ההצתה העצמית של ארון בושנל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ארון בושנל
Aaron Bushnell
תמונת מחאה, המשווה את ההצתה העצמית של ארון בושנל להצתה העצמית של טיק קואנג דוק, שהצית עצמו בשל מחאה על רדיפת בודהיסטים
תמונת מחאה, המשווה את ההצתה העצמית של ארון בושנל להצתה העצמית של טיק קואנג דוק, שהצית עצמו בשל מחאה על רדיפת בודהיסטים
חלק מהפגנות מלחמת ישראל-עזה בארצות הברית
תאריכי המאבק 25 בפברואר 2024
מקום וושינגטון די. סי., ארצות הברית
קואורדינטות geo:38.942472,-77.067889
עילה התנגדות לתמיכת ארצות הברית במלחמת חרבות ברזל בשל רצח עם המתקיים לכאורה בעזה
תוצאה מת מפצעיו

ב-25 בפברואר 2024, ארון בושנל, חייל בן 25[1] אשר ששירת בחיל האוויר של ארצות הברית, מת לאחר שהצית את עצמו מחוץ לשערי שגרירות ישראל בוושינגטון. את ההצתה ביצע בסטרימינג בשידור חי, בו אמר שהוא מפגין על "מה שאנשים חוו בפלסטין בידי הקולוניאליסטים השולטים עליהם" והכריז כי "לא יהיה עוד שותף ברצח עם", ומייד לאחר מכן שפך על עצמו נוזל דליק והצית את עצמו.[2] בזמן שעלה באש, המשיך לצעוק באופן חזרתי "Free Palestine!" (סיסמה לשחרור הפלסטינים מהשליטה הישראלית, כשלרוב הכוונה היא מנהר הירדן עד לים התיכון). באותם הרגעים, שוטר השירות החשאי של ארצות הברית, כיוון אליו אקדח, ושניים אחרים ניסו לכבות את האש הדולקת עליו ללא הצלחה.

פעולת המחאה שודרה באתר Twitch.[3] משטרת המטרופולין של מחוז קולומביה נקראה לבקשת העזרה של השירות החשאי של ארצות הברית לאחר שבושנל הצית את עצמו, והם לקחו אותו לבית החולים במצב אנוש.[4] באותו הערב דווח כי מת מפצעיו.[5]

בושנל היה למעשה האדם השני שהצית את עצמו בטענה לרצח עם בעזה שמתרחשת בשל מלחמת חרבות ברזל. ב-1 בדצמבר 2023, אינדיבידואל שהזהותו לא פורסמה בידי הרשויות של אטלנטה, ג'ורג'יה, הצית את עצמו מול הקונסוליה הישראלית באטלנטה. הוא נפצע קשה אך לא מת.[6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יליד 1998
  2. ^ Aaron Bushnell Refused to Be Silent on the Horrors in Gaza, jacobin.com (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Air Force member in critical condition after setting himself on fire outside Israeli embassy in Washington, USA TODAY (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ "Who is Aaron Bushnell, US Air Force member set himself on fire outside Israeli Embassy in Washington". The Economic Times. 2024-02-26. ISSN 0013-0389. נבדק ב-2024-03-08.
  5. ^ Tom Norton, Aaron Bushnell death report reveals police call about 'mental distress', Newsweek, ‏2024-02-26 (באנגלית)
  6. ^ Protester critically injured after setting self on fire outside Israeli consulate in Atlanta, AP News, ‏2023-12-01 (באנגלית)