אקדמיית קהאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אקדמיית קהאן
Khan Academy
הסמליל של אקדמיית קהאן
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2008–הווה (כ־16 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים סלמן קהאן עריכת הנתון בוויקינתונים
בעלות סלמן קהאן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות תכנות Java עריכת הנתון בוויקינתונים
www.khanacademy.org
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
סלמאן ח'אן, 2011

אקדמיית ח'אןאנגלית: Khan Academy) הוא ארגון חינוכי אמריקאי ללא כוונת רווח שנוסד בשנת 2008 על ידי סלמאן ח'אן, מטרתו היא ליצור סדרה של כלים מקוונים שיסייעו בחינוך תלמידים.הארגון מפיק שיעורי וידאו קצרים.באתר האינטרנט שלו יש גם תרגילי תרגול והדרכה משלימים לצוותי חינוך. הארגון הפיק מעל 8,000 שיעורי וידאו המלמדים מגוון רחב של נושאים אקדמיים, כולל מתמטיקה, מדעים, ספרות, היסטוריה ומדעי המחשב. כל המשאבים זמינים בחינם למשתמשי האתר והאפליקציה.הפרויקט נתמך על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס וחברת גוגל.

בשיעורים המוקלטים אין רואים את פניו של המורה. הצופה רואה מסך שחור המדמה לוח כיתה שעליו מסביר המורה את השיעור באמצעות קולו תוך שהוא משרטט תרשימים באמצעות סמן עכבר ופותר תרגילים. בתי ספר בקליפורניה שהשתתפו בניסוי למידה על פי שיעוריו של ח'אן , הפכו למעשה את היוצרות בין לימוד פרונטלי ושעורי בית: שעורי הבית הם צפייה בסרטונים של ח'אן אודות חומר לימודי חדש ואילו בכיתה המורה רק עובר בין התלמידים הפותרים תרגילים ומסייע למתקשים.

ראשית המיזם בסיוע מקוון בלימודי המתמטיקה שרצה ח'אן לתת לבת דודתו.

ביוזמת שנקר - בית ספר גבוה להנדסה ולעיצוב, מכון דוידסון לחינוך מדעי ואיגוד האינטרנט הישראלי החל פרויקט של תרגום הסרטונים לעברית.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]