אורן ג'ורנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורן ג'ורנו
לידה 3 בנובמבר 1977 (בן 46)
יהוד, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1990
סוגה רוק
כלי נגינה תופים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורן ג'ורנו (נולד ב-3 בנובמבר 1977) הוא מוזיקאי, מתופף וזמר-יוצר ישראלי בסצנת הרוק, מנהלו של "קֶצֶב" בית ספר למוזיקה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ורנו בהופעה, 2012

אורן ג'ורנו נולד ביהוד ובגיל שלוש עבר עם הוריו לראשון לציון. אמו, יהל זוהר-חלימי, היא מגשרת ומתקשרת ואביו, אלי ג'ראר ג'ורנו, הוא איש התעשייה האווירית. לאורן אחות גדולה, ליאת נאומן, מנהלת בנק במקצועה. אורן שיחק כדורגל בקבוצת הילדים של מכבי רמת עמידר.

ג'ורנו החל לנגן על תופים בהיותו בן שש ולמד לנגן בכוחות עצמו. בגיל שלוש עשרה החל לנגן על גיטרה ללא מורה, להלחין מוזיקה ולכתוב שירים.

בהיותו בן שלוש עשרה הקליט לראשונה שיר באולפן, אותו הלחין, כתב וביצע. השיר, "לשמיים אין גבול", הושמע ב'ראשונית', תחנת הרדיו המקומית בראשון לציון. בגיל שש עשרה היה פעיל כמתופף ב"ברבריה מסחרה", להקת נוער בראשון לציון, לצד המוזיקאים אסף לוי ולידור לוי, אחר-כך צירפו את קובי נחום כסולן וביחד הקימו את להקת "קְרָפ" בשנת 1993. בשנת 1996 גילה אותם מוטי שהרבני, מנהלה של להקת "נושאי המגבעת" והחתים אותם על חוזה. הם הקליטו את אלבום הבכורה "לא למכירה" באולפן של מייקל בנסון ממשינה, אלבום שזכה לכיסוי נרחב בתקשורת הכתובה ובטלוויזיה, אולם זכה למעט השמעות ברדיו. בשנת 1998 פרש ג'ורנו מלהקת "קְרָפ" והמשיך להופיע כמתופף, בעיקר עם קובי ויטמן וכנגן אולפן.

ג'ורנו כתב לחן לאלבום הבכורה של עידן ג'ון "לכיוון צפון" שיצא כסינגל והיה חלק מאלבום הבכורה שלו "תראי אותי" שיצא ב-2003. מ-2004 התחיל לעבוד עם שרון הולצמן באלבומו "זהב" ובהופעותיו, ב-2005 התחיל לנגן עם חן קליין. ב-2006 התחיל לעבוד על האלבום "הגיץ" עם קובי אוז. ניגן תופים כמתופף לקובי אוז באלבומים "מזמורי נבוכים" (2010) ו"מזמורים נוספים" (2011). ב-2012 ניגן תופים כמתופף עם חגי ורוני רוסנק באלבומם "מהודו לשם".

ב-2014–2015 הפיק מוזיקלית את המופע "מהודו לשם", שהציג במגזר הדתי-לאומי ותופף במופע על-פי האלבום.

ב-2020 החל ג'ורנו לעבוד על אלבום חדש עם שאול בסר.

ג'ורנו פעיל כמגלה כישרונות לתוכניות הטלוויזיה The Voice ישראל, גוט טאלנט ישראל, אקס פקטור, בית הספר למוזיקה והכוכב הבא.

אורן ג'ורנו גרוש, אב לשני ילדים ומתגורר בחולון.

אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיוון יציאה מכדור הארץ
אלבום אולפן מאת אורן ג'ורנו
יצא לאור 2002
הוקלט 2002
סוגה רוק

בשנת 2002 יצא אלבומו הראשון "כיוון יציאה מכדור הארץ", בהוצאה עצמית ובמהדורה מוגבלת. ג'ורנו כתב, הלחין והפיק מוזיקלית את האלבום. האלבום הוקלט באולפני "נטו" בפתח תקווה על ידי אריאל אשכנזי; ניגנו בו טל פורר, ערן זילברברג, דני מגד וישראל חדד.

אורן ג'ורנו
אלבום אולפן מאת אורן ג'ורנו
יצא לאור 2007
הוקלט 2007
סוגה רוק, מוזיקה אתנית

בשנת 2007 יצא אלבומו השני "אורן ג'ורנו" בהפקה עצמית. המפיק המוזיקלי היה ד"ר ארי קטורזה, המתזמר ד"ר ארנון פלטי. הטקסטים נכתבו בעיקר על יד ג'ורנו, כשקובי ויטמן חיבר שיר וחן קליין חיברה שיר. ג'ורנו כתב והלחין את כל השירים. האלבום משלב בין הרוקנרול לבין מוזיקה אתנית. האלבום כולל תריסר שירים ומנוגן בגיטרות חשמליות, כלי מיתר, כלי הקשה, כלים אתניים שונים.

האלבום הושמע הרבה ברדיו בתוכניותיהם של דידי הררי, ירון חי מנשה, יואב קוטנר ודורי בן זאב ובתחנות הרדיו האזוריות. מתוך האלבום יצאו הסינגלים לרדיו "קצת", "עננים", "מאוהב" ו"את". מתוך האלבום יצאו קליפים לשיר "את", בבימויו של אופיר לובל ולשיר "עננים", בבימויו של מיכאל טופיול. באלבום ניגנו אסף ברק, רון בונקר, אריאל שרבקובסקי, מאיה בלזיצמן, חן שנהר, אביב בונן, אלון מוטקין, יניב טייכמן, אורן צור, הוקלט על ידי קובי ויטמן ומוקסס על ידי סיימון ויינשטוק.

פרויקטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגיץ

הגיץ

ביחד עם קובי אוז, ג'ורנו הוציא בשנת 2008 תקליט בשם "הגיץ", בחברת התקליטים 'עננה'. "הגיץ" הוא אלבום דאחקות בביצועו של יגאל פילר; נגנים: אלון מוטקין, אורן ג'ורנו וקובי אוז; כתיבה והלחנה: אלון מוטקין, אורן ג'ורנו ויגאל פילר והפקה מוזיקלית של קובי אוז. מתוך האלבום התפרסם השיר "הגיץ!, משו משו משו", שהושמע הרבה ברדיו והיה שיר הנושא של התוכנית "בקטע טוב" בערוץ 24 בטלוויזיה.

קֶצֶב בית ספר החברתי למוזיקה

ב-2001 ג'ורנו היה עד לפיגוע בדולפינריום, עקב כך לקה בפוסט טראומה, כעבור 12 שנה תבע את משרד הביטחון ובכספי הפיצויים הקים את "קֶצֶב" - בית הספר למוזיקה בשנת 2013. "קֶצֶב" היה בתחילה מוסד פרטי וב-2017 נהפך לעמותה. בית הספר נותן מלגות ללימודי מוזיקה לתלמידים מעוטי יכולת. בין המורים ב"קֶצֶב": המוזיקאים ירונה כספי, ענת אסתר חיטמן, גיל בר הדס ורוני בר הדס, יאיר אנצר, מור ויצמן, עמית הלל, אסף לסרי, יפתח שחורי, אלכס משה. אורן הוא המנהל האמנותי ורעייתו שרון היא המנהלת האדמיניסטרטיבית. בבית הספר לומדים כ-220 תלמידים בשנה. ב-2019 הצטרף לקֶצֶב יפתח שחורי כשותף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]