Scheiße

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Scheiße"
שיר בביצוע ליידי גאגא
מתוך האלבום Born This Way
יצא לאור 23 במאי 2011
הוקלט 2010
סוגה דאנס-פופ
שפה אנגלית
אורך 3:45
חברת תקליטים סטרים-ליין • אינטרסקופ • קון לייב
כתיבה סטפאני ג'רמנוטה, רד וואן
לחן ליידי גאגא, רד וואן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ליידי גאגא, רד וואן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Scheißeעברית: חרא) הוא שיר, שהוקלט על ידי הזמרת-יוצרת האמריקאית ליידי גאגא מתוך אלבום האולפן השני שלה, Born This Way.[1] השיר נכתב והופק על ידי גאגא ורד וואן והוקלט במהלך סיבוב ההופעות "The Monster Ball Tour" באוטובוס ששימש אותה ואת צוותה (מעין מעונוע גדול במיוחד). השיר הוצג לראשונה בתצוגת האופנה של מעצב האופנה טיירי מוגלר ב-19 בינואר 2011. השיר הוא שיר דאנס-פופ עם סינתסייזרים כבדים. בנוסף הוא גם מכיל השפעות של טכנו, אלקטרו-קלאש, ודיסקו אירופאי. בשיר גאגא את הבית הראשון וחלק מהפזמון בגרמנית, מבחינה לירית השיר עוסק בהעצמה נשית.

השיר קיבל ביקורות חיוביות ממבקרי מוזיקה אשר החמיאו על השפעות הדאנס הכבדות שלו ועל הפזמון הקליט אם כי מתחו ביקורת על השימוש במילים בגרמנית ועל המבטא של גאגא. השיר זכה להצלחה כאשר הצליח להיכנס למצעדים הרשמיים של קנדה, גרמניה, איטליה, בריטניה ובדרום קוריאה שם הגיע למקום ה-20. בארצות הברית השיר הגיע למקום ה-6 במצעד הדאנס ולמקום ה-11 במצעד השירים מתחת להוט 100. גאגא שרה את השיר במהלך סיבוב הופעות "Born This Way Ball", בפסטיבל קואצ'לה, בסיבוב ההופעות "Joanne World Tour" ובסדרת ההופעות שלה בלאס וגאס.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב והופק על ידי ליידי גאגא ורד וואן. הוא הוקלט בקארוון ב-2010 במהלך סיבוב ההופעות שלה "The Monster Ball Tour" ולאחר מכן עובד לרמיקס אשר שימש את תצוגת האופנה של המעצב טיירי מוגלר. גאגא סיפרה כי השיר נכתב בהשראת בילוי שלה במועדון לילה בברלין ויום למחרת היא כתבה את השיר.

גאגא הסבירה כי שם השיר יכול להתפרש בשני מובנים: מצד אחד במובן טוב אך מצד שני גם במובן רע מכיוון שהשיר מדבר על הקושי של אישה להיות חזקה ועוצמתית. בנוסף גאגא אמרה שזו המילה היחידה באותה תקופה שידעה בגרמנית מה שגם הייתה הסיבה שהובילה אותו לבחור בשיר בשם זה.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2011)
מדינה מצעד מיקום שיא
איטליה מצעד הסינגלים האיטלקי 92
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
מצעד השירים מתחת להוט 100 11
מצעד שירי הדאנס\אלקטרוני הדיגיטליים 6
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 136
גרמניה GfK – טופ 100 90
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 20
קנדה קנדה הוט 100 -
מצעד השירים הדיגיטליים 72

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Born This Way (International Special Edition Version) by Lady Gaga, Genius (באנגלית)