טיפו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף Tipo)
Tipo
סוג פורטל אינטרנט ילדים ונוער
תקופת הפעילות 11 בנובמבר 20032 בדצמבר 2014 (11 שנים)
מייסדים שי בלוך ועדי ברדנוין
בעלות וואלה! תקשורת
שירותים עיקריים פורומים ובניית אתרים לילדים
אתר אישי של משתמש בטיפו
אתר אישי של משתמש טיפו לפני הסגירה
תיבת ההודעות לכל משתמש בטיפו
העיר שלנו
יצירת דמות לפרופיל אישי בטיפו
העיר שלנו בטיפו

טיפואנגלית: Tipo) היה פורטל אינטרנט ישראלי לילדים ולנוער שנוסד על ידי שי בלוך ועדי ברדנוין בנובמבר 2003 ונסגר בדצמבר 2014.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר הוקם ב-11 בנובמבר 2003, ומשנת 2009 עד 2011 היה האתר בבעלות 012 סמייל, שקנתה כ-50% מהשליטה עליו מחברת הייפ אקטיב מדיה. במאי 2011 עברה החברה לבעלות וואלה!. ב-2 בדצמבר 2014 האתר נסגר.

האתר הציע מגוון אטרקציות לילדים, שהעיקרית בהן היא פתיחת אתר אישי. האתר הציע גם עולם משחקים מגוון, עמודי מעריצים, תחרויות ופרסים ושלל כתבות בנושאי סלבס, תרבות, פנאי ואינטרנט. האתר נחשב לפורטל הפופולרי ביותר בישראל לילדים ובני נוער בכל טווח הגילאים.

שירות בניית האתרים של טיפו הציע מגוון אפשרויות ניהול לאתר - עריכת התוכן, שינוי העיצוב ועוד, ובנוסף להם אפשרות אחת שמעולם לא נפתחה בשם "משיבון זון", אך עדיין הוצגה בתפריט הניהול.

סגירת האתר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ההודעה שבישרה על סגירתו של האתר

לקראת סוף שנת 2014 אילן ישועה מנכ"ל וואלה, החליט לסגור את אתר טיפו משיקולים כלכליים, וב-27 באוקטובר 2014 צוות האתר הודיע שב-1 בדצמבר 2014 האתר ייסגר לצמיתות. גולשים רבים הכינו עצומות על מנת להשאיר את טיפו באוויר, ולמרות הצלחתן, לא הצליחו לשנות את החלטת ההנהלה. האתר נסגר למחרת יום הסגירה המתוכנן, ב-2 בדצמבר 2014.

למרות סגירתו של האתר, עדיין היה אפשר להיכנס לכל תכניו דרך עיקוף הכתובת הראשית וכניסה ישירה דרך כתובת ה-IP של האתר. ב-8 בדצמבר 2014 האתר נותק מרשת האינטרנט ולא ניתן היה לגשת אל אף חלק באתר מלבד ערוץ "טיפו קטנטנים" וערוץ "טיפו גיימז" שנשארו פתוחים עד סוף חודש ינואר 2015.

ערוצי תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קהילות טיפו

מערכת פורומים פעילה שכללה למעלה מ-70 פורומים בנושאים שונים, כגון ספורט, טלוויזיה, משחקים, אמנות ועוד. לכל פורום מונה מנהל שגם הוא גולש צעיר, אך על מערכת הפורומים הכוללת ממונה נציג מטעם החברה. בנוסף, ניתנה דרגות שונות לגולשים על פי כמות ההודעות שלהם בפורום.

  • טיפו ZONE

הערוץ היה הערוץ המרכזי באתר טיפו. טיפו ZONE היה אזור חינמי באתר המאפשר לבנות אתרים פשוטים ללא כל ידע בתכנות. נכון ל-2014 היו למעלה מ-100 אלף אתרים[דרוש מקור] בנושאים שונים. האתרים בטיפו נמנים עם האזורים הנצפים והפעילים בו, עם למעלה מעשרת אלפים אתרים שנפתחו. באתרים של טיפו ישנן אפשרויות רבות לעריכתו ולשכלולו, כגון: פאנל ניהול רחב, הוספת קישורים, הוספת עדכוני חדשות, הוספת דפים ועריכתם, פורום לאתר, גלריה, סקרים ועוד. כל משתמש יכל לפתוח יותר מאתר אחד.

  • חדשות טיפו

ערוץ חדשות פעיל ומעודכן על בסיס יומי. חדשות סלבס, תרבות, סרטים, גאדג'טים ובעלי חיים. ב-27 באוקטובר 2014 פוסט החדשות האחרון פורסם.

  • טיפו בלאגן

'טיפו בלאגן' (מעוצב כ- Tipo בלאגן) היה ערוץ הצחוק והבידור של האתר. בערוץ המשתמשים יכלו למצוא וליצור מגוון רחב של בדיחות בנושאים שונים, תמונות מצחיקות וסרטונים. כפתור המודיע על הפתיחה של הערוץ עלה באפריל 2006 והערוץ נקרא "טיפו צחוק". ביוני 2006 הכפתור התחדש, עם השם שלבסוף נבחר ולוגו חדש. במהלך הפיתוח של הערוץ השתנה הלוגו כמה וכמה פעמים בין החודשים יוני עד אוגוסט. בספטמבר של אותה שנה עלה האתר רשמית אבל הלוגו שלו השתנה במהירות והוחלף חודש לאחר מכן.

  • העיר שלנו

"העיר שלנו" היה צ'אט ציבורי לקהל הגולשים שנרשמו לטיפו. שהיו בו 6 קטגוריות ובכל קטגוריה 3 חדרים ו-18 חדרי צ'אט סך הכל. בצ'אט ישנם משגיחים שהם כמו גולשים רגילים עם הרשאות מיוחדות. לצ'אט יש גם פורום ואפשר לעצב דמות ייחודית לכל גולש שאיתה הגולש יכול לשוחח עם ילדים ובני נוער מכל הארץ. העיצובים הקודמים של העיר הם: הכוכב של הוניגמן, האי של הוניגמן והעיר של הוניגמן. המשגיחים היו אחראים על הסדר ועל המשמעת בפאתי החדרים בעיר שלנו, ובנוסף לכך הם נוהגו להפעיל את הגולשים בעזרת הפעלות ומשחקים שונים. לאחר סגירתו של טיפו (ולמשך 5 ימים לאחר מכן) עדיין היה אפשר להיכנס לאתר על ידי שימוש במניפולציית DNS בעזרת עריכת קובץ הhosts. אחרי סגירת העיר, הוחזר הצ'אט בצורת כוכב (הכוכב שלנו) על ידי גולשי טיפו לשעבר. הוכנסו לשם חדרים, בגדים, תנועות וסמיילים חדשים.

  • טיפו TV

טיפו TV היה ערוץ ייחודי אשר שימש לטלוויזיה וירטואלית אליו הגולשים העלו סרטוני וידאו ממצלמת האינטרנט והועלו גם סרטוני אנימציה מקוריים. בתקופת בחירות 2006 הערוץ שיתף פעולה עם חדשות 10. הערוץ נפתח ב-2006, ונסגר ב-2009.

  • טיפו סינמה
סרגל טיפו

טיפו סינמה היה ערוץ בנושא סרטים שהופיעו בו חדשות בנושא, אולמות שונים עם צפייה ישירה של סרטים, פורום בנושא וסקרים. הערוץ נפתח באמצע שנת 2008. ב-2011 עם העיצוב החדש של טיפו, עלה האתר בגרסה חדשה להתאים לעיצוב.

  • טיפו טולס
טיפו

טיפו טולס היה סרגל הכלים הרשמי של האתר שהופיעו בו קיצורי דרך למדורים שונים בתוך האתר עצמו.

  • טיפו ספיישל

טיפו ספיישל היה מדור עם חדשות על סלבריטאים ועל דברים מיוחדים שקרו בתקשורת. בנוסף, הערוץ שימש גם לפרסומות ומבצעים מיוחדים.

  • טיפו גיימז

טיפו גיימז (מעוצב כ-Tipo GAMEZ) היה ערוץ עם מגוון רחב של משחקים מסודרים בקטגוריות שונות. הערוץ אחסן משחקים שיוצרו על ידי אתרים אחרים אבל גם פיתח משחקים מקוריים. בחלק מן המשחקים שיוצרו לערוץ הופיעו דמויות שקשורות לאתר (כגון "ריקוד הטיפו") ובחלקם היו דמויות שלאו דווקא קשורות איכשהו לאתר (כגון "בטי לוכדת פרפרים"). הוא נפתח באפריל 2005, ובשנת 2009 עבר שינוי עיצובי.

  • טיפו קטנטנים

טיפו קטנטנים (מותג כ-Tipo קטנטנים) היה פורטל משל עצמו וכלל משחקים מסודרים בקטגוריות (כמו טיפו גיימז) וסרטונים מהאתר "פליי קידס" של החברה Play Records. ה"קמע" של האתר היה פינגווין שהופיע בדף הבית וב-4 משחקים: בד ציור קטנטנים, פאזל קטנטנים, בואו להלביש פינגווין ומירוץ הפינגווינים. כל המשחקים פותחו על ידי חברת "מעבר לרשת". במקור הפורטל נקרא start קטנטנים והוא נפתח בספטמבר 2007 על ידי סמייל מדיה בשיתוף אתר Vgames. בשנת 2010 שם האתר השתנה לטיפו קטנטנים ושולבו בו תכנים מטיפו. הפורטל נסגר בסוף ינואר 2015.

  • WFM

ב-20 באוקטובר 2005 עלה הרדיו האינטרנטי לצעירים WFM, בהשקעה של 1.5 מיליון ש"ח, בשיתוף אתר טיפו. הרדיו נסגר בנובמבר 2006.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טיפו בוויקישיתוף