דן-דין השופט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף דן דין השופט)
דן-דין השופט
סוגה אנימציה
בימוי דאג סטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים בעברית ניקו בר (דן דין), יוני חן (בינו), ז'יל בן דוד (טרול), אורי פרידמן, שרית סרי, מתי סרי, גדי רייק, יהויכין פרידלנדר, גילת מואב, הדס מוזס
ארץ מקור ספרדספרד ספרד
שפות ספרדית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1
מספר פרקים 26
הפקה
חברת הפקה BRB Internacional עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור ספרדספרד RTVE
רשת שידור בישראל ישראלישראל הטלוויזיה החינוכית
תקופת שידור מקורית 4 באוקטובר 19871988
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דן-דין השופטספרדית: Llamada de los Gnomos) היא סדרת אנימציה ספרדית בת 26 פרקים שהופקה לטלוויזיה ב-1987. הסדרה הייתה סדרת בת של סדרת הטלוויזיה "טובטוב הגמד". יוצרי הסדרה, הסופרים ההולנדים ויל הויגן וריאן פורטולייאט, ביססו את עלילת הסדרה על ספריהם "חייהם ופועלם של הגמדים" ("Leven en werken van de Kabouter") ו"זכרונות הגמדים" ("De oproep der kabouters").

עלילת הסדרה מתמקדת בגמד היער דן-דין השופט ועוזרו בינו היוצאים לעזרתם של גמדים שונים ברחבי העולם רכובים על ברבור לבן. הם פותרים סכסוכים על ידי עריכת משפט או גישור, ונלחמים בטרולים הרעים. הסדרה מעבירה מסר של חיים מוסריים בהרמוניה עם העולם הסובב, וזאת בדומה לרעיון המובע בסדרה "טובטוב הגמד" ובספרים עליהם מבוססת הסדרה. באחד מפרקי הסדרה אף מוזכר כי דן-דין הוא בן דודו של טובטוב הגמד.

בישראל שודרה הסדרה במקור בטלוויזיה החינוכית ב-1988. את שיר הפתיחה העברי של הסדרה, המבוסס על שיר הפתיחה של הסדרה הספרדית המקורית, ביצעו שלמה גרוניך ודפנה ארמוני. את המילים בעברית לשיר כתבה לאה נאור.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טלוויזיה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.