דיאנה הרשברגר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דיאנה הרשברגר
Diana Harshbarger
דיוקנה הרשמי של הרשברגר בקונגרס, 2021
דיוקנה הרשמי של הרשברגר בקונגרס, 2021
דיוקנה הרשמי של הרשברגר בקונגרס, 2021
לידה 1 בינואר 1960 (בת 64)
קינגספורט, טנסי, ארצות הברית
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
השכלה אוניברסיטת המדינה של מזרח טנסי
אוניברסיטת מרסר
עיסוק פוליטיקאית, רוקחת
מפלגה המפלגה הרפובליקנית
אתר האינטרנט הרשמי של דיאנה הרשברגר
חברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של טנסי
3 בינואר 2021 – מכהנת
(3 שנים ו־15 שבועות)

דיאנה הרשברגראנגלית: Diana Harshbarger; נולדה ב-1 בינואר 1960) היא פוליטיקאית אמריקאית, המכהנת כחברת בית הנבחרים של ארצות הברית מטעם מחוז הקונגרס הראשון של מדינת טנסי. היא החליפה בתפקיד את פיל רו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרשברגר נולדה בקינגספורט שבטנסי, וגדלה ביישוב בלומינגדייל שבצפון-מזרח המדינה. היא האדם הראשון במשפחתה אשר השלים לימודים תיכוניים. להרשברגר תואר ראשון מאוניברסיטת המדינה של מזרח טנסי, ודוקטורט ברוקחות מאוניברסיטת מרסר השוכנת במייקון שבג'ורג'יה. מאז 1987 מחזיקה הרשברגר בתואר רוקחת מוסמכת, ולצד בעלה בוב היא מנהלת את בית המרקחת "פרמייר".

לקראת בחירות 2020 הודיע חבר הקונגרס המכהן פיל רו על פרישתו מהחיים הפוליטיים, ולאחר מכן הכריזה הרשברגר על התמודדותה לבית הנבחרים של ארצות הברית במחוז הקונגרס הראשון של טנסי. ב-5 באוגוסט 2020 זכתה הרשברגר זכה בבחירות המקדימות שנערכו במפלגה הרפובליקנית, וביום הבחירות הכלליות גברה על בלייר ולסינגהם, מועמד המפלגה הדמוקרטית, ונבחרה אל הקונגרס ה-117 של ארצות הברית. עם זאת, ניצחונה בבחירות המקדימות סימן למעשה את היבחרה לקונגרס בנובמבר. מחוז הקונגרס הראשון בטנסי נמנה בין מחוזות הבחירה השמרניים ביותר בדרום ארצות הברית. הרפובליקנים איישו את המחוז ברציפות מאז 1861, זולת ארבע שנים בודדות, והדמוקרטים הצליחו לגרוף כ-40% מהקולות רק פעמיים מאז 1898.

כאשר הרשברגר הושבעה לתפקידה ב-3 בינואר 2021, נהפכה לאישה החמישית שנבחרה לבית הנבחרים האמריקאי מטנסי, אך רק לשלישית שלא נבחרה כממלאת מקומו של בעלה אחרי דיאן בלאק ומרשה בלקברן.

הרשברגר מיקדה את מסע הבחירות שלה לקונגרס בתיקון ההתמכרות לאופיואידים בארצות הברית, בעד חקיקה נגד הפלות ובהגנה על חופש הדת[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דיאנה הרשברגר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אנג'ליקה סטביל, 13 GOP women join the House, dominating congressional elections, making history, באתר פוקס ניוז, 9 בנובמבר 2020 (באנגלית)