ג'סיקה ראביט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סיקה ראביט
ג'סיקה ראביט
ג'סיקה ראביט
הוצאה לאור גארי וולף
שם ספר מי צינזר את רוג'ר ראביט?
שם סרט מי הפליל את רוג'ר ראביט
יוצרים גארי וולף
גילום הדמות קת'לין טרנר עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב קת'לין טרנר
מידע
סטטוס נשואה
מין נקבה
נטייה הטרוסקסואלית
אזרחות אמריקאית
דמויות קשורות
משפחה רוג'ר ראביט (בעל)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'סיקה ראביטאנגלית: Jessica Rabbit) היא דמות בדיונית שנוצרה על ידי הסופר גארי וולף ברומן ההומוריסטי שלו "מי צינזר את רוג'ר ראביט?". לימים נעשה שימוש בדמות על ידי חברת וולט דיסני ואמבלין אנטרטיינמנט, בסרט שהפיקו תחת השם "מי הפליל את רוג'ר ראביט" המבוסס אך בקושי[1] על ספרו של וולף.

על פי הספר, ג'סיקה הייתה דמות פורנו-קומית שתמונותיה הופיעו בלוחות שנה זולים ושהתאפיינה בגילויי אובססיביות ביחס לבעלה המנוכר אליה, שהיה כוכב פורנו-קומי בשם רוג'ר ראביט.

בסרט, דמותה לובשת צורה מעט שונה בהשוואה לספר, בהיותה אדם "לוהט" למדי (ראביט היה שם משפחתו של בעלה) בצורת זמרת מונפשת במועדון ערב הקרוי בשם "מועדון הדיו והצבע". בסרט היא אחת ממספר דמויות אחרות החשודות בהפללת בעלה, כוכב מונפש מפורסם אחר. דיבוב קולה של ג'סיקה נעשה על ידי השחקנית קת'לין טרנר, שאומנם לא זכתה לשבחים רבים במיוחד על כך, אך זכתה להם בסרטים דומים שהופקו בעקבותיו.

בסצנה הראשונה של ג'סיקה בסרט, רעייתו של מפיק הסרט סטיבן ספילברג, איימי אירווינג, לוהקה לשירת השיר "Why Don't You Do Right?‎" (למה שלא תנהג בהגינות?).

היא אמרה לווליאנט:

"אני לא רעה... אני פשוט מצוירת כך..."

חובבי קולנוע רבים ראו בג'סיקה ראביט מעין "פרנקנשטיין של אלילות הקולנוע", שהורכב מקולה המדבר של לורן באקול, רגליה של בטי גרייבל, גופה וישבנה של מרילין מונרו, החזה של ג'יין מנספילד, השיער של ורוניקה לייק, העיניים של מרלן דיטריך וקול שירתה של ג'ודי גארלנד. לא פחות מכך, היא נחשבת לאישה המונפשת הסקסית ביותר לפי אתר הבידור Retrocrush.

כשהסרט הופיע לראשונה, נתגלעה מחלוקת[2] בענף הבידור הנוגעת לסצנה שבה נראים בחטף חלקיה המוצנעים של ג'סיקה. במהלך הסצנה, ג'סיקה ואדי נזרקים יחדיו ממונית, דבר שגרם לשיפולי השמלה האדומה שלה להשתפל לעבר ירכיה שנפשקו מעט[3].

במשך מספר תמונות במהלך נפילתה השנייה, לבושה התחתון נעלם לכאורה תוך חשיפת אבריה המוצנעים. במהלך שלוש התמונות הללו האזורים המוצנעים של ג'סיקה כהים יותר בצבעם בהשוואה לעור רגליה החשופות ובוודאי שלא כמו הצבע האדום הכהה הדומה לצבע הלבוש התחתון שלה. צייר האנימציה וההיסטוריון של חברת דיסני, מארק קאוזלר, חקר את התמונות הללו והסיק שמדובר בטעות צבע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'סיקה ראביט בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Robinson, Tasha (12 בספטמבר 2008). "Book vs. Film: Who Framed Roger Rabbit". The Onion A.V. Club. נבדק ב-6 בנובמבר 2009. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Who Stripped Jessica Rabbit, באתר Snopes.com
  3. ^ A revealing four-frame sequence of Jessica Rabbit from Who Framed Roger Rabbit, באתר Snopes.com