דנדרובטיס חקיין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןדנדרובטיס חקיין
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: דו-חיים
סדרה: חסרי זנב
תת־סדרה: ניאובטרכיה
משפחה: דנדרובטיים
סוג: Ranitomeya
מין: דנדרובטיס חקיין
שם מדעי
Ranitomeya imitator
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דנדרובטיס חקיין (שם מדעי: Ranitomeya imitator) הוא מין של צפרדע ממשפחת הדנדרובטיים החי ביערות של מזרח פרו. צפרדע זו נפוצה יחסית, אם כי לעיתים נפגעת מבירוא יערות ומסחר לחיות מחמד.

תיאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי צפרדע קטנה יחסית באורך של 20 מ"מ והיא בעלת רגליים כחולות וגוף צהוב עז בעל פסים או כתמים שחורים עבים לאורך הגוף. הצפרדע רעילה מאוד, כנראה עקב אכילת מספר אקריות רעילות בעצמם או מחיפושיות מהסוג Choresine.

הצפרדע קיבלה את שמה עקב החקיינות של כמה ממופעיה (ישנם 4 מופעים שונים שלה) לכמה מיני צפרדעים מסוגה: R. variabilis ,R. fantastica ו-R. summersi. החקיינות עוזרת לצפרדע להתאים את הצבעי האזהרה המשותפים לה ולצפרדעים אחרות, כדי להגדיל את יכולת ההרתעה. בעבר מופעים אלה נחשבו לתת-מינים שונים, אך הדבר לא אושר לאחר בדיקות מולקולריות ונראה שמספר צפרדעים מחקות ביעילות יותר צפרדעים הנפוצות יותר בסביבתם.

צפרדעים אלה חיות ביערות גשם טרופיים עד לגובה 1,000 מטר מפני הים והם מתרבות לרוב סביב עלי ברומליים לחים, בהם הם מגדלים את ראשניהם. הזכר שומר על צאצאיו מטורפים או יריבים ולהאכלת הראשן הוא מקרקר לנקבה, המגיעה כדי להטיל ביצים לא מופרות למאכל הראשנים. עקב דאגתם לצעירים הצפרדעים יכולות לגדל בין 1 ל-4 צעירים לעונת רבייה, כאשר כל אחד מוטל בעלה אחר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דנדרובטיס חקיין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דנדרובטיס חקיין באתר הרשימה האדומה של IUCN