הדבר האחרון שהוא אמר לי (מיני סדרה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדבר האחרון שהוא אמר לי
The Last Thing He Told Me
מבוסס על The Last Thing He Told Me עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סדרה המבוססת על ספר, סדרת מתח עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 7
הפקה
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 בטלוויזיה, Hello Sunshine עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה אפל TV פלוס עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים סאוסליטו, סן פרנסיסקו עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור אפל TV פלוס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 14 באפריל 2023 – 19 במאי 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הדבר האחרון שהוא אמר ליאנגלית: The Last Thing He Told Me) היא מיני סדרת טלוויזיה אמריקאית מסוג מותחן ששודרה ב-Apple TV+. הסדרה מבוססת על רומן בעל אותו השם מאת לורה דייב. המיני סדרה פותחה על ידי לורה דייב וג'וש סינגר ומככבת בה ג'ניפר גארנר. הבכורה של הסדרה הייתה ב-14 באפריל 2023. הסדרה הופקה על ידי ריס וית'רספון.[1]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנה יוצרת מערכת יחסים בלתי צפויה עם בתה החורגת בזמן שהיא מחפשת את בעלה שנעלם לאחרונה.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנה (ג'ניפר גארנר) נשואה לאוון מייקלס (ניקולאי קוסטר-ולדאו) שנה וחודשיים. לאוון יש ילדה בת 16 מנישואים קודמים ביילי (אנגאורי רייס) שאמה נהרגה בתאונת דרכים כשהייתה קטנה. יום אחד אוון לוקח את ביילי לבית הספר ונעלם. נערה מבית הספר מגיעה לביתה של האנה ומוסרת לה פתק בו רשום "תשמרי עליה" (Protect Her). מאוחר יותר באותו היום פושטים סוכני FBI על החברה בה עובד אוון כמהנדס ראשי, חברת The Shop והמנכ"ל נעצר. באותו היום בו אוון נעלם מגיע מרשל (אוגוסטו אגילרה) לבית הצף בו גרים ומנסה לברר להיכן נעלם אוון. להאנה יש חברה טובה (איישה טיילר) שלה בת זוג עיתונאית והשתיים עוזרות להאנה לנסות להבין להיכן נעלם אוון, שהופך לעד חיוני בפרשת הונאת הפונזי של החברה בה עבד.

בערב מגלה ביילי כי אביה השאיר לה מכתב ותיק מלא מזומנים ובו כחצי מיליון דולר.

מכיוון שג'ולס אומרת להאנה שהמרשל מגיע מאוסטין, טקסס האנה מנסה להבין אם יש לאוון קשר למקום. אחרי שבבית הספר מתעמרים בביילי, מחליטות השתיים ללכת לחפש את אוון באוסטין טקסס.

באוסטין מנסות ביילי והאנה להיזכר בילדותה של ביילי. הן מגיעות לאצטדיון ומחפשות חתונה בה השתתפה ביילי בתור ילדה. חוקר פרטי שהפעיל החבר לשעבר של האנה ג'ייק (ג'ף סטולטוס) שהוא גם עורך דין מגלה כי אוון וביילי לא היו קיימים לפני שעברו לעיר הנוכחית בה גרים, ולמעשה מדובר בשמות בדויים. השתיים נזכרות בפרופסור שלימד את אוון ומגלות שהוא מלמד עדיין באוניברסיטת אוסטין. דרך רשימת התלמידים שלו הן מנסות להגיע לשם האמיתי של אוון אך תוך כדי חיפוש מתקשרת האישה מהכנסייה ונותנת להם את השמות שהיו באותה חתונה שביילי זכרה כילדה. דרך חיפוש באינטרנט הן מגיעו לשם של בר של החתן מאותה חתונה, כאשר תמונה של אמה של ביילי מופיעה בהקשר לשם המשפחה של החתן.

לגבי ילדותה של האנה מתגלה כי היא ננטשה על ידי אמה בגיל 16 וגדלה יחד עם סבה שלימד אותה ליצור כלים.

האנה נכנסת לבד לבר וביילי מתכתבת עם החבר שלה בובי (ג'ון הרלן קים) שמוצא עבורה כתובת של הכלה מאותה חתונה. בבר רואה האנה תמונות של אמה של ביילי ומנסה להוציא מידע מבעל הבר. הוא מספר שאביו הוא עורך דין וסבו הקים את הבר. הוא מספר כי אחותו (אמה של ביילי) אכן נהרגה בתאונת דרכים. כאשר היא מראה לו תמונה של אוון הוא מתעצבן ונלחץ, באותו הרגע נכנסת ביילי לבר והוא קורא לה "קריסטין". הן בורחות ממנו ואז ביילי נזכרת שאכן שמה האמיתי הוא קריסטין.

במקביל במשרד המרשל אנו מגלים כי ברדפורד היה בחופשה בזמן שביקש בביתה של האנה, וכי האנה וביילי נמצאות בסכנה לחייהן. אוון שלח לברדפורד את הטלפון הנייד שלו שבו מידע המוכיח את חפותו של אוון בכל הקשור להונאה של החברה בה עבד.

ג'ולס מתקשרת להאנה ומספרת לה כי סבה של ביילי (אביה של אמה ואחיה, בעל הבר) הוא עורך דין ידוע של ארגון מאפיה באוסטין טקסס שישב לאחרונה בכלא. אנו מגלים כי אוון היה מעורב בענייני מאפיה, ולאחר שאשתו נהרגה, כנראה מחיסול, הוא הלשין על חברי מאפיה רבים שישבו בכלא. בעקבות האירועים הללו הוא ברח ושינה את שמו ושם בתו. האנה רוצה לברוח אך מגלה כי ביילי נעלמה. היא מגיעה למשרד המרשל ומנסה לחשוב לאן נעלמה ביילי. שם היא שומעת את כל ההסטוריה של אוון ומבינה עד כמה הם היו בסכנה, וכי הוא ברח כדי שתמונתו לא תתפרסם בטלויזיה כדי לא לסכן את חיי בתו.

ג'ולס מגיעה לביתו של בובי שמגלה כי האנה הלכה לבית דודתה (אמריקה אוליבו). דודתה אנדראה ריאס היא גרושה עם שני ילדים. היא מכניסה את ביילי לביתה ומראה לה תמונות מילדותה וסרטונים ומספרת כי היא ובעלה לשעבר עזרו לה ולאביה להעלם כדי שהמאפיה לא תמצא אותם. המרשל מגיעה לאסוף אותה דקה לפני שסבה מגיע לאותו מקום על מנת להיפגש איתה.

כאשר היא מגיעה למשרד המרשל הם מגלים כי האנה נעלמה, היא הלכה לסגור הסכם עם סבה של ביילי. ההסכם הוא שהוא יגן עליה כדי שלא תצטרך ללכת לתוכנית להגנת עדים, ובתמורה הוא יוכל לשמור על קשר עם נכדתו. הוא מציין כי אית'ן (שמו האמיתי של אוון) לא יוכל לחזור לעולם להיות בקשר עם בתו כי חייו תמיד יהיו בסכנה, כיוון שהלשין על בכירי המאפיה והם לא שוכחים.

לקראת הסוף מגיע אוון מחופש לגלריה של האנה ואומר לה שהוא עדיין אוהב אותה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים אורחים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ון הרלן קים בתור בובי פארק, בן הזוג של ביילי
  • ג'ף סטולטס בתפקיד ג'ייק דייוויס, החבר לשעבר של האנה
  • טוד סטאשוויק בתפקיד איווט תומפסון, מנכ"ל החברה של אוון
  • טינר ראשינג - מקס, בת הזוג של ג'ולס
  • דיוויד מורס - ניקולס בל, סבה של ביילי
  • אמריקה אוליבו - אנדרה ריאס, דודתה של ביילי
  • ג'וש המילטון - צ'רלי סמית' - דוד של ביילי
  • טייט מור - קתרין סמית', אמה של ביילי

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקראת יציאתו לאור ב-4 במאי 2021, הרומן באותו השם נבחן על ידי Hello Sunshine ו-Red Om Films להפוך לסדרה. זמן קצר לאחר יציאתו, בשיתוף עם 20th Television, Hello Sunshine ו-Red Om Films העלו את הפרויקט לשוק. אפל, במלחמת הצעות, זכתה בפרויקט. לורה דייב, מחברת הרומן, כתבה את התסריט המעובד עם בעלה, ג'וש סינגר. אוליביה ניומן ביימה את פיילוט הסדרה, כאשר דניז גמזה ארגובן, דייזי פון שרלר מאייר ולילה נוגבואר יביימו את שאר הפרקים.[3][4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בינואר 2021, ג'וליה רוברטס נבחרה לתפקיד הראשי בסרט.[5] בנובמבר 2021, ג'ניפר גארנר החליפה את רוברטס ככוכבת ומפיקה.[6] אנגאורי רייס נוספה לצוות השחקנים באפריל 2022,[7] עם ניקולאי קוסטר-ולדאו, איישה טיילר, ג'וף סטולטס, ג'ון הרלן קים ואוגוסטו אגילרה שהצטרפו במאי.[8][9][10]

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסדרה החלו ב-3 במאי 2022.[11]

שחרור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה שודרה בבכורה ב-14 באפריל 2023, כששני הפרקים הראשונים זמינים באופן מיידי והשאר שודרו על בסיס שבועי עד 19 במאי.[12]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ סמדר שילוני, "הדבר האחרון שהוא אמר לי" צפויה כאילו שהיא נכתבה על ידי צ'אט GPT, באתר ynet, 15 באפריל 2023
  2. ^ זוהר אורבך, ‏"הדבר האחרון שהוא אמר לי" עובדת, וזה לא בגלל התעלומה שבמרכזה, באתר ‏מאקו‏, 17 באפריל 2023
  3. ^ Petski, Denise (13 באפריל 2022). "The Last Thing He Told Me: Olivia Newman To Direct & Co-EP Apple Limited Series". Deadline Hollywood. נבדק ב-14 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Panigrahi, Maddie (11 במרץ 2023). "'The Last Thing He Told Me': Release Date, Cast, Filming Details, and Everything We Know so Far". Collider. נבדק ב-19 במרץ 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Shenton, Zoe (12 בינואר 2021). "Julia Roberts to star in The Last Thing He Told Me adaptation". Cosmopolitan (באנגלית בריטית). נבדק ב-6 באפריל 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Otterson, Joe (12 בנובמבר 2021). "Jennifer Garner Boards Apple Drama Series 'The Last Thing He Told Me' in Recasting". Variety. נבדק ב-29 בדצמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Cordero, Rosy (6 באפריל 2022). "The Last Thing He Told Me: Angourie Rice To Star Alongside Jennifer Garner In Apple Limited Series". Deadline Hollywood. נבדק ב-14 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Petski, Denise (4 במאי 2022). "Nikolaj Coster-Waldau Joins Jennifer Garner In The Last Thing He Told Me Apple Limited Series". Deadline Hollywood. נבדק ב-4 במאי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Cordero, Rosy (5 במאי 2022). "The Last Thing He Told Me: Aisha Tyler Joins Cast Of Apple Limited Series". Deadline Hollywood. נבדק ב-5 במאי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Otterson, Joe (5 במאי 2022). "The Last Thing He Told Me Apple Series Casts John Harlan Kim, Geoff Stults, Augusto Aguilera (EXCLUSIVE)". Variety. נבדק ב-5 במאי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Beecham, Amy (5 במאי 2022). "The Last Thing He Told Me: Apple TV's new drama starring Jennifer Garner is a twisted take on family life". Stylist. נבדק ב-5 במאי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Gomez, Dessi (18 בינואר 2023). "The Last Thing He Told Me TV Show Cast Images, Premiere Date Revealed". TheWrap. נבדק ב-21 בינואר 2023. {{cite web}}: (עזרה)