בראצ'ולה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
בראצ'ולה
Braciola
בראצ'לה בשר חזיר בגריל
מאכלים
מוצא איטליה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

בראצ'ולה לפעמים בראשולה (באיטלקית: Braciola) עשוי להתייחס למספר מנות נפרדות במטבח האיטלקי. ידוע גם בשם brageole, שהיא מנה של המטבח הקולינרי הצרפתי. זהו מרכיב קלאסי של המקארונדה מסט.

נתחי בשר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראצ'ולה עשוי להתייחס למאכל איטלקי המורכב מפרוסות בשר המטוגנות במחבת או בגריל,[1] לעיתים קרובות במיץ שלהן או בכמות קטנה של שמן זית. הם שונים מה"פטינה" החתוך עדין יותר (פרוסות קטנות/דקות), שלעולם אין בהן עצם ובדרך כלל הגרסה הצרפתית, ברז'ול, עשויה מגליל בשר, בעצם קציצות צ'אק בקר, מתובלות בפנים בשום, פטרוזיליה, מלח ופלפל. הבשר מטוגן בדרך כלל במחבת או בגריל.

אינבולטיני[עריכת קוד מקור | עריכה]

במטבח הסיציליאני, במטבח האיטלקי-אמריקאי ובמטבח האוסטרלי האיטלקי, בראצ'ולה (ברבים braciole) הם פרוסות דקות של בשר (בדרך כלל חזיר, עוף, בקר או דג חרב) המגולגלות כרולדה (קטגוריה זו של מזון מגולגל ידועה בשם involtini באיטלקית) עם גבינה ופירורי לחם ומטוגנים. בסיציליאנית קוראים למנה הזו גם ברוּצ'וּלוּני (bruciuluni).

וריאציות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניתן לבשל ברצ'ולה יחד עם כדורי בשר וסאלסיצ'ה ברוטב ראגו או רוטב עגבניות נפוליטני, שיש המכנים סארסה או סוקו (בסיציליאנית), או רוטב יום ראשון באזורים מסוימים בצפון מזרח ארצות הברית. ניתן להכין אותו גם ללא רוטב עגבניות. קיימות וריאציות רבות של המתכון, כולל וריאציות של גבינה ותוספת של ירקות, כגון חצילים. ברצ'ולה לא נאכל רק כמנה עיקרית, אלא גם כתוספת בארוחת הערב, או בכריך בצהריים.

בראצ'ולה מבושלת

לאחר מילוי וגלגול, לרוב קושרים את הברציולה בחוט או הוא מוצמד בקיסמי עץ כדי להחזיק את המלית. לאחר הטיגון במחבת עד להשחמה, מניחים את גלילי הבשר לתוך הרוטב לסיום הבישול, עדיין מאובטחים בחוט או בקיסמים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בראצ'ולה בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Braciola: definizioni, etimologia e citazioni nel Vocabolario Treccani". Treccani.it. נבדק ב-2013-08-17.