גלאפגוס (סדרה, 2006)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גלאפגוס
Galápagos
סוגה סדרות טבע
יוצרים BBC
מנחים טילדה סווינטון עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות אנגלית
מספר פרקים 3
הפקה
אורך פרק 50 דקות
שידור
רשת שידור BBC Two
תקופת שידור מקורית ספטמבר 2006
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גלאפגוסאנגלית: Galápagos) היא מיני-סדרת טבע בריטית של ה-BBC ששודרה בספטמבר 2006. הסדרה צולמה בהבחנה גבוהה והיא עוסקת באיי גלאפגוס ובצ'ארלס דרווין שהגיע אליהם והגה את רעיון האבולוציה לאחר הגילויים שמצא באיים אלה. הסדרה מסופרת בידי השחקנית טילדה סווינטון.

סדרה זו שודרה גם בישראל באותה שנה בשידורי הערוץ הראשון.

בשנת 2013 שודרה סדרה נוספת דומה בהנחיית דייוויד אטנבורו - גלאפגוס.

פרקי הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. נולדו באש: פרק מבוא לאיים הגעשיים. על היווצרות האיים, החיות השוכנות בהם כמו צב גלאפגוס, איגואנת הים, איגואנה מצויצת, אריות ים וסולה כחולת רגל בדיג.
  2. איים ששינו את העולם: הפרק עוסק ביחסי האנושות עם האיים, מהמגלים ששנאו את המקום הקודר וכמעט מתו בו, ציידי לווייתנים ופיראטים שנמשכו אליו והחוקר צ'ארלס דרווין אשר הגה את תורת האבולוציה והברירה הטבעית לאחר הסתכלות מדוקדקת במיני הצבים והפרושים שקיבלו את שמו. בפרק נראים גם פרגטות בציד, ינשוף שדות ייחודי לאיים צד עופות ים, פטישנים במימי האיים, פינגווין גלאפגוס וקורמורן גלאפגוס.
  3. כוחות השינוי: בפרק זה נראים הקשיים של חיות האי והאתגרים שהאדם גרם להם וכן איך אפשר לעזור להם. נראים עצי מנגרובים, דובי ים משתובבים במאורות, שחף קדור זנב, פלנקטון מעמקים, צבי ים, איגואנות וצבי ים מחפשים מזון וכן נראים היישובים האנושיים באי, מיני צמחים פולשים שהובאו ונזקיהם ועזים הפוגעות לצב איטי במזונו, אך מסוק מיוחד יורה בכולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "גלאפגוס", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "גלאפגוס", במסד הנתונים הקולנועיים KinoPoisk (ברוסית)