אינדיאנה פיבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אינדיאנה פיבר
Indiana Fever
סמל הקבוצה
מידע כללי
תאריך ייסוד 2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
אולם ביתי באנקרס לייף פילדהאוס
ליגה ליגת ה-WNBA עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלים Herb Simon עריכת הנתון בוויקינתונים
fever.wnba.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אינדיאנה פיבראנגלית: Indiana Fever; בתרגום חופשי: "קדחת אינדיאנה") היא קבוצת כדורסל אמריקאית המשחקת בבית המזרחי בליגת כדורסל הנשים WNBA. הקבוצה, אשר קמה בשנת 2000, מארחת את משחקיה הביתיים באצטדיון קונסקו פילדהאוס אשר באינדיאנפוליס.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהלת ליגת ה-WNBA החליטה להרחיב הליגה לקראת עונת 2000 ולפיכך העניקה ארבעה זיכיונות לקבוצות חדשות, בהן אינדיאנה פיבר.

הקבוצה סיימה את עונתה הראשונה במאזן 9 ניצחונות בלבד לעומת 23 הפסדים. לקראת עונת 2001 קיוותה הקבוצה להצליח יותר בזכות כוכבת ליגת המכללות לכדורסל נשים - טמיקה קצ'ינגס - אותה החתימה דרך הדראפט, אך זו נפצעה בשלהי עונת ליגת המכללות ופספסה את עונת 2001 לחלוטין. השיפור, בהתאם, היה מזערי בלבד - 10 ניצחונות לעומת 22 הפסדים.

קצ'ינגס חזרה לכושרה לקראת עונת 2002 ובמהרה הייתה לנכס לקבוצה. בעוד שהשחקנית זכתה לתואר "טירונית העונה" וזכתה להכלל בנבחרת האולסטאר, הקבוצה סיימה העונה עם 16 ניצחונות ו-16 הפסדים, וניצבה במקום הרביעי בבית המזרחי, בתיקו עם קבוצת אורלנדו מירקל. בין השתיים נערך משחק שובר שוויון, בו זכתה אינדיאנה ועלתה לראשונה לפלייאוף, אך שם הפסידה בסיבוב הראשון לניו יורק ליברטי.

הקבוצה המשיכה להתחזק בשחקניות בולטות לקראת עונת 2003. לצדה של קצ'ינגס צורפו המדליסטית האולימפית נטלי ויליאמס וכוכבת ה-WNBA קלי מילר. מנהלת הקבוצה נל פורטנר, אשר ליוותה הקבוצה מאז הקמתה, התפטרה והוחלפה על ידי קלי קראוסקופף, ובעקבות החילופים נשכרו גם שירותיו של בריאן וינטרס כמאמן הקבוצה. על אף ההתחזקות והשינויים בעמדות האימון, אינדיאנה כשלה בשתי העונות הבאות להגיע לפלייאוף וסיימה את הראשונה עם 16 ניצחונות מתוך 34, ואת הבאה עם 15 ניצחונות בלבד.

הקבוצה זכתה לחזור לפלייאוף רק בעונת 2005, והפעם גברה על ניו יורק ליברטי בסיבוב הראשון. אינדיאנה שיחקה שני משחקים מלאי מתח כנגד קונטיקט סאן, אך זו ניצחה בשניהם בזכות סלים עם סיום המשחק. לאחר סיום העונה בוצעו מספר שינויים נוספים בסגל: מילר הוחלפה בכוכבת פניקס מרקורי אנה דה-פורג' ולצידה הוחתמה טמיקה ויטמור, לאחר שסיימה החוזה עם לוס אנג'לס ספארקס. במסגרת הדראפט החתימה הקבוצה שתי שחקניות בולטות נוספות מליגת המכללות - ל'טאנג'לה אטקינסון וקאשה טרי.

גיוס הכוכבות הנרחב השתלם והקבוצה פתחה את עונת 2006 בארבעה ניצחונות רצופים, בעוד שכוכבות הקבוצה זכו לשבחים. הקבוצה סיימה את העונה הרגילה עם 21 ניצחונות מתוך 34 משחקים, אך שוב כשלה לעבור סיבוב בפלייאוף והפסידה בשני משחקים לדטרויט שוק. הקבוצה המשיכה לחזק את הסגל גם לאחר עונה זו וניצלה את התפרקותה של קבוצת שרלוט סטינג כדי לגייס את כוכבתה המנוסה שרי סם. במהלך אותה תקופה הוחתמה גם שחקנית ה-WNBA הבולטת טמי סוטון-בראון וכוכבת המכללות אליסון ביילס.

גם בעונת 2007 נראה כי מסע הרכש של אינדיאנה השתלם והקבוצה ניצחה ב-16 מתוך 20 משחקיה הראשונים. הרצף נקטע בחודש יולי כאשר קצ'ינגס, כוכבת הקבוצה, נפצעה, לא הייתה כשירה למשך שאר העונה הרגילה, וחזרה רק לקראת הפלייאוף. ללא קצ'ינגס השלימה הקבוצה רק 5 ניצחונות מתוך 14 המשחקים הנותרים. בזכות ניצחונותיה הראשונים סיימה אינדיאנה במקום ה-2 בבית המזרחי, ועלתה לסיבוב הפלייאוף הראשון נגד קונטיקט סאן. לאחר ניצחון בהארכה במשחק הראשון הסאן ניצחו במשחק השני בסדרה, ובכך כפו משחק שלישי אשר יכריע על העולה לסיבוב הבא. אינדיאנה ניצבה בפני אתגר במהלך המשחק השלישי כאשר קונטיקט הצליחה לעלות ליתרון 22 נקודות במהלך הרבע השלישי. על אף ההפרש הגדול, הצליחה אינדיאנה לסגור הפער ולכפות הארכה בסיומה ניצחו. אינדיאנה עלתה לסדרת גמר הבית המזרחי, בה שיחקה מול דטרויט. לאחר שכל אחת מהקבוצות ניצחה משחק אחד באצטדיונה הביתי שוב נקבע משחק שלישי וקובע. אינדיאנה נהנתה מיתרון מוקדם במשחק הקובע, אך לקראת סוף המחצית הראשונה שוב נפצעה קצ'ינגס ולא יכלה לשחק. אינדיאנה הפסידה במשחק בהפרש 24 נקודות, ודטרויט עלתה לגמר ה-WNBA.

לאחר ההפסד הדרמטי שוב בוצעו שינויים בקבוצה. וינטרס, מאמן הקבוצה זה 4 עונות, עזב ועוזרתו לין דאן מונתה במקומו. טמיקה ויטמור הוחלפה בקייטי דאגלס. על אף החילופים לא הצליחה אינדיאנה להאפיל על הישגיה הקודמים, ולמעשה אלו הדרדרו במהלך עונת 2008, אותה סיימה עם 17 ניצחונות בלבד והפסידה, שוב לדטרויט, בסיבוב הראשון בפלייאוף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אינדיאנה פיבר בוויקישיתוף