אברהם אופנהיים (בנקאי)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אברהם אופנהיים
Abraham Oppenheim
לידה 24 במאי 1804
קלן, הקיסרות הראשונה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 9 באוקטובר 1878 (בגיל 74)
קלן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הקיסרות הגרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Charlotte Oppenheim עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אברהם אופנהייםגרמנית: Abraham Oppenheim; מאז 1868: אברהם פרייהר פון אופנהיים; 24 במאי 1804, קלן9 באוקטובר 1878, קלן) היה בנקאי יהודי-גרמני.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופנהיים היה בנם השני מבין שנים עשר ילדיהם של הבנקאי סלומון אופנהיים הבן ואשתו תרזה שטיין (1775–1842). שטיין, (המכונה גם דייגן לוי) הייתה בתו של איש עסקים מדולמן.

בנו הבכור של סלומון אופנהיים הבן, סיימון (גר'), הצטרף לבית הבנקאות של אביו בשנת 1821. אברהם הצטרף באותה שנה, ואמם תרזה אופנהיים קיבלה כוח חתימה.

בשנת 1826 סלומון אופנהיים העניק לבניו סימון ואברהם ייפוי כוח כללי להמשיך בעסקי הבנקאות. בשנת 1828 אברהם התמנה לשותף. האחים הפכו את בית ההלוואות והחלפת המטבע של אביהם לבנק פרטי גדול. דרך נישואיו של אברהם בשנת 1834 לשרלוט בייפוס (גר'), משפחת אופנהיים הפכה לקרובי משפחה של משפחת הבנקאות רוטשילד.

אברהם אופנהיים התגלה בצורה בולטת במימון מערכת הרכבות הגרמנית, ענף הביטוח ותעשיית ההנדסה והכותנה. בשנת 1868 הוא הפך ליהודי הלא מומר הראשון שקיבל תואר אצולה בפרוסיה, בהיותו פרייהר התקבל למעגל הפנימי של הקיסר וילהלם הראשון. יחד עם גרשון בלייכרדר ובנקאים אחרים הוא ייעץ למלך במימון מלחמת אוסטריה–פרוסיה בשנת 1866 באמצעות אג"ח ממשלתיות. המלך הפרוסי דחה את תוכניתם של אופנהיים ובלייכרדר, בה תמך אוטו פון ביסמרק, למימון המלחמה על ידי הפרטת מכרות ממשלתיים בסאר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אברהם אופנהיים בוויקישיתוף