בסימן ונוס (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בסימן ונוס
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת אורי אדלמן
שפת המקור עברית
סוגה מתח
הוצאה
הוצאה כתר הוצאה לאור
תאריך הוצאה 2000
מספר עמודים 322
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 965-07-0923-1
הספרייה הלאומית 001964588

בסימן ונוס הוא רב המכר הראשון של אורי אדלמן. הספר מבוסס על סיפור בשם "שקית ההפתעות" שפרסם אדלמן ב-1999 בשבועון לאשה. סדרת טלוויזיה בשם זהה התבססה על סיפור זה.

גיבורי הספר הם יואב, סטודנט ישראלי למשפטים, הרגיל לקשרים בלתי מחייבים עם נשים עד שיום אחד הוא מתאהב והופך לפתע להיות חשוד ברצח. נוגה, התחתנה עם איש עשיר ונהנית ממנעמי החיים עד שיום אחד היא פוגשת ביואב ומתאהבת בו ושירי שהפגישה בין יואב לנוגה ונרצחה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירי ויואב הכירו והתיידדו בבית הספר בגיל 15. שירי נסעה לארצות הברית וכשחזרה קנתה דירה וסיפרה שאת הכסף לרכישת הדירה ירשה מסבתה. שירי הכירה את גדעון כוכבי בחדר הכושר בו עבדה כמדריכה והחליטה שהיא מעוניינת בו. לכן הגתה תוכנית להסיר את המכשול, כלומר את נוגה אשתו. היא התיידה עם נוגה, שגם היא התאמנה באותו חדר כושר ושמעה ממנה שהיא מרגישה שבעלה לא מתעניין בה יותר ושמשעמם לה. שירי ארגנה שנוגה תהיה בבית קפה אליו שלחה את יואב, סטודנט למשפטים, תוך שהיא מתארת את נוגה כחברה טובה והלכה לפגוש את אחד האקסים שלה. יואב הלך לפגוש את נוגה עם הנחיה לא לספר לה שהשידוך נעשה על ידי שירי.

יואב נקט בגישה ישירה ומציע לה לשכב איתו, והיא להפתעתו מסכימה. למרות שהיה לו מפתח לדירה של שירי לצורך זה, היא העדיפה לנסוע לדירה בה הוא מתגורר בשכירות יחד עם שותפה בשם ליאורה. אחרי שסיימו הוא אמר את מה שלא היה צריך להגיד "יום הולדת שמח, נוגה" ובכך גילה שהוא יודע את שמה (פרט שלא סיפרה לו) ויודע שיש לה יום הולדת (עוד פרט שלא סיפרה לו). נוגה נעלמה מהדירה ושירי כעסה על יואב.

יואב קיבל טלפון מפתיע מחברת גלובל מרקטינג, בו הזמינו אותו לראיון עבודה אצל המנכ"ל והבעלים, גדעון כוכבי. בראיון התברר שכוכבי נשוי לנוגה ושיש להם בת משותפת בת שלוש, הראיון הסתבר כתירוץ של כוכבי לאיים על יואב שיתרחק מאשתו.

יואב הלך מיד לביתה של שירי לברר מה קרה. וגילה את הקשר שבין שירי לכוכבי ולנוגה. כשחזר הביתה מצא את נוגה ממתינה לו. בבוקר באו שני שוטרים ולקחו אותו לחקירה. רב פקד דנון לקח אותו לבית החולים שם ראה את שירי מחוברת למכשירים ומחוסרת הכרה. דנון סיפר לו ששירי נפלה או נדחפה מהחלון. כשיואב חזר הביתה חיכה לו הילל שהכה אותו ויואב הגיע מחוסר הכרה לבית החולים ונשאר מחוסר הכרה שלושה ימים. בימים האלו שירי נפטרה ונקברה. כשהגיע לניחום אבלים אמר לו אביה של שירי שהסבתא של שירי עדיין בחיים, בניגוד לסיפור שסיפרה לו שירי, ושהכסף לדירה לא הגיע מירושה אלא שירי הביאה אותו מארצות הברית, שם עבדה זמן מה. ההורים ביקשו מיואב שיסדר צו ירושה לדירה וכשיואב ניסה לעשות זאת הוא גילה שיש כבר בקשה לצו כזה שאליה מצורפת תעודת נישואין אמריקאית המעידה על כך ששירי הייתה נשואה. יואב חשד שתומאס האריס, בעלה של נוגה הוא זה שהיא פגשה כשאמרה שהיא הולכת לפגוש את הארוס שלה, ולכן מספר על חשדותיו לדנון. דנון מברר ומגלה שהאריס אכן היה מספר ימים בישראל ולכן יואב מחליט לטוס ללונדון לדבר עם האריס. כשהוא מספר על זה לנוגה היא מחליטה להצטרף. נוגה פגשה את הארוס ושמעה ממנו שהיה ספורטאי, נפצע, קיבל סכום כסף גדול ושירי לקחה את הכסף ונמלטה לישראל. הוא הגיע לפגוש אותה אבל היא לא הגיעה לפגישה. כשחזר יואב לישראל המתינו לו שוטרים ועצרו אותו בחשד לרצח שירי. ביום השני למעצר הגיע נוימן עם צ'ק על 200,000 שקל דמי ערבות והציע ליואב עוד שני מיליון אם יברח למדינה איתה אין הסכם הסגרה. לליאורה יש דוד עורך-דין שהגיע לפגישה בבית המעצר וסיפר ליואב שמספר דקות אחרי ששירי נפלה מהחלן התבצעה מהטלפון בדירה שלה שיחה אל בית הוריו של יואב. יואב החליט שהוא לא רוצה להיות מיוצג על ידי עורך דין שלא מאמין בו ופונה לעורך הדין הצעיר דרור בן שמחון, שייצג את האריס בתביעה על צו הירושה. אחרי שהסתבר שהטלפון שחייגו אליו היה המספר של דירתם הקודמת של הוריו של יואב, שבינתיים עברו דירה, יואב שוחרר ובשיחה עם אחד השכנים של שירי גילה שגדעון כוכבי היה בדירה של שירי ביום הרצח. יואב סיפר זאת לדנון והמשטרה הגיעה למשרדו של כוכבי, מצאה את תיק התחקיר על יואב ובו היה רשום מספר הטלפון הישן. כוכבי נעצר, במשפט הוא טען שהוא היה בבית בשעה שבה נפלה שירי ונוגה אישרה את עדותו.

בהמשך הספר מתגלה מי היה הרוצח האמיתי ומה היו שיקוליהם של אנשים שונים לסלף או להעלים את האמת.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]