אלפרד תומפסון בריכר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלפרד תומפסון בריכר
Alfred Thompson Bricher
לידה 10 באפריל 1837
פורטסמות', ניו המפשייר, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 30 בספטמבר 1908 (בגיל 71)
ניו דורפ, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ציור עריכת הנתון בוויקינתונים
זרם באמנות אסכולת נהר הדסון, לומניזם עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות גרנד מנאן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אלפרד תומפסון בריכראנגלית: Alfred Thompson Bricher‏; 10 באפריל 183730 בספטמבר 1908) היה צייר שקשור לאומני ההרים הלבנים ולאסכולת נהר ההדסון.

ביטגרפיה ועבודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בריכר נולד בפורטסמות', ניו המפשייר. הוא התחנך באקדמיה בניובוריפורט, מסצ'וסטס. הוא החל את דרכו כאיש עסקים בבוסטון, מסצ'וסטס. כשלא עבד, למד במכון לואל. הוא למד גם אצל אלברט בירסטדט, ויליאם מוריס האנט ואחרים. הוא הגיע למיומנות ראויה לציון בלימודי ציור נוף מהטבע, ולאחר 1858 התמסר לאמנות כמקצוע. הוא פתח סטודיו בבוסטון, וזכה שם להצלחה מסוימת.[1]

בשנת 1868 עבר לעיר ניו יורק ובאקדמיה הלאומית לעיצוב באותה שנה הציג את "מיל-סטרים בניובוריפורט". זמן קצר לאחר מכן החל להשתמש בצבעי מים בהעדפת על צבעי שמן, ובשנת 1873 נבחר לחבר באגודת צבעי המים האמריקאית.

בשנות ה-70 של המאה ה-19 הוא צייר בעיקר ציורים של נושאים ימיים, תוך תשומת לב לציורים בצבעי מים של נופי הים וחופים.[2] לעיתים קרובות בילה בקיץ בגרנד מנאן, שם הפיק יצירות בולטות כמו בוקר בגראנד מנאן (1878). בשנת 1879 נבחר בריכר לאקדמיה הלאומית לעיצוב כעמית.[3]

אסכולת נהר ההדסון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף ימיו, צייר בסגנון אסכולת נהר ההדסון שכלל נופים והדגשת האור - לומיניזם. כאשר האמנות המודרנית הפכה לתנועה האמנותית המובילה, על חשבון הסגנון שהוא צייר בו, נעלמה תהילתו כצייר והביקוש לעבודתו ירד.[4]

אבל עם הזמן עבודותיו של בריכר תפסו יותר תשומת לב ובשנות ה-80 של המאה ה-20 הוא התחיל להיות מוערך כאחד מגדולי הציירים הימיים של המאה התשע עשרה.

חיים מאוחרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחובב נופי ים רכש בריכר בית בשנות ה-90 של המאה ה-19 קרוב לים באזור ניו דורפ בסטטן איילנד, שם היה לו נוף של מפרץ ניו יורק התחתון, האוקיינוס האטלנטי והמפרץ. הוא חי וצייר בחוף בניו דורפ עד מותו שם, בן 71.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Alfred Thompson Bricher Biography"
  2. ^ Wilson, J. G.; Fiske, J., eds. (1900). "Bricher, Alfred Thompson" . Appletons' Cyclopædia of American Biography. New York: D. Appleton.
  3. ^ National Academicians | National Academy | National Academy Museum, web.archive.org, ‏2016-03-14
  4. ^ Staten Island on the Web: Famous Staten Islanders, web.archive.org, ‏2009-02-10