ג'יימס והאפרסק הענק (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'יימס והאפרסק הענק
James and the Giant Peach
מבוסס על ג'יימס והאפרסק הענק עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי הנרי סליק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טים ברטון
דניס די נובי
ג'ייק איברטס
תסריט סיפור מקורי:
רואלד דאל
תסריט:
סטיבן בלום
קיירי קירקפטריק
ג'ונתן רוברטס
עריכה סטן וב
שחקנים ראשיים פול טרי
סיימון קאלו
ריצ'רד דרייפוס
סוזן סרנדון
ג'יין ליבס
מרים מרגוליס
דייוויד תיוליס
ג'ואנה למליי
פיט פוסלתווייט (קריינות)
מדבבים סיימון קאלו
סוזן סרנדון
ג'יין ליבס
דייוויד ת'יוליס
ריצ'רד דרייפוס
מרים מרגוליס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה רנדי ניומן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום פיט קוזאצ'יק
הירו נאריטה
מדינה הממלכה המאוחדת, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי וולט דיסני, Skellington Productions, אלייד פילמייקרס, Guild Home Video עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה בואנה ויסטה הפקות
שיטת הפצה הפצה לאולמות הקולנוע, וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 באפריל 1996
משך הקרנה 84 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פנטזיה, סרט ילדים, סרט מוזיקלי, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $38,000,000
הכנסות $28,946,127
הכנסות באתר מוג'ו jamesandthegiantpeach
פרסים Annecy Cristal for a Feature Film עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'יימס והאפרסק הענקאנגלית: James and the Giant Peach) הוא סרט הנפשה מוזיקלי המבוסס על ספר באותו שם. הסרט בוים על ידי הנרי סליק והופק על ידי טים ברטון.

לאחר שהסרט הופץ בישראל עם תרגום עברי, בינואר 2023 הסרט הופץ בדיבוב עברי בשירות הסטרימינג דיסני+.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנות ה-30, ג'יימס הנרי טרוטר הוא ילד קטן אשר חי עם הוריו בחוף ים באנגליה. ביום הולדתו של ג'יימס, הם תכננו לנסוע לניו יורק כדי לראות שם את המקום הגבוה בניין אמפייר סטייט, אולם התוכנית השתבשה כאשר הגיע קרנף מהשמים והרג את ההורים של ג'יימס, וג'יימס עצמו עבר אל הדודות המרושעות ספייקר וספונג' אשר התייחסו אליו ברוע לב, העבידו אותו בפרך ואמרו לו שאם יעזוב יבוא הקרנף ויטרוף אותו.

כאשר הציל עכבישה מהמחיצה של הדודות, ג'יימס פגש איש מסתורי אשר הביא לו "לשונות תנינים" ירוקות אשר יכלו לשפר את חייו של ג'יימס, אולם האיש הזהיר אותו לא לאבד את הלשונות ונעלם. כאשר ג'יימס חזר לביתו הוא החליק ולשונות התנינים נפלו לאדמה. לפתע, בעץ ישן נתגלה אפרסק שגדל לממדים עצומים, בעקבות כך, ספייקר וספונג' החליטו להפוך את האפרסק הענק לאטרקציה ולהרוויח כסף. כאשר ג'יימס יצא החוצה ולקח ביס מהאפרסק הוא נתפס על ידי אחד מלשונות התנין והפך לדמות מונפשת. הוא קפץ דרך החור של האפרסק וגילה חבורה של חרקים ענקיים עם חלומות שונים (חגב, פרת משה רבנו, מרבה רגליים, עכבישה, תולעת גשם וגחלילית). בזמן שהדודות חיפשו את ג'יימס, מרבה הרגליים חתך את הקצה העליון של האפרסק, ואחרי מלא סיבובים, ג'יימס וחבריו החרקים נצפו עם האפרסק באוקיינוס האטלנטי.

כאשר ג'יימס נזכר בחלומו לנסוע לניו יורק, הוא והחרקים החליטו לנסוע לשם יחד בפיקודו של מרבה הרגליים (שציין כי הוא טייל ברחבי העולם), כאשר הם נלחמו בכריש רובוטי, הם תפסו 100 שחפים בעזרת הקורים של גברת עכבישה וניצחו את הכריש, בהמשך הדרך ג'יימס והחבורה היו רעבים ואז הבינו כי האפרסק הוא האוכל שלהם לחמישה מסעות. לאחר ששבעו וישנו, ג'יימס דיבר עם גברת עכבישה והיא סיפרה לו שהיא העכבישה שג'יימס הציל מהדודות וכשג'יימס דאג בגלל הדודות, העכבישה עודדה אותו, נשקה לו והשכיבה אותו לישון.

בסיוטו, ג'יימס נהיה תולעת והדודות ספייקר וספונג' עקבו אחריו וניסו לרסס אותו יחד עם הקרנף. כשג'יימס התעורר הוא וחבריו מצאו את עצמם באנטארקטיקה וכולם כעסו על מרבה הרגליים כי הוא נרדם בזמן השמירה. כשג'יימס שאל אותו אם הוא באמת טייל ברחבי העולם, אז מרבה הרגליים אמר שהוא טייל על שני דפים של נשיונל ג'יאוגרפיק. אולם לאחר ששמע את משאלתו של החגב ותקוותו למצפן, סיכן מרבה הרגליים את חייו וקפץ אל האגם הקפוא, במצולות הים הוא מצא מצפן אולם נתפס על ידי שלדים פיראטים. בעזרתם של ג'יימס וגברת עכבישה מרבה הרגליים ניצל והמסע נמשך.

כשהחבורה סוף סוף הגיעה לניו יורק, צצה סערה והקרנף הגיע, ג'יימס היה מפוחד, אבל התגבר על הפחד שלו בעזרת חבריו. אולם הקרנף הכה ברק על ג'יימס והאפרסק וכל חבריו החרקים נעלמו. בתוך האפרסק, כאשר לשון תנין נוסף תפס את ג'יימס הוא התעורר משנתו וכשיצא מהאפרסק הופתע ג'יימס לגלות כי הוא נמצא על בניין האמפייר סטייט.

אחרי שחולץ ג'יימס על ידי המשטרה ומכבי האש, ספייקר וספונג' הגיעו והכריחו את ג'יימס לחזור לביתן, אולם ג'יימס סירב וסיפר את כל הסיפור. לפתע כשהדודות עמדו להרוג את ג'יימס, הגיעו החרקים ועזרו לג'יימס להיפטר מהדודות המרושעות. ג'יימס הכיר לכל תושבי ניו יורק את חבריו החרקים והרשה להם לאכול מהאפרסק. גרעין האפרסק הפך לבית בסנטרל פארק וג'יימס חי עם חבריו החרקים והיו לו הרבה חברים. מרבה הרגליים התחרה לראשות העיר ניו יורק, החגב הפך לכנר מקצועי, תולעת הגשם הפכה להיות סמל של קרם גוף חדש, פרת משה רבנו הפכה לאחות, הגחלילית האירה את פסל החירות, העכבישה פתחה את "מועדון העכביש" וג'יימס חגג את יום הולדתו התשיעי עם משפחתו החדשה.

לאחר הכתוביות, ישנו משחק ארקייד חדש בשם "לעקוץ את הדודות" בהשתתפות הקרנף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]