סרט טבע

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צלם טבע מצלם ג'ירפות בתוך הפארק הלאומי סומה שבניגריה.

סרט טבע הוא סרט תיעודי על הטבע או על בעלי חיים, צמחים או כל יצור חי שאיננו בן-אדם. במרבית המקרים הסרט מצולם בסביבת המחיה הטבעית של האובייקט המצולם. רוב סרטי הטבע מצולמים עבור הטלוויזיה, ומשודרים בערוצי שידור ציבורי, אולם קיימים סרטי טבע שנעשו ישירות עבור קולנוע או חברות סטרימינג דוגמת נטפליקס. סרטוני טבע קצרים מועלים גם ליוטיוב.

מאפייניו של סרט הטבע הוא שימוש באמצעים אמנותיים רבים הקשורים לצילום, זאת כדי לתעד את הטבע על כל צורותיו. לפיכך רוב סרטי הטבע מכילים צילומי נופים מרהיבים במגוון אזורים רבים ושונים ברחבי העולם.

מעבר לערך החינוכי והרחבת הדעת, לסרטי טבע יש לפעמים גם ערך מדעי בתיעוד הטבע ובחשיפת תופעות או התנהגויות שטרם נחקרו. לעיתים מצולם סרט הטבע כאשר צוות צילום מתלווה לחוקר טבע ומתעד אותו מבצע מחקר, לצד תיעוד מושא המחקר. פעמים רבות מסייעים סרטי הטבע במימון המחקר ולעיתים הם גם מאפשרים לחוקר גישה לציוד מתקדם ויקר שמסייע מאוד למחקר.

ארגון הנשיונל ג'יאוגרפיק - העוסק בחקר הטבע והגאוגרפיה ובחינוך בנושאים אלה - מפיק סרטי וסדרות טבע רבות, שרובם משודרים בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק, ובישראל בערוץ Nat Geo Wild.

גם ה-BBC יוצר ומפיק סרטי טבע (באמצעות חטיבת BBC Earth), כאשר הבולטים שבהם הם בהפקתו ו/או בהנחייתו של סר דייוויד אטנבורו, בהם צילומי טבע מרהיבים ונדירים. בין סרטים אלה בולטים: עולם מופלא, הכוכב הכחול, עולם קפוא, המצוד, סיפור החיים ועוד רבים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]


ערך זה הוא קצרמר בנושא קולנוע. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.