ביל ברי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ביל ברי
Bill Berry
ברי בהופעה עם אר.אי.אם., 2008
ברי בהופעה עם אר.אי.אם., 2008
לידה 31 ביולי 1958 (בן 65)
דולות, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות מינסוטה, ארצות הברית
תקופת הפעילות 19801997 (כ־17 שנים)
מקום לימודים אוניברסיטת ג'ורג'יה, Mount de Sales Academy עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוק אלטרנטיבי
שפה מועדפת אנגלית אמריקאית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה תופים, קולות, פסנתר, גיטרה, סינתיסייזר
חברת תקליטים האחים וורנר
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויליאם "ביל" תומאס בריאנגלית: William "Bill" Thomas Berry, נולד ב-31 ביולי 1958) הוא מוזיקאי עבר מארצות הברית. ידוע בעיקר בתור המתופף של להקת הרוק האלטרנטיבי אר.אי.אם., אשר גם כתב חלק משירי הלהקה וניגן על מספר כלים כמו גיטרה ופסנתר באלבומי ובהופעות הלהקה. בשנת 1997, לאחר 17 שנות פעילות, פרש ברי מהלהקה ומהחיים המוזיקליים לטובת חיי החקלאות.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברי נולד בעיר דולות', מינסוטה שבארצות הברית. משפחתו עברה בכמה מקומות במדינה לפני שהגיעו למייקון, ג'ורג'יה שם פגש בבסיסט מייק מילס וניגן איתו במספר הזדמנויות. השניים עברו יחד לעיירה הקרובה את'נס על מנת ללמוד במכללה, שם פגשו את שני החברים האחרים בלהקת אר.אי.אם - פיטר באק ומייקל סטייפ. במהלך 17 שנים עם הלהקה ברי תרם מכישרונו בנגינה על מספר כלים וגם בכתיבת שירים - הידוע שבהם הוא הלהיט "Everybody Hurts". ברי כתב את רוב השיר אך הקרדיט באלבום נחלק בין כל חברי הלהקה.
בשנת 1995, במהלך סיבוב ההופעות העולמי של האלבום Monster, ברי התמוטט על הבמה בלוזאן (שווייץ). הוא נלקח לבית חולים מקומי ונמצא שהוא סובל ממפרצת מוחית. לאחר תקופת התאוששות חזר ברי להופיע עם הלהקה אך המקרה השפיע עליו עמוקות. כשנה לאחר מכן, לקראת סיום העבודה על האלבום New adventures in Hi-Fi, הודיע ברי לחברי הלהקה המופתעים שהוא פורש מהלהקה ומעולם המוזיקה ועובר להתרכז בחקלאות. לבקשתו, הלהקה לא צירפה אליה מתופף מחליף במקומו אלא נשארו כשלישייה.
לאחר הפרישה הצטרף ברי לשאר חברי הלהקה במספר אירועים כמו הכניסה להיכל התהילה של הרוק אנד רול (ב-2007)והקלטת שיר של ג'ון לנון באלבום מחווה לדארפור.

חייו האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברי נישא לחברתו מארי בשנת 1986. הם התגרשו 11 שנים לאחר מכן מבלי שהביאו ילדים לעולם. בשנת 2003 הפך ברי לאב כשאוון (בנו מחברתו הנוכחית) נולד. ברי גם ידוע כשחקן גולף.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דיסקוגרפיה של אר.אי.אם.


מלבד עבודתו במסגרת אר.אי.אם, השתתף ברי גם בפרויקטים מוזיקליים אחרים, בתור נגן וגם בתור כותב שירים. הוא השתתף באלבומים של הרכבים כמו האינדיגו גירלז והטרוגס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיקאים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.