אנגוס סמפסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אנגוס סמפסון
Angus Sampson
לידה 12 בפברואר 1979 (בן 45)
סידני, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1996 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Trinity Grammar School
  • The Armidale School עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אנגוס סמפסוןאנגלית: Angus Sampson; נולד ב-12 בפברואר 1979[1]) הוא שחקן קולנוע, במאי, תסריטאי ויוצר אוסטרלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמפסון נולד בסידני, ניו סאות' ויילס שבאוסטרליה ולמד בבית הספר טריניטי לדקדוק ובבית הספר ארמידייל, בצפון ניו סאות' ויילס. הוא סיים את לימודיו בבית הספר AWARD School ב-2002.

הוא החל להופיע ב-1996 בסדרה המוזיקלית "Recovery" והופיע בה עד לשנת 2000. ב-1998 שיחק לראשונה בסרט "Dags" בתור פרוזאק ובשנה לאחריה שיחק בסרט הקצר "Smile & Wave" בתור ריי.

לאורך השנים שיחק במספר סרטים ביניהם במקס הזועם: כביש הזעם, "The King"‏, "Razor Eaters" ‏, "Now Add Honey", "קוקודה", "הרוע שבפנים" וכן סרטי ההמשך "הרוע שבפנים 2", "הרוע שבפנים 3", "הרוע שבפנים: המפתח האחרון", "100 Bloody Acres"‏, "Darkness Falls"‏, "Footy Legends", "ארץ יצורי הפרא", "The Mule" - בה שימש גם כבמאי ותסריטאי שותף ועוד.

כמו כן הופיע במספר סדרות ביניהם: "The Secret Life of Us"‏, "The 10:30 Slot"‏, "Wilfred"‏, "Greeks on the Roof"‏, "Thank God You're Here"‏, "Underbelly"‏, "Randling" ובסדרות המתח "פארגו" ו"המתים המהלכים" וכן בעולם היורה: מחנה הקרטיקון.

הוא השתתף גם ברדיו ויצר את הלהקה "The Forbidden Fruit" - להקה שביצעה פארודיה ל"מקס הלוחם בדרכים", בה גילם סמפסון את הלורד הומונגוס. הוא שימש גם כפרזנטור התוכנית "Breakfasters" ברשת 3RRR האוסטרלית. מאז 2011 הוא גם מנחה את תוכנית הלילה האוסטרלית "The Lonely Hearts Club" ברשת "ABC Radio National", בה הוא מנחה בשם הבדוי ריצ'רד סילק.

בשנת 2022 החל לשחק בסדרת הדרמה המשפטית של נטפליקס "סנגור במבחן"; המבוססת על הסרט באותו שם משנת 2011. באותה שנה גילם את ג'ורג' הראשון, מלך בריטניה בסדרה הקומית התקופתית "לו הייתי פיראט" של רשת HBO Max.

בשנת 2023 דיבב את דמותו של הגנרל פקמייסטר בסדרת ההנפשה "קואלה מן" ברשת הולו ובשירות הזרמת המדיה "דיסני+". באותה שנה שיחק בסרטו של טאיקה ואיטיטי "הגול הבא מנצח".

בשנת 2024, שיחק בסרט הפוסט-אפוקליפטי של ג'ורג' מילר, "פיוריוסה: מסאגת מקס הזועם" בדמותו של המכונאי האורגני; והוא משמש גם כספין אוף וגם כפריקוול לאירועי הסרט "מקס הזועם: כביש הזעם" משנת 2015.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אנגוס סמפסון, במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)