מתי סרי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתי סרי
מתי סרי, 2023
מתי סרי, 2023
לידה 25 בדצמבר 1952 (בן 71)
ירושלים
שם לידה מתתיהו סרי לוי
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים גל סרי עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מנחי זהו זה מימין לשמאל, מתי סרי, גידי גוב, מוני מושונוב ושלמה בר אבא, שנים 1982-1980

מתי סרי (נולד בירושלים ב-25 בדצמבר 1952) הוא שחקן, מנחה טלוויזיה, מדבב וזמר ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד בשם מתתיהו סרי לוי. אחיו הוא נגן כלי ההקשה גדי סרי. בצבא שירת בצוות בידור בחיל האוויר.

סרי למד במגמה לבימוי סרטים של קמרה אובסקורה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הוא השתתף בהצגות רבות בתיאטרון, ביניהן "המלך" – שם שיחק בתפקיד הראשי את דמותו של זוהר ארגוב, "חלום אחר", "ללכת עד הסוף", "אדם הוא אדם", "יש לי כנרת", "ילדי הירח", "מקום אחר", "אחד משלנו", "ינטל", "חתונת הדמים", "הלב הלבן", "מפעל חייו", "עסק משפחתי", "מעגל הגיר הקווקזי", "הזמן הצהוב", "בן אדם", "ספר הג'ונגל", "הסוחר מוונציה", "הבן של מושיקו" ועוד.

בנוסף, שיחק בסרטי הקולנוע "חמש חמש", "יהושע יהושע", "נקודת ראות", "לילה לבן", "מקס ומוריס", "רק כלבים רצים חופשי" ו"קופסה שחורה" אשר מבוסס על ספר באותו שם, ובתפקידי אורח בסרטים האמריקאים רמבו 3 והבריחה מערב הסעודית.

בשנים 19811983 היה סרי אחד ממנחי התוכנית "זהו זה!" בטלוויזיה החינוכית (באותה תקופה הוא הופיע גם בפרק ה-8 של הסדרה "בלי סודות"). בשנים 19911993 השתתף בתוכנית "העולם הערב" בערוץ 2 הניסיוני ובה גילם בין היתר את דמותו של סדאם חוסיין. בשנים 2001-2004 השתתף בסדרת הטלוויזיה "הילדים מגבעת נפוליאון". באותה השנה השתתף בסדרת הנוער ״החבר'ה הטובים״ בתפקיד חזי לוי אבא של אסי, גולן, ונתי. בשנת 2003 גילם את אודי גבע בטלנובלה "משחק החיים" בשנת 2006 גילם את נאסר בסדרה הקומית "הפיג'מות". ובשנת 2007 השתתף בסדרה "הכל דבש". באותה שנה גילם את עופר המורה לנהיגה בסדרת הטלוויזיה היומית "ראש גדול" ואת כרמי בסרט "רק כלבים רצים חופשי". בשנת 2023 גילם את דודי ארמוזה בסדרה הקומית ״קופה ראשית״.

בשנת 1997 הוציא סרי את אלבומו הראשון "באים ונאספים", בהפקתו המוזיקלית של ירוסלב יעקובוביץ'. בין שיריו: "נגן", "זכות הציבור" ו"הינך יפה". בשנת 2012 הוציא סרי אל האלבום "שנסון תל אביבי", בו הוא מבצע שנסונים שתורגמו לעברית ובוצעו בעבר, כגון "אהבה בת עשרים", "השחקן" ו"בנמל באמסטרדם", וכן שיר חדש בשם "הלב הלבן" המבוצע בשיתוף עם ביתו גל סרי.

בפעילות הדיבוב, סרי דיבב את גיבור הסדרה "חוש-חש הבלש" (שבהמשך ניתן לשי זורניצר ואחריו עפרון אטקין), וגם דיבב ב"היי! בינבה", "דן-דין השופט", ולאחרונה בסדרה לערוץ הופ "הנסיכה הקטנה". בשנת 2015 הוא דיבב את הנחש בסרט האנימציה "הנסיך הקטן". החל משנת 2018 הוא מגלם מיני תפקיד בסדרה "שרופים" שבערוץ טדי,בה בוא מגלם את בעל הבית של קבוצת הכדורגל "בני יהודה תל אביב" העונה לשם דלומי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

היה נשוי לשחקנית שרית סרי ממנה נולדו לו שתי בנות: ליאור, שנהרגה ב-22 באוגוסט 1990 בגיל שלוש עת שביקרו בחנות רהיטים בכיכר המדינה, כשנפלה בין הסורגים מהקומה השנייה לקומה הראשונה, וגל סרי, מדבבת וחברת תיאטרון צה"ל.

לאחר מכן נישא לרונית ולהם בן משותף. כיום הוא בן הזוג של רחל בגלר.

סרי הוא גם בעל חגורה שחורה בקראטה שוטוקאן. סרי מנהל אורח חיים טבעוני.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מתי סרי בוויקישיתוף