גליטר פורס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גליטר פורס
スマイルプリキュア
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה אנימה, קומדיה, שוג'ו
כותבים שוג'י יונמורה
בימוי טאקאשי אוסקה
מדבבים Misato Fukuen (Miyuki Hoshizora)
Marina Inoue (Nao Midorikawa)
Hisako Kanemoto (Yayoi Kise)
Asami Tano (Akane Hino)
צ'ינאמי נישימורה (Reika Aoki) עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית מייה קדוש, ספיר דרמון, קארין היימן, סביטרי סלנט, טליה ברקאי, שרון שחל, יורם יוספסברג, סער בדישי
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות יפנית (דובב לשפות נוספות, ביניהן: אנגלית ועברית)
מספר פרקים 48 עריכת הנתון בוויקינתונים
תוכנית המשך גליטר פורס דוקי דוקי
הפקה
חברת הפקה טואי אנימציה עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה טאקאשי יאסאוחנה
אורך פרק 23 דקות
שידור
רשת שידור בישראל ערוץ זום
תקופת שידור מקורית 5 בפברואר 201227 בינואר 2013
תקופת שידור בישראל 20172018
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גליטר פורסאנגלית: Glitter Force; ביפנית: スマイルプリキュア) היא סדרת אנימה יפנית מסוג שוג'ו שנוצרה על ידי חברת "טואי אנימציה" ומהווה חלק מזיכיון המאנגה pretty cure שנוצר על ידי איזומי טודו. הסדרה שודרה לראשונה ביפן ב-5 בפברואר 2012, ובישראל בשנת 2017 בערוץ זום. חברת "נטפליקס" רכשו את הסדרה, והתחילו לשדר אותה החל מה-18 בדצמבר 2015. לסדרה יש 2 עונות ובהן 40 פרקים באורך 23 דקות. שפת המקור של הסדרה היא יפנית, אך היא דובבה לשפות נוספות, ביניהן: אנגלית ועברית.

בשנת 2013 נוצרה לסדרה סדרת המשך בשם "גליטר פורס דוקי דוקי", אשר מציגה עלילה מקורית משל עצמה. הסדרה שודרה בישראל בשנת 2017 בדיבוב לעברית, גם בערוץ זום.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מספרת על חמש נערות אשר משיגות כוחות גליטר, שבעזרתם הן נלחמות ברשעים שונים שהופכים את כדור הארץ ואת ממלכת ג'ובילנד לאפלים.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגליטריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמילי - גליטרית המזל - הראשונה בחבורת הגליטר פורס, צבע בגד - ורוד. חובבת אגדות, אמיצה ונאמנה. אמילי אולי טיפה "ילדותית" מהשאר אך היא גם זאת שהקימה עם קנדי את הגליטר פורס. נחמדה בעלת לב רגיש. קל להתחבר אליה. בעלת כוחות נצנצים, מהלך מיוחד: סופת נצנצים.
  • קלסי - גליטרית השמש - השנייה בחבורת הגליטר פורס, צבע בגד - כתום. חובבת ספורט (במיוחד כדורעף) ואף פעם לא תוותר. תחרותית מאוד וממש ממש חזקה. עובדת במסעדה המשפחתית של הוריה. בעלת כוחות אש, מהלך מיוחד: אש הניצוץ.
  • לילי - גליטרית השלום - השלישית בחבורת הגליטר פורס, צבע בגד - צהוב. חובבת ציור רובוטים וגיבורי על וממש רגשנית וביישנית. בוכה כמעט מכל דבר אבל זה לא אומר שהיא לא תחשמל (הכוח שלה) מישהו עבור חברותיה. נאמנה וממש קלילה. בעלת כוחות חשמל, מהלך מיוחד: ברק מנצנץ.
  • אפריל - גליטרית האביב - הרביעית בחבורת הגליטר פורס, צבע בגד - ירוק. יש לה שישה אחים קטנים שהיא תמיד לצידם (עבורם היא "הגיבורה" שלהם) ולכן היא מאוד טובה עם ילדים קטנים. טובה בכל סוג ספורט-אתלטית (מרבה לשחק בעיקר כדורגל). תחרותית וממש עקשנית. פוחדת מכמה דברים כגון: חרקים, רוחות רפאים וגבהים. נאמנה ותמיד מסתכלת קדימה גם אם זה נראה אבוד. בעלת כוחות רוח, מהלך מיוחד: מכת נצנצים.
  • קלואי - גליטרית הרוח - החמישית בחבורת הגליטר פורס, צבע בגד - תכלת/כחול. היפה, הנחמדה, החכמה והמושלמת. היא טובה בהכול! חברה במספר מועדונים וכולם מחפשים להיות בחברתה. אין לה זמן פנוי. תלמידה מחוננת. בעלת כוחות קרח, מהלך מיוחד: סערת נצנצים.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אולריק - זאב מאונש המזמן ליצנים מרושעים להילחם בגליטריות. במקור פיקסי שכושף בשם ריקי מהאגדה של שלושת החזירונים ומהאגדה של כיפה אדומה.
  • ברוט - טרול אדום ושמן בעל אלה שמשמשת לו כוחות רשע. מפצה את הטיפשות שלו על ידי כוחו הרב. במקור פיקסי שכושף בשם רופוס.
  • ברוהה - מכשפה שנוהגת לעיתים להמציא כל מיני המצאות, שאורליק וברוט מחשיבים אותם לסתם גרוטאות ומשליכים אותם החוצה. מסוף העונה הראשונה יכלה להפוך את עצמה לגרסה צעירה יותר של עצמה. במקור פיקסית שכושפה בשם מרג'י מהאגדה של שלגיה.
  • רסקל - ליצן בלתי מנוצח המשתמש בקלפים ענקים, מרכיב על עינייו מסכה. נתן לברוט, אולריק וברוהה את כוחותיהם כשאלה הרגישו מנודים. תרם את כוחותיו לנוגו בפרק 17 בעונה השנייה.
  • הקיסר נוגו - מנהיג ארבעת הרשעים. ליצן מפחיד ומרושע אשר רצה להשמיד את היקום כולו. המנהיג של מפלצות הליצן ושל רקסל, ברוט, אורליק וברוהה. נוצח על ידי כוח האהבה של הגליטר פורס.
  • מפלצות הליצן - מפלצות הליצן מחולקות למספר סוגים : אף אדום (מפלצת שכוחה מונע על ידי תליון הגליטר ואפשר לחסלה במתקפת גליטר רגילה) אף כחול (מפלצת חזקה, שכוחה אינה מונע על ידי תליון הגליטר ואפשר להביס אותה במצב כתר בלבד), אף צהוב (מפלצת חזקה, שכוחה מונע מספר תליוני הגליטר /או על ידי כל תליוני הגליטר וגם אותה אפשר להביס במתקפת גליטר רגילה), אף ירוק (הופיעו בפארק האבדון בלבד), סופר ליצן (מפלצת שכוחה נובע משני תליוני גליטר או על ידי ארבעה תליוני גליטר ואפשר לחסל אותה במצב נסיכה בלבד) וליצן הדמדומים או ליצן הצללים (מפלצת חזקה שנוצרת על ידי כך שצובעים אף של ליצן בעט שחור מיוחד ומזמנה יכול להתמזג עמה ולהפעילה מבפנים וכוחו נובע ממספר תליוני גליטר או על ידי תליון גליטר אחד ואפשר להביס אותה רק בכוחו של השעון המלכותי בשילוב עם כוח הנסיכה).
  • גליטר פורס הצללים - גרסה אפלה של הגליטר פורס שאותה יצר רסקל. הופיעו רק בעונה השנייה בפרק 17 בלבד.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פופ - פיקסי ממין זכר שעוזר לגליטריות. אחיה החורג של קנדי.
  • קנדי - פיקסית ממג'ובילד. ביתה של אופוריה. הקימה עם אמילי את הגליטר פורס. מתגוררת אצל אמילי, ונוהגת לעיתים להשתמש באוזניה, כמו בשיער, להחלפת תסרוקות. אופטימית ותמיד חיובית. קיבלה את תכשיט הניסים לאחר שהכוח בשעון הנסיכה התמלא. הוכתרה למלכתה החדשה של ג'ובילנד במקומה של אימה.
  • אופוריה - המלכה המקורית של ג'ובילנד. אימה הביולוגית של קנדי. הייתה רדומה במשך כל הסדרה. העניקה לגליטר פורס את כוח הנסיכה ואת השעון המלכותי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גליטר פורס בוויקישיתוף