אפפלשורלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אפפלשורלה
Apfelschorle
כוס אפפלשורלה.
מאכלים
סוג זאפטשורלה עריכת הנתון בוויקינתונים
מרכיבים עיקריים מיץ תפוחים, מי סודה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אַפּפֶלְשוֹרְלֶהגרמנית: Apfelschorle) (שפריצר תפוחים), גם Apfelsaftschorle (שפריצר מיץ תפוחים) או Apfelsaft gespritzt (מיץ תפוחים מוגז – שם זה בשימוש נרחב יותר בהסן, בבוואריה ובאוסטריה) הוא משקה קל פופולרי בשווייץ, בגרמניה ובאוסטריה.[1]

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפפלשורלה מורכב ממים מינרליים מוגזים (מי סודה) ומיץ תפוחים.[2] הקטגוריה הרחבה יותר של Fruuchtschorle מורכבת מכל מיץ פירות מעורבב עם מי סודה, אבל אפפלשורלה הוא ללא ספק הנפוץ ביותר. שפריצר (כלומר, יין מעורבב עם מים מוגזים) נקרא בארצות דוברות הגרמנית בשם Weinschorle.

ערך תזונתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפפלשורלה מכיל פחות קלוריות והוא פחות מתוק ממיץ תפוחים טהור. המשקה גם כמעט איזוטוני (מדד של דרגת הלחץ האוסמוטי האפקטיבי, פוטנציאל המים של שתי תמיסות המופרדות לחדור זה לזה) וזה הופך אותו לפופולרי בקיץ ובקרב ספורטאים.

תכולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אפפלשורלה הזמין באופן מסחרי מכיל בדרך כלל בין 50%[3] לבין 60%[4] מיץ תפוחי עץ. לעיתים קרובות, מוסיפים גם תרכיז מיץ לימון.[5]

ייצור[עריכת קוד מקור | עריכה]

המותגים של אפפלשורלה בגרמניה כוללים את Spreequell, Gerolsteiner (שמוכרים גם מים מינרליים), Rhodius, Bizzl ועוד הרבה מותגים מקומיים נוספים. המותג המפורסם ביותר בשווייץ הוא Ramseier. עם זאת, בבתים וברוב הברים והמסעדות, אפפלשורלה מעורבב בדרך כלל אד-הוק ממיץ תפוחים ומים מוגזים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Der Duden. Band 7: Günther Drosdowski (Hrsg.): Duden „Etymologie“. Das Herkunftswörterbuch der deutschen Sprache. 2., völlig neu bearbeitete und erweiterte Auflage. Dudenverlag, Mannheim u. a. 1989, מסת"ב 3-411-20907-0, Stichwort Schorle.
  2. ^ Ferrusquía, Ruth Mata (2022-02-15). "Félix Schorle | Cautiva al mercado de las bebidas saludables". Forbes México (בMexican Spanish). נבדק ב-2023-03-14.
  3. ^ Apple Spritzer Product Page, Gerolsteiner, 50% apple juice
  4. ^ Schorly, Mosterei Möhl, 60% apple juice
  5. ^ Apple Spritzer Product Page, Gerolsteiner, Lemon Juice