דקסטר חולם חלומות אפלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דקסטר חולם חלומות אפלים
Darkly Dreaming Dexter
כריכת הספר במהדורה העברית
כריכת הספר במהדורה העברית
כריכת הספר במהדורה העברית
מידע כללי
מאת ג'ף לינדסי
שפת המקור אנגלית
סוגה מתח
נושא רוצח סדרתי עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות מיאמי, פלורידה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Hardback & Paperback
מטר (מהדורה עברית)
תאריך הוצאה 2004
סדרה
הספר הבא דקסטר משחק משחקים מסוכנים
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 002478713
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דקסטר חולם חלומות אפליםאנגלית: Darkly Dreaming Dexter) הוא ספרו הראשון של ג'ף לינדסי העוסק ברוצח הסדרתי דקסטר מורגן (אנ'). ספר זה הוא היווה את הבסיס לסדרת הטלוויזיה דקסטר של רשת שואוטיים, שזכתה בפרס דילייס (Dilys Award).

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דקסטר מורגן (אנ') הוא הפרוטגוניסט, הציר המרכזי בעלילת הספר. הוא עובד כמנתח תבניות דם במשטרת מיאמי ובזמנו הפנוי, הוא רוצח סדרתי שרוצח רוצחים, אנסים וכיוצא באלה שנמלטו מהחוק, לדעתו.

הרציחות של דקסטר מונעות מתוך קול פנימי אותו הוא מכנה "הנוסע האפל", שמדרבן אותו להרוג. פעם אחת הוא עשה כן ומאז הקול הפנימי לא חדל להטרידו.

פלאשבקים מגלים כי אביו המאמץ, בלש משטרה בשם הארי מורגן, הבין בשלב מוקדם כי דקסטר הוא סוציופת אלים בעל צורך מולד להרוג. הוא זה שלימד את דקסטר איך להרוג אנשים שהואשמו ברצח ולא הורשעו, כיוון שראה ברציחתם דרך ליצירת צדק. הארי גם לימד את הילד להיות רוצח זהיר, קפדן, לא להותיר שום עקבות ולהיות בטוח לחלוטין שקורבנותיו אשמים לפני שהוא רוצח אותם. דקסטר כינה את הכללים הללו "הקוד של הארי".

דקסטר מנהל חיים כפולים במשך שנים, אולם האידיליה שלו מופרת כאשר הוא מעורב בחקירת רצח בו רוצח סדרתי תוקף את הזונות של מיאמי. כאשר הרוצח מבצע את זממו ברחובות העיר, הוא מתחיל לשלוח הודעות לדקסטר, שבתורו מוצא את סדרת הפשעים כמרתקים ומעוררי חלחלה. בינתיים, אחותו החורגת דברה, עובדת במשטרה, רואה את סדרת רציחות ככרטיס החוצה עבורה, ממחלק המוסר למחלק הרצח. דקסטר, מצדו, נקרע בין הרצון לעזור לה לתפוס את הרוצח והרצון לשבת ולהתפעל מהאמנות והמיומנות שבעבודתו של הרוצח האחר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]