גמל שלמה סיני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןגמל שלמה סיני
נקבת גמל שלמה סיני בוגרת
נקבת גמל שלמה סיני בוגרת
נקבת גמל שלמה סיני בוגרת
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: פרוקי-רגליים
מחלקה: חרקים
סדרה: גמלי־שלמה
משפחה: Mantidae
תת־משפחה: Mantinae
סוג: Tenodera
מין: גמל שלמה סיני
שם מדעי
Tenodera sinensis
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גמל שלמה סיני (שם מדעי: Tenodera sinensis) הוא מין בסדרת גמלי שלמה שמצוי באסיה. ב-1896 המין הוכנס בטעות לארצות הברית ומאז נחשב למין פולש. גמל השלמה הסיני ניזון בעיקר מחרקים אחרים, אולם נקבות בוגרות ניצפו בעבר אוכלות מלבד חרקים (צרעות וחגבים), עכבישים, זוחלים קטנים ואפילו ציפורים יונקי דבש. כמו רוב גמלי השלמה, הם ידועים בהיותם קניבלים. מחקר אחד מראה שקניבליזם מתרחש בכ-50% ממקרי ההזדווגות של מין זה.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

שק ביצים של גמל שלמה סיני.

גמל השלמה הסיני הוא גמל שלמה ארוך, דק, בצבע חום וירוק. הוא בדרך כלל ארוך יותר ממינים אחרים של גמל שלמה, מגיע לקצת מעבר ל-11 סנטימטרים, והוא מין גמל שלמה הגדול ביותר באמריקה הצפונית. צבעו נע מירוק לחום עם פס רוחבי ירוק על גבולות הכנפיים הקדמיות. באור נמוך עיני גמל השלמה נראות שחורות, אך באור יום הן נראות צלולות, תואמות לצבע הראש. לאחר רבייה, הנקבה יכולה לייצר כמה שקי ביצים בקוטר של כ-2 סנטימטרים, כל אחד מהם יכול להכיל עד 400 ביצים. לעיתים קרובות, ניתן למצוא את שקי הביצים תלויים מענפים או ממשטחים משופעים אחרים אליהם היא מדביקה את שק הביצים.

בשבי[עריכת קוד מקור | עריכה]

גמל שלמה סיני הוא חיית מחמד נפוצה עבור חובבי גמלי שלמה, וניתן לרכוש את שקי הביצים ממשתלות צמחים ברחבי ארצות הברית. הם יכולים להיות מאולפים מספיק כדי לשבת על היד ואפילו להאכיל אותם ביד. חוץ מהיותו חיית מחמד, גמל השלמה הסיני הוא גם חרק פופולרי לצורך של הדברה ירוקה.

טיפול[עריכת קוד מקור | עריכה]

את גמל השלמה הסיני יש לשמור בטרריום פי שלושה מגודלו. מדובר בטורף אגרסיבי שיעז לתקוף חרקים גדולים ממנו. בשבי, תזונתו מורכבת בעיקר מתיקנים, זבובים, פרפרים, חגבים וצרצרים. בנוסף, גמלי שלמה סינים אינם שותים מים מתוך קערה, יש לספק נוזלים על ידי ריסוס מים על בסיס יומי. ריסוס מים אינו נועד רק בשביל לספק מקור שתייה לגמל השלמה, המים גם תורמים לשמירת הלחות המתאימה על מנת שיוכל להשיל את עורו כראוי.

טורפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

גמל השלמה הסיני נטרף על ידי גמלי שלמה אחרים, ציפורים, וצרעת הענק האסייתית שנמצאת בתחום המחייה שלו.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא גמל שלמה סיני בוויקישיתוף