סוזי והבנשיז עם הסינגל "פנים מול פנים". "Interlude" הגיע למקום יותר גבוה מהסינגל הקודם של מוריסי "החזיקו בחברים שלכם", שהתרסק למקום ה-47. "Interlude" יצא לאור גם באירופה באמצעות EMI. בצפון אמריקה, עקב חוסר הסכמה בין חברת "סייר" (חברת התקליטים של מוריסי בארצות הברית) וחברת גפן רקורדס (זו של סוזי סו), התקליט הופץ בכמות מוגבלת.

השיר נכלל מאוחר יותר בתקליט אוסף של מוריסי שנקרא Suedehead: The Best of Morrissey. גרסה שלא הופצה קודם לכן, שכללה שירה של מוריסי, הופיעה בתקליט אוסף מ-2011, Very Best of Morrissey.

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל התקבל בחיוב על ידי מקנזי וילסון מאתר Allmusic, שגרס ששני האמנים הם "הצמד המוצלח ביותר ברוק המודרני". הפקת הסינגל קצרה שבחים גם כן: ”כלי המיתר ב-"Interlude" הם עוצרי נשימה ומתאימים לכישורי שני האמנים.”[4]

רשימת השמעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תקליטון וקלטת שמע[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Interlude" (ז'ורז' דלרו / האל שייפר)
  2. "Interlude" (גרסה מורחבת)

תקליט ותקליטור[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. "Interlude"
  2. "Interlude" (גרסה מורחבת)
  3. "Interlude" (גרסה אינסטרומנטלית)
מדינה חברת תקליטים פורמט מק"ט
בריטניה פרלופון תקליט 7 אינץ' R6365
תקליט 12 אינץ' 12R6365
תקליטור CDR6365
קלטת שמע TCR6365

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Singles going steady: The Top 10 one-off team-ups of all time". Spin Magazine. April 2007. Page 58. N°9: Morrissey & Siouxsie Interlude 1994. "Two heroes enterwine their voices - Siouxsie's torchily rich, Morrissey's expansively wobbly - for a song about romance that actually doesn't sound doomed."
  2. ^ ריאיון לרדיו CFNY טורונטו, סוזי סו, 25 באפריל 1995
  3. ^ Boz Boorer: Q & A Pt 4, 21 בנובמבר 2006, אוחזר 12 במרץ 2016
  4. ^ Interlude - Morrissey & Siouxsie, מקנזי וילסון, אוחזר 12 במרץ 2016