נערה ושמה ג'ורג'י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף ג'ורג'י גירל)
נערה ושמה ג'ורג'י
Georgy Girl
נערה ושמה ג'ורג'י
נערה ושמה ג'ורג'י
בימוי סילביו נאריצאנו עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רוברט גולדסטון
אוטו פלשקס
ג'ורג' פיצ'ר
תסריט פיטר ניקולס על פי רומן מאת מרגרט פורסטר
עריכה ג'ון בלום עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים לין רדגרייב
אלן בייטס
שרלוט רמפלינג
ג'יימס מייסון
מוזיקה טום ספרינגפילד
אלכסנדר פריס
"המשחרים"
צילום קנת' היגינס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 באוקטובר 1966
משך הקרנה 98 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, דרמה קומית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים מועצת ביקורת הקולנוע האמריקנית: עשרת הסרטים הטובים ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נערה ושמה ג'ורג'יאנגלית: Georgy Girl, ג'ורג'י גירל, הופץ גם בשם ג'ורג'י) הוא סרט קולנוע בריטי מסוגת דרמה קומית משנת 1966 שהיה פופולרי ביותר בבריטניה. השחקנית הראשית, לין רדגרייב, ששיחקה את ג'ורג'י, גיבורת הסרט, הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית הטובה ביותר וזכתה בפרס גלובוס הזהב, ג'יימס מייסון היה מועמד לפרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר ושיר הנושא באותו שם, בביצוע להקת "המשחרים" (The Seekers), היה להיט ומועמד לפרס אוסקר אף הוא. הסרט, בבימויו של סילביו נאריצאנו לפי רומן מאת מרגרט פורסטר מתרחש בלב הסצנה של "לונדון החוגגת" ומביע את אווירת התקופה בצילומי חוץ רבים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם פתיחת הסרט ג'ורג'ינה פארקינס (המכונה ג'ורג'י) היא נערה כבת עשרים ממעמד הפועלים החיה בלונדון. הופעתה החיצונית מרושלת, היא שמנמונת ואיננה יפה במיוחד, אך ידידותית ואהודה ביותר, אולם אף גבר אינו מעוניין בה באופן רומנטי. ג'ורג'י מתגוררת בדירה יחד עם שותפה יפהפייה בשם מרדית' (שרלוט רמפלינג). בשלב מסוים נודע לה כי ג'יימס למינגטון (ג'יימס מייסון), איש עסקים אמיד שהוריה עובדים בשירותו כמשרתים, מעוניין להפוך אותה לפילגשו.

במקביל מנהלת מרדית' מערכת יחסים עם ג'וס ג'ונס (אלן בייטס), ממנו היא נכנסת להריון בלתי רצוי, שבעקבותיו השניים מתחתנים וממשיכים לחיות באותה דירה עם ג'ורג'י. המצב החדש הופך את התפקידים בין מרדית', ההרה והמשמינה לבין ג'ורג'י המחוזרת. גם ג'וס מתחיל להימשך לג'ורג'י והשניים מתאהבים. לאחר שמרדית' יולדת, היא מצהירה שבכוונתה למסור את התינוקת, שנקראה שרה, לאימוץ ולהתגרש. במקום זאת מציעה ג'ורג'י שהיא תגדל את שרה יחד עם ג'וס והם מתחילים לחיות כבני זוג. עד מהרה מואס ג'וס בתפקיד האב (הוא טוען שהיה שמח להיות אב לבן אך לא לבת), והוא עוזב ומותיר לג'ורג'י את התינוקת. אך כעת שירותי הרווחה עלולים לקחת ממנה את התינוקת, כיוון שאינה נשואה.

בינתיים נודע שאשתו של ג'יימס, איש העסקים העשיר, מתה לפתע והוא מביע את רצונו לשאת את ג'ורג'י לאשה. כך יוכל גם לאמץ את התינוקת ולדאוג לכל מחסורה. הסרט מסתיים בחתונתם של ג'ורג'י וג'יימס. השורה האחרונה בשיר הסוגר את הסרט היא "You're rich Georgy Girl" ("את עשירה, ג'ורג'י גירל").

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]