דנה לוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דנה לוי
לידה 10 בספטמבר 1975 (בת 48)
רמת גן, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1997
סוגה רוק, פופ, אלטרנטיבי
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
danalevymusic.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דנה לוי (נולדה ב-10 בספטמבר 1975) היא זמרת-יוצרת, מוזיקאית ומלחינה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה וגדלה ברמת גן. במשך שנים רבות מילדותה ועד אחרי צבא רקדה בלט קלאסי ומודרני. מגיל צעיר היא כותבת שירים, סיפורים קצרים ופרוזה.

בגיל 22 החלה לוי לנגן, להלחין ולשיר. למדה שנה בבית הספר למוזיקה "רימון", שם הרכיבה את להקתה הראשונה – להקת "ננה". עם להקת "ננה" הופיעה במשך שנה ברחבי ישראל בביצוע שירים מקוריים בעברית שלה ושל הזמרת השנייה, אדוה ליה ישראל.

ב-2006 הקליטה דנה לוי את Grace, הסינגל הראשון שלה.

בשנים 2009–2010 הייתה שותפה במשותף עם היוצר אוהד בר, כמלחינה, כותבת ומבצעת בפרויקט "האלכימיסט" של נטי (נטע) וייסמן. וייסמן הוציא את הפרויקט כאלבום ולוי שרה שם ארבעה שירים, ששניים מהם נכתבו והולחנו על-ידה.

לוי תרמה קולות לאלבומים שונים, ביניהם "עבודת בית" של נתי אורנן.

ביוני 2012 יצא אלבום הבכורה שלה LOOK AT I, אותו הפיקה ביחד עם יונתן דגן (J.Viewz) ואורי קליינמן. את יציאת האלבום ליוותה בהופעות של שירים מתוכו. האלבום כולל עשרה שירים בשפה האנגלית והוא נושא את שמו של אחד משיריו. את כל שירי האלבום כתבה, הלחינה ושרה דנה. באלבום שיתפו פעולה הפסנתרן רוסלן סירוטה, המוזיקאי יוני פוליקר, החצוצרן ארתור קרסנובייב מלהקת "התפוחים" והמתופף איסר טננבאום מלהקת "רוקפור". בכתבה באתר Mynet מנה גיא בניוביץ' את LOOK AT I כאלבום הבכורה הטוב של שנת תשע"ב וכאחד מעשרת האלבומים הטובים של השנה[1]. שירי האלבום, ובעיקר השיר Galaxy, הושמעו רבות ברדיו 88FM.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דנה לוי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ גיא בניוביץ', "10 האלבומים הישראלים של השנה", באתר Mynet,‏ 16 בספטמבר 2012