בלדה לנחשים וציפורי שיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בלדה לנחשים וציפורי שיר
The Ballad of Songbirds and Snakes
כריכת הספר "בלדה לנחשים וציפורי שיר"
כריכת הספר "בלדה לנחשים וציפורי שיר"
מידע כללי
מאת סוזן קולינס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה תאגיד סקולסטיק עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום הוצאה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 19 במאי 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 472
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה-ביתן דביר
תאריך 2020
תרגום יעל אכמון
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-7023-0017-2
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בלדה לנחשים וציפורי שיר (באנגלית: The Ballad of Songbirds and Snakes) הוא פריקוול לספרי טרילוגיית משחקי הרעב מאת הסופרת סוזן קולינס. הספר תורגם לעברית על ידי יעל אכמון להוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר ב-2020 באותה שנה שיצא לאור בשפת המקור. העלילה בספר זה מתרחשת 64 שנים לפני ההתרחשויות בטרילוגיה והדמות הראשית היא דמות הנשיא הכל יכול, השנוא, עוטה הלבן, מדיף ריחות דם וורדים מהספרים הקודמים – קוריאולנוס סנואו בצעירותו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על רקע משחקי הרעב העשיריים, בלדת ציפורי שיר ונחשים סובבת סביב הרפתקאותיו של קוריאולנוס סנואו המתבגר, שיהפוך לנשיא הדיקטטורי של פאנם באירועי הטרילוגיה המקורית. סנואו, בשנתו האחרונה באקדמיה, בן שמונה עשרה, תלמיד מצטיין, בן המעמד העליון שנפגעו במלחמה, יתום מהוריו ומתגורר עם סבתו ובת דודתו היתומה אף היא וכאשר משפחתו על סף עוני, נבחר לשמש כמדריך בסבב העשירי של משחקי הרעב. מדריך של הזוכה במשחקי הרעב יזכה במלגה לאוניברסיטה וסיכוייו לא נראים מזהירים במיוחד - המיועדת שקיבל היא לוסי גריי ביירד, נערה יתומה ממחוז 12, ועכשיו גורלו תלוי בגורלה, לטוב או לרע, לניצחון או למפלה.

כעונש על ההתקוממות של המחוזות 10 שנים קודם, כל אחד משנים־עשר המחוזות מחויב לשלוח בת אחת ובן אחד, המכונים "מיועדים", להשתתף במשחקים של אותה שנה. עשרים וארבעה המיועדים נכלאים בזירה פתוחה ורחבת ידיים. במהלך כמה שבועות המתחרים נלחמים זה בזה למוות. המנצח הוא המיועד או המיועדת ששורדים אחרונים. המשחקים בשנה העשירית מתנהלים אחרת מאשר המשחקים מהטרילוגיה, הם חדשים ופרימיטיביים יותר. המועמדים מובאים בקרונות בקר סגורים מן המחוזות (ולא בקרונות אישיים מהודרים), אינם זוכים למזון ומשקה במהלך הנסיעה, מתאכסנים לא במלון יוקרה בקפיטול, אלא בכלוב בגן החיות, שם הם נתונים לצפייה של המבקרים בגן החיות והיחס אליהם הוא כאל "תת-אדם".

גם הספר הזה מחולק ל-3 חלקים. שני חלקי הספר הראשונים עוסקים בהכנות למשחקי הרעב ובמשחקים עצמם. החלק השלישי, עוסק בתקופה שאחרי משחקי הרעב.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר זכה לקבלת פנים מעורבת. חלק מהמבקרים קבעו שלמעריצי הסדרה יהיה מעניין לקרוא איך התפתחו משחקי הרעב להיות מה שהם מלכתחילה" בעוד אחרים מתחו ביקורת על האורך, גוני הפילוסופיה והבחירה בדמות של קוריאולנוס סנואו כגיבור.[1]

הגרדיאן שיבח את הרומן בזכות הנושאים בו הספר מטפל כגון חברות, בגידה, סמכות ודיכוי וכמו גם שכבות נוספות בההיסטוריה של הקפיטול.[2] באופן דומה, טען מגזין הטיים שקולינס מרחיבה בפרטים מרתקים שמעניקים עומק לעולם המבעית שיצרה בסדרה המקורית.[3]

עיבוד לקולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – משחקי הרעב: בלדה לנחשים וציפורי שיר

באפריל 2020 אישרו קולינס ואולפני Lionsgate, שהפיקו את ארבעת הסרטים הראשונים כי קיימות תוכניות לעיבוד הספר לסרט. הליהוק טרם החל, אך אושר כי הבמאי פרנסיס לורנס יחזור לביים את הסרט לאחר הצלחתו בבימוי שלושת הסרטים האחרונים בסדרת משחקי הרעב.[4]

בחודש 2021, אושר כי הפרויקט החל בשלבי קדם-הפקה כששלב הצילומים צפוי להתחיל בתחילת שנת 2022 על מנת שהסרט יופץ "בסוף שנת 2023 או תחילת 2024."[5] ב-28 באפריל 2022, הוכרז כי הסרט יצא לאור ב־17 בנובמבר 2023.[6]

ב־16 במאי 2022, פורסם כי טום בליית' לוהק לתפקיד הנשיא סנואו הצעיר.[7] ב-31 במאי, רייצ'ל זגלר לוהקה לתפקיד לוסי גריי ביירד.[8] ב-15 ביוני, ג'וש אנדרס ריברה לוהק לתפקיד סיאנוס פלינת'.[9] ב-22 ביוני, האנטר שפר לוהקה לתפקיד טיגריס.[10]

ב-6 ביוני 2022, Lionsgate הפיצו טיזר לסרט.[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ We earn a commission for products purchased through some links in this article. באתר Digital Spy
  2. ^ The Ballad of Songbirds and Snakes review – a sleek Hunger Games prequel, Guardian, 19 במאי 2020
  3. ^ The Ballad of Songbirds and Snakes Adds New Dimensions to the One-Note Villainy of The Hunger Games' President Snow במגזין הטיים, 19 ביוני 2020
  4. ^ המשחק ממשיך: סרט נוסף ל"משחקי הרעב" בעבודה, באתר ynet, ‏22 באפריל 2020
  5. ^ Hayes, Dade; D'Alessandro, Anthony (2021-08-05). "'Hunger Games' Prequel To Start Production In First Half Of 2022, Lionsgate Film Boss Joe Drake Says". Deadline. נבדק ב-2021-08-06.
  6. ^ D'Alessandro, Anthony (28 באפריל 2022). "'Hunger Games' Prequel 'The Ballad Of Songbirds And Snakes' Gets 2023 Release Date – CinemaCon". Deadline. נבדק ב-29 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Jen Juneau. "The Hunger Games Prequel Casts Billy the Kid's Tom Blyth as a Young President Snow". People.com. נבדק ב-24 במאי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ D'Alessandro, Anthony (31 במאי 2022). "Rachel Zegler To Play Lucy Gray Baird In Lionsgate's 'The Hunger Games: The Ballad Of Songbirds And Snakes'". {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Galuppo, Mia (2022-06-15). "'Hunger Games' Prequel Enlists 'West Side Story' Star Josh Andrés Rivera". The Hollywood Reporter (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2022-06-15.
  10. ^ "'Euphoria' Star Hunter Schafer Joins 'The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes'". Variety. נבדק ב-24 ביוני 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ The Hunger Games: The Ballad of Songbirds and Snakes (2023 Movie) - Reveal (באנגלית), נבדק ב-2022-06-06