ברלינר טאגבלאט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
Internet-news-reader.svg ברלינר טאגבלאט
Berliner Tageblatt
מייסד רודולף מוסה עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך סגירה 1939 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה גרמנית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הרייך הגרמני עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית OOjs UI icon info big.svg
כרזת פרסומת לעיתון מ-1899

ברלינר טָאגֶבּלַאטגרמנית: Berliner Tageblatt, מילולית: יומון ברלין) היה עיתון יומי בקיסרות הגרמנית וברפובליקת ויימאר, אחד העיתונים הנפוצים ביותר ועיתונו המרכזי של המו"ל רודולף מוסה.

העיתון פעל בין השנים 18721933 כעיתון ליברלי-דמוקרטי. בין ספטמבר 1933 וספטמבר 1939 ראה אור באותו שם, אך תחת השלטון הנאצי, עם תכנים, כותבים ואופי שונה לגמרי, כזרוע של התעמולה הנאצית.

ב-2007 נוסד אתר חדשות באינטרנט, ברלינר טאג-צייטונג (Berliner Tageszeitung), המשתמש בשם ההיסטורי כשם משני[1].

בין הכותבים נמנו קורט טוכולסקי, אריך קסטנר, אלפרד איינשטיין.

לעיתון צורף המוסף השבועי הסאטירי Ulk.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ברלינר טאגבלאט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Newspaper template.svg ערך זה הוא קצרמר בנושא עיתונים ובנושא גרמניה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.