אלכס דה קמפי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכס דה קמפי
Alex de Campi
לידה 19 בפברואר 1972 (בת 52) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת פרינסטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה נובלה גרפית, פנטזיה, מדע בדיוני, אימה, מתח
www.alexdecampi.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלכס דה קמפיאנגלית: Alexandra de Campi; נולדה ב-19 בפברואר 1972), היא במאית וידאו קליפים, סופרת, תסריטאית, קומיקסאית, ובעלת טור בריטית-אמריקאית. היא נולדה בארצות הברית אך בילתה שנים רבות בהונג קונג ובבריטניה. כיום מתגוררת בניו יורק.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קומיקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2005 דה קמפי כתבה את המיני-סדרה "Smoke" (בהוצאת IDW Publishing, אמנות מאת איגור קורדיי), אשר הייתה מועמדת לפרס אייזנר עבור הסדרה המוגבלת הטובה ביותר.

ב-2006 פרסמה סדרת מאנגה "Kat & Mouse" (בהוצאת Tokyopop, אמנות מאת פדריקה מנפרדי).

מרבית יצירותיה של דה קמפי נופלות מחוץ לז'אנר גיבורי העל, כאשר "Smoke" הוא מותחן פוליטי, ו-"Kat & Mouse" עוקב אחר הרפתקאותיהם של שני תלמידי תיכון בפתרון תעלומות ("CSI לגיל העשרה") היא פרסמה עבודות לילדים (למשל "Agent Boo") ובשביל השוק האירופי (למשל, סדרת מדע בדיוני-אפל "Messiah Complex" שפורסם בצרפתית).

עבודות נוספות חשובות כוללות את הקומיקס הנייד "Valentine", שתיאור העבודה עליו היה המוקד העיקרי בטור שלה "Uncanny Valleygirl" באתר תעשיית הקומיקס "Bleeding Cool". בטור דעה שפרסם מנהל האתר ופובליציסט בתחום הקומיקס ריץ' ג'ונסטון הציע לכנות את הטכניקה שפיתחה אלכס לקומיקס נייד ב-"Valentine " על שמה[1].

ב-2013 פרסמה קומיקס אימה "זול" בשם "Grindhouse" עבור Dark Horse[2]. כתב העת של איגוד המדע הבדיוני הבריטי "Vector" שיבח את עבודתה של דה קמפי על "Grindhouse" כאחת משש עבודות מדע בדיוני פורצות הדרך במדיום הקומיקס, והצהיר: "אם מדע בדיוני היה אי פעם ז'אנר גברי, וקומיקס אי פעם מדיום גברי, דה קמפי היא החבלנית יוצאת הדופן [לקונספציה זו]."

באפריל 2015 היא השיקה מותחן באימג' קומיקס שכותרתו "No Mercy"[3]. עם האמנית קרלה ספיד מקניל. בנוסף, כתבה מיני סדרת קרוסאובר עבור ארצ'י קומיקס ו-Dark Horse Comics בשם "Archie vs. Predator" בו חבורת ארצ'י פוגשת את הטורף. הסדרה היא האחרונה בה ארצ'י וחבורתו מצוירים בסגנון הישן. ב-2019 יצאה סדרת המשך בידי דה קמפי "Archie vs. Predator II" בו הגרסאות ריבוט של חבורת ארצ'י מחד והטורף מאידך נפגשות.

ב-2015 היא כתבה סיפור דו-גליוני של וונדר וומן עבור DC Comics[4].

ב-2017 כתבה ביחד עם ארתור ווייט סיפור של השופט דרד המתרחש ביקום הקולנועי של הסרט דרד מ-2012, שפורסם בגליונות 386–388 של Judge Dredd Megazine.

בנובמבר 2018 הוכרז כי שירות הסטרימינג קראנצ'ירול יפיק סדרת מדע בדיוני אנימה בעולם בלייד ראנר בשם "Blade Runner: Black Lotus"[5] שמתעתד לצאת ב-2021. דה קמפי כתבה לסדרה 2 פרקים[6].

ב-2019 הוציאה נובלה גרפית בשם "Bad Girls" עם האמן ויקטור סאנטוס המגוללת אחר שוד המתרחש לנוכח המהפיכה בקובה[7]. הספר זכה לשבחים וזיכה את דה קמפי ב-2 מועמדויות לפרס אייזנר. עוד 2 מועמדויות לאייזנהר קיבלה ב-2019 עבור האנתולוגיה "Twisted Romance" שפרסמה סביב ולנטיינז דיי ב-Image Comics.

ב-2020 השיקה דה קמפי ביחד עם הבמאי דאנקן ג'ונס (אנ') קומיקס במימון המונים בשם "MADI: Once Upon a Time in the Future" שמתרחש ביקום הקולנועי של סרטיו הקודמים "Moon" (אנ') ו-"Mute" (אנ')[8].

ב-2020 גם פרסמה את ספרה הראשון באורך מלא "The Scottish Boy". פרקים מהספר פורסמו באינטרנט החל מ-2018[9].

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דה קמפי היא קולנוענית, וביימה מספר קליפים, כולל הקליפ של "Leeds United" של אמנדה פאלמר, סרטון האנימציה לקליפ "Raindrops Keep Falling on the Dead" של פליפרון (שהוצג ב פסטיבל הסרטים של מארפה 2008, ופסטיבל SXSW בשנת 2007), The Real Tuesday Weld feat "The Apart of Me" של ה-Puppini Sisters (שהוצג בפסטיבל הסרטים הקצרים בסוהו בשנת 2008) ועבור "Those Rules You Made" של הסכימה, ו"Lost Weekend" של Art Brut. היא לימדה "מאסטרקלאס BBC Two" על צילום סרטונים, עבור Blast (יוזמה של BBC לעידוד יצירתיות בקרב צעירים), והתמקדה באופן הכנת הקליפ שלה מאוקטובר 2007 "The Real Tuesday Weld versus The Puppini Sisters"[10].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אלכס דה קמפי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Rich Johnston, Let's Stop Calling Them Infinite Comics. Let's Call Them Decampi Comics Instead., Bleeding Cool, ‏25 ביולי 2013
  2. ^ Alex de Campi Brings "Grindhouse" To Dark Horse, CBR, ‏4 באוקטובר 2013 (באנגלית)
  3. ^ Hero Complex, Los Angeles Times (באנגלית)
  4. ^ Wonder Woman Has Cellulite Too. Retrieved 29 January 2015.
  5. ^ 'Blade Runner' Anime Series Coming to Adult Swim | Hollywood Reporter, www.hollywoodreporter.com
  6. ^ https://twitter.com/alexdecampi/status/1068226500560896000, טוויטר (באנגלית)
  7. ^ Exclusive: Alex de Campi & Victor Santos Announce Cuban Revolution Noir Graphic Novel, Bad Girls, pastemagazine.com, ‏9 במאי 2017 (באנגלית)
  8. ^ Jeff Spry, DUNCAN JONES AND ALEX DE CAMPI COMPLETE THE 'MOONIVERSE' WITH SCI-FI GRAPHIC NOVEL, MADI, Syfy Wire, ‏29 במאי 2020
  9. ^ Rich Johnston, Excerpt from Alex De Campi's First Novel, The Scottish Boy, Bleeding Cool, ‏24 באוקטובר 2018
  10. ^ BBC