אוצר המלך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
ערך זה אינו כולל מקורות או הערות שוליים, ואף שהמידע בו כנראה אמין רצוי להוסיף לו מקורות.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
אוצר המלך
A King's Ransom
מידע כללי
מאת ג'וד ווטסון
שפת המקור אנגלית
סוגה הרפתקאות
הוצאה
תאריך הוצאה 2011
תאריך הופעה ראשונה 6 בדצמבר 2011
הוצאה בעברית
תאריך 2013
תרגום מודן הוצאה לאור
סדרה
סדרת ספרים קהילים נגד ווספרים
ספר קודם מזימת המדוזה
הספר הבא באמצע הלילה
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 003535319
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אוצר המלךאנגלית: A King's Ransom) הוא הספר השני בסדרת הספרים קהילים נגד וספרים, סדרת ההמשך ל-"39 הרמזים". הספר נכתב על ידי ג'וד ווטסון (אנ') ויצא לאור ב-6 בדצמבר 2011 בארצות הברית ותורגם לעברית בשנת 2013 על ידי הוצאת צלנטר מודן. הסיפור ממשיך מיד אחרי אירועי הספר הקודם כאשר דן ואיימי קהיל מנסים להחזיר את בני משפחתם שנחטפו על ידי הווספרים.

תקציר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבעה מבני משפחת קהיל נחטפו בידי ארגון הווספרים המסתורי והזדוני, ודן ואיימי קהיל מוכנים לעשות הכול כדי להביא לשחרורם – גם כשדרישותיהם של הווספרים נעשות בלתי־אפשריות.

לדן ולאיימי יש רק ימים ספורים כדי להתחקות אחר מפה עתיקה ולגנוב אותה עבור הווספרים. הבעיה היחידה היא שאיש לא ראה את המפה הזו למעלה מחצי מאה. החיפוש הנואש משליך את דן ואיימי אל מערבולת של נאצים ומרגלים, אל ארמונו של מלך מטורף ואל סודות שהיו קבורים עמוק בתוך ההיסטוריה. אולם מה שמטריד אותם באמת אלה הסודות החבויים במשפחתם שלהם: מידע חדש על אביהם מתגלה להם, ואם יתברר כנכון, הוא מאיים לערער את כל היסודות של חייהם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מתחיל עם דן ועם איימי קהיל, שתי הדמויות המרכזיות, בתחנת רכבת בפירנצה. כשהם מבינים כי אין דרך לעלות על הרכבת לבד הם מתיידדים עם בחורה בשם ונסה מלורי כדי לעלות על הרכבת. ברכבת איימי מקבלת מידע שהם צריכים לגנוב את מפת העולם דה וירגה. מפת העולם, אשר אבדה מאז 1932, היא הייתה האחרונה ונמצאה בבית מכירות פומביות בלוצרן. בעודם מדברים, האחים מבינים שונסה היא מתחזה, ומתחבאים בתא המטען. השניים מסתתרים שם עד שהם מגיעים לתחנה הבאה באנגלברג, שם הם בורחים וקוראים לאטלבורו (מרכז הפיקוד של הקהילים). בטלפון, דן ואיימי נדהמים לגלות כי ונסה היא למעשה וספר 6, שאיין וויומינג. כשהבינו שהם צריכים להתחיל במכירה הפומבית שבה דה וירגה נראתה לאחרונה, איאן קברה מסביר להם כיצד להתלבש כדי שיצליחו להשתלב במכירה הפומבית.

לאחר ההלבשה, דן ואיימי הולכים למכרז, שם הם מתגנבים לחדר התקליטים ומתחילים לחפש רמזים. כאשר הם מחפשים את מפת העולם הם רואים שמגיע פקס ועל הנייר מודפס הפנים שלהם ומתחת רשום שהם מבוקשים על ידי האינטרפול. הבלש שמחפש אותם הוא מילוש ואנק. לאחר שנתפסו, איימי מדפיסה שני עותקים ומשאירה אחד שם. הם שולחים עותק של התמונה לאיאן, שאומר להם שהתמונה היא רשימה של קונים פוטנציאליים. לאחר התגנבות מחוץ לבית המכירות הפומביות, דן ואיימי נפגשים עם עורך דינם מקינטייר, שאומר להם כי זה לא בטוח להישאר בלוצרן. הוא לוקח אותם לבזל שבו האחים מסכימים על שני שמות לחקור, ג'יין ספרלינג והאמל.

אחרי קצת מחקר איימי מגלה כי הם צריכים ללכת לטירת נוישוונשטיין. בינתיים הם קוראים לבני דודם המילטון הולט וג'ונה ויזרד לעזר. בדרך לטירה, ג'ונה ויזרד והמילטון הולט פוגשים את שאיין, המחופשת לתטרנית. הם נותנים לה טרמפ עד שהמילטון מבין מי היא, והשניים זורקים אותה מהרכב. המילטון לוקח את הטלפון שלה מחשש כי הם עלולים להיות מותקפים. במהלך הזמן הזה דן ואיימי יוצאים לחקור את הטירה בשביל למצוא עוד רמזים. בעודם מחפשים אחר הרמז קספר ויומינג מוצא אותם ורודף אחריהם. איימי ודן מצליחים לברוח בעזרת ג'ונה וויזרד שמושך אילו את ההמון.

בינתיים, המילטון שמוביל את הקבוצה מציע ללכת לספרייה של פילוסופיה וקוסמולוגיה בפראג. בספרייה, דן ואיימי מנסים להיכנס באמצעות אישורים של ד"ר רוזנבלום אבל נכשלים. עם זאת איימי מקבלת הודעה משינייד סטרלינג, שאומרת להם שההודעת טקסט האחרונה שקיבלו מן הטלפון של שאיין היה מקונטה הורה, מקום לא רחוק מפראג. בינתיים, ג'ייק ואטיקוס רוזנבלום נדהמים לגלות כי דן ואיימי ניסו להיכנס לספרייה עם אישורים של אביהם. אטיקוס זוכר את היום שבו מתה אמו וכיצד היא אמרה לאטיקוס להישאר עם דן, כי אטיקוס הוא "גונן". אטיקוס מנסה לשכנע את ג'ייק ללכת איתו לפראג ובסופו של דבר הוא נכנע לו ושניהם נוסעים.

דן ואיימי מגיעים לגלוסקמה של סדלק. ברגע שמגיעים, שינייד אומרת להם את הטקסט כי לשאיין יש מחשב. האחים הולכים למצוא את המחשב ולנסות להסתכל על הקבצים. הם יכולים רק להסתכל על אחד לפני שהוא מתחיל להשמיד את עצמו. כאשר הם חשים בסכנה, דן ואיימי עוזבים את המקום, אבל לפני שהם עוזבים הם רואים את ראשי התיבות של אביהם אג"ט. כבר במלון איימי מגלה שהם קיבלו גישה לספריה. בספרייה דן ואיימי נפגשים אטיקוס וג'ייק, שבו ארבעתם מסכימים לעבוד יחד. דן ואיימי מספרים לג'ייק ולאטיקוס על המצב וכיצד נחטפו בני משפחתם. בתוך הספרייה הם מתחילים להסתכל דרך יצירותיהם של ברהה וקפלר. בתוך אחד הספרים, מיסטריום קוסמוגראגום, הם מוצאים את מפת דה-וירגה. במקביל קספר ושאיין נמצאים בספרייה. השניים מתחילים באש כדי להוציא את דן ואת איימי באמצעות גז ההלוגן של הספרייה, אשר מסיר את החמצן מהאוויר. עם זאת, דן ואיימי נשמרים ומצליחים לקחת את המפה. הם אינם מסוגלים לשמור.

אטיקוס נחטף ונלקח על ידי האחים ויומינג. בינתיים, ויליאם מקינטייר נהרג על ידי הוספרים במלון באיטליה. בעוד הם מדברים, הקבוצה מגלה כי מקום המצוין במפה הוא סמרקנד, אוזבקיסטן.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]