דראפט ה-KHL

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דראפט ה-KHLרוסית: Драфт КХЛ) היה אירוע שנתי שנערך במסגרת ליגת ההוקי הקונטיננטלית, שהתבטא בבחירתן של קבוצות ההוקי בשחקנים צעירים על פי קריטריונים מסוימים. הדראפט התקיים פעם בשנה, בדרך כלל תוך 2–3 חודשים מסיום העונה הקודמת והוא נערך בארנה מיטישצ'י במחוז מוסקבה.

הדראפט היה למעשה אירוע הבחירות של קבוצות ההוקי בשחקנים וכישרונות צעירים על מנת להחתימם בחוזה עבור הקבוצה והיה לשיטת הדראפט היחידה שהייתה קיימת בספורט הרוסי.

היתרון בדראפט היה הנוהל למשוך כישרונות צעירים לליגה של שחקני הוקי צעירים מקבוצות נוער, ושחקנים שלא שיחקו בליגה בעבר. האירוע איפשר לשחקנים הזדמנות, למי שגדל במועדון KHL, להתפתח ולהתאמץ יותר, כיוון שבמסגרת הדראפט, השחקנים למעשה נמצאו תחת בדיקת הסקאוטים של הקבוצות, בחפשן כישרונות צעירים.

החסרון בדראפט לעיתים הייתה ההנחה של מועדוני ההוקי שניתן לבחור כישרונות צעירים מכל קבוצה ולהשקיע פחות במחלקות הנוער, אף שהלכה למעשה, ההשקעה במועדוני ההוקי הצעירים אינה פוחתת מאחר שלכל מועדוני ההוקי קרח ישנה ליגה משלהם (MHL).

בספטמבר 2011 קבוצת לוקומוטיב ירוסלבל ניצבה בפני המשבר הגדול ביותר בתולדותיה כאשר בעקבות "אסון 7 בספטמבר" בו נספו כמעט כל שחקני הקבוצה בהתרסקות מטוס, היא נותרה ללא קבוצת הבוגרים שלה, לאחר שהליגה נפתחה והדראפט הסתיים. לפיכך הוחלט לארגן קבוצה שתורכב משחקני נוער שתחל לשחק בנובמבר 2011, כקבוצת הבסיס של לוקומוטיב עד שתתבסס.

ב-27 בפברואר 2015 הדראפט שינה שמו ונקרא בשם יריד הצעירים (ברוסית: «Ярмарку юниоров»)‏.[1] באפריל 2017 נתקבלה ההחלטה על ביטול הדראפט והסרתו מתקנון הליגה.[2][3]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונות KHL טורנירים נוספים נשיאי הליגה שונות
קבוצות בעונת ‏2023/24
החטיבה המזרחית החטיבה המערבית
בית חרלמוב בית צ'רנישב בית בוברוב בית טראסוב
רוסיהרוסיהאבטומוביליסט יקטרינבורג רוסיהרוסיהסלבאט יולאייב אופה רוסיהרוסיהויטיאז מחוז מוסקבה בלארוסבלארוסדינמו מינסק
רוסיהרוסיהאק בארס קאזאן רוסיהרוסיהאוונגרד אומסק רוסיהרוסיהסוצ'י רוסיהרוסיהדינמו מוסקבה
רוסיהרוסיהטרקטור צ'ליאבינסק רוסיהרוסיהאמור חברובסק רוסיהרוסיהספרטק מוסקבה רוסיהרוסיהצסק"א מוסקבה
רוסיהרוסיהנפטכימיק ניז'נקאמסק קזחסטןקזחסטןבאריס נור-סולטן רוסיהרוסיהסק"א סנקט פטרבורג רוסיהרוסיהלוקומוטיב ירוסלבל
רוסיהרוסיהמטאלורג מגניטוגורסק הרפובליקה העממית של סיןהרפובליקה העממית של סין הכוכב האדום קונלון רוסיהרוסיהסברסטאל צ'רפובץ רוסיהרוסיה אדמירל ולדיווסטוק
רוסיהרוסיהטורפדו ניז'ני נובגורוד רוסיהרוסיהסיביר נובוסיבירסק לאדה טוליאטי
קבוצות עבר
יוגרהסלובן ברטיסלאבהלב פופראדדונבאסאטלנט מיטישצ'ידינמו ריגהיוקריט הלסינקילב פראג
מדבצ'אק זגרבמטאלורג נובוקוזנצקאם.וה.דהחימיק ווסקרסנסק
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספורט ברוסיה ובנושא הוקי קרח. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.