אולפני נ.ל.ס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דאבי דאב)

אולפני נ.ל.ס היה אולפן דיבוב ששכן ברחוב סוקולוב ברמת השרון. האולפן הוקם ב-1990 על ידי עוזי פוקס.

פוקס ניהל את הפקת הדיבובים באולפן, ואף תרם את קולו לסדרות רבות שדובבו בו, בהן "פוקימון", בה שר את שיר הפתיחה העברי, "אוטובוס הקסמים" (שיר פתיחה), "סאקורה לוכדת הקלפים", "קיד וקאט", "שאמן קינג", "בובספוג מכנסמרובע", "טוקיו מיו מיו", "נאדי" ועוד.

בסוף שנת 2012 נמכרו האולפנים לבעלים חדשים, ונפתחו מחדש בשם "אולמן מדיה". האולפן החדש הוקם בשנת 2013 על ידי משפחת אולמן, כחלק מקבוצת "אולמן תקשורת".

הסדרה "בובספוג מכנסמרובע", שדובבה באולפני נ.ל.ס מראשית שידורה בארץ ועד לסגירתם, דובבה בעבר באולפני "אולמן מדיה", "וידאופילם אינטרנשיונל" ובהמשך באולפני "דאבי דאב".

אולפני נ.ל.ס תרגמו בשנים 2003-2005 בערך תוכניות רבות לערוץ בייבי (כגון: "Boohbah", "ברייני בייבי", "אובי" ועוד).

אולפני דאבי דאב[עריכת קוד מקור | עריכה]

ענבר שטגר עזרא, שעבדה בעבר באולפני נ.ל.ס, עזבה את האולפן ב-2001 והקימה עם טמירה ירדני ב-2002 את "אולפני דאבי דאב", אולפני דיבוב ועריכת סאונד הפועלים עד היום ברמת החייל בתל אביב. כיום האולפן אחראי על דיבוב הסדרות בערוצים כגון ערוץ הילדים וניקלודיאון, כמו כן האולפן אחראי על עריכת הסאונד והפסקול בסדרות ישראליות מקוריות שמופקות עבור אותם הערוצים. בין במאי הדיבוב שעבדו ועובדים ב"דאבי דאב" נמנים אפי בן ישראל, אלי לולאי, ליאור סול, שרון בורגאוקר, אורלי קטן ותומר שביט.

הסדרות הראשונות בדאבי דאב היו "סימסאלה גרים", "בחווה של דוד משה" ו"בייבלייד" שדובבו בשנת 2002 בביומה של אפי בן ישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.