לדלג לתוכן

אוסטריה (בית אוכל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אוסטריה
Osteria
מאכלים
סוג מסעדה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוֹסְטֶרִיָהאיטלקית: Osteria)[1] היה במקור באיטליה מקום שהגיש יין ואוכל פשוט (פונדק). לאחרונה הדגש עבר לאוכל, אך התפריטים נוטים להיות קצרים, כאשר הדגש שוב הוא על התמחויות מקומיות כמו פסטה ובשר או דגים על האש, המוגשים לרוב בשולחנות משותפים.

סוגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתי האוכל אוסטריה נוטים להיות זולים, והם מתמקדים גם באירוח אחרי העבודה ובכיבודי ערב. בתי האוכל אוסטריה שונים מאוד זה מזה כיום: חלקם מגישים רק משקאות ולקוחות רשאים להביא אוכל משלהם, אחרים שמרו על קהל לקוחות בעיקר גברים, בעוד שאחרים הגיעו לסטודנטים ואנשי מקצוע צעירים. חלקם מספקים מוזיקה ובידור אחר. דומים לבתי האוכל אוסטריה הם הבוטיליריות (Bottiglierie), שם הלקוחות יכולים לקחת בקבוק או קנקן למילוי מחדש מהחבית, ו"אנוטקה" (enoteche), שמשמש לתיאור סוג מיוחד של חנות יין מקומית או אזורית שמקורה באיטליה, שבדרך כלל מתגאה במגוון ואיכות היין שלה. באמיליה-רומאניה ממוקמות שלוש מהאוסטריות האיטלקיות העתיקות ביותר: "אוסטריה דל סולה" ו"אוסטריה דל קפלו" בבולוניה, ו"אוסטריה אל ברינדיזי" בפרארה, שהוקמה בין המאות ה-14 וה-15.[2]

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Riley, Gillian (2007). The Oxford Companion to Italian Food. Oxford, UK: Oxford University Press. ISBN 9780198606178. OCLC 87771396.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The first part of the word, oste, means 'innkeeper, landlord' and is a cognate of English host, both having been borrowed from the Old French oste, 'innkeeper, landlord, host'.
  2. ^ "Osteria del Sole" (באיטלקית). Bologna Welcome. נבדק ב-28 במרץ 2014. {{cite web}}: (עזרה)