הזאבים של גרייס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הזאבים של גרייס
The Wolves of Mercy Falls
ספרי הסדרה
רעד
שהות
נצח
מידע כללי
מאת מגי סטיווֹטֶר
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
תאריך הוצאה 2009 - 2011
מספר עמודים רעד - 381
שהות - 365
נצח - 431
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת, איגואנה הוצאה לאור
תאריך 2010-2012
תרגום גילי בר-הלל, יעל אוכמן
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
כריכת הספר רעד
כריכת הספר שהות
כריכת הספר נצח

הזאבים של גרייסאנגלית: The Wolves of Mercy Falls) הוא שמה של טרילוגיה של ספרים מאת הסופרת האמריקנית מגי סטיווֹטֶר (אנ'). הספרים פורסמו בין השנים 2009 - 2011, ויצאו במהדורה עברית בהוצאת כנרת ובאיגואנה הוצאה לאור, בתרגומן של גילי בר-הלל (רעד ו-שהות), ושל יעל אכמון (נצח).

על הסופרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגי סטיווֹטֶר מתגוררת עם משפחתה בווירג'יניה. היא מעידה שהייתה "תולעת ספרים" מילדותה. היא מאיירת חובבת, ומנגנת להנאתה בכמה כלים, ביניהם: נבל קלטי, פסנתר וחמת חלילים. היא מספרת שהרעיון לטרילוגיה "הזאבים של גרייס" נולד בזמן שחלמה חלום על זאבים ביער חורפי, ועל ילדה ששומרת בלבה סוד: ”למרות שלא ידעתי מהו הסוד, התעוררתי, כתבתי סיפור קצר, ואז הבנתי שאלה היסודות לספר החדש שלי.”

על הספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרי הטרילוגיה תורגמו ל־32 שפות, והיו לרבי־מכר באירופה ובאמריקה. הספר הראשון בסדרה, "רעד", זכה בפרסים רבים ונבחר לספר השנה על ידי איגוד הספריות האמריקני (ALA).

רעד[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיירה מרסי פולז (באנגלית: Mercy Falls, בתרגום מילולי: "מפלי הרחמים") יש זאבים רבים, אך תושבי העיירה אינם יודעים שרובם הם אנשי-זאב. בחורף הם זאבים, אך כאשר מזג האוויר חם מספיק (בחלק מעונת הקיץ), הם חוזרים לדמותם האנושית.

גרייס היא נערה בת 17, בעיצומו של גיל ההתבגרות. היא מצטיינת בלימודיה, אבל לא מייחסת להם חשיבות רבה. ההורים של גרייס נותנים לה לגדל את עצמה, בעוד הם עסוקים בעיקר בחייהם הפרטיים. לרוב הם מעדיפים לצאת לבלות בלעדיה. כשהייתה בת שמונה, חטפה אותה להקת זאבים מהנדנדה עליה ישבה. מסיבה לא ברורה, גרייס שרדה. אחד הזאבים הציל את חייה, ומאז הוא שומר עליה. כל חורף הוא עומד בקצה היער הקרוב לביתה. הוא מביט בה בעיניו הצהובות, והיא מביטה בו בחזרה. היא לא מודעת לכך שהוא יכול לחזור להיות אדם כשחם בחוץ. אבל בעיירה הקפואה שבה היא מתגוררת אין הרבה ימי קיץ, וההזדמנויות שלו לפגוש בה הולכות ומתמעטות, בעיקר משום שימיו כבן אנוש הולכים ואוזלים.

שהות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סם וגרייס מצאו זה את זה, וכעת עליהם להילחם כדי להישאר יחד. אבל סם שוקע בהרהורים על עברו כזאב, וגרייס מתמודדת עם עתיד שהופך להיות פחות ופחות בטוח. לתוך עולמם נכנס קוֹל, זאב חדש שעברו מלא כאב וסכנה. והוא נאבק בשדים הפנימיים שלו, נלהב לקראת חייו החדשים כזאב ומכחיש את קשריו הקודמים כאדם. בשביל גרייס, סם וקול, החיים הם מאבק תמידי בין שני כוחות – זאב ואדם. גם האהבה חושפת שני פנים – נוסכת שלווה וגם מטלטלת, משחררת וגם לוכדת. כשעולמם הולך ומתמוטט סביבם, רק האהבה שעדיין משתהה תוכל להציל אותם.

נצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשסם פגש את גרייס, הוא היה זאב והיא הייתה נערה. סם נאבק להפוך לנער, ויחד, בכוחה של אהבת אמת, הם גברו על המרחק שהפריד ביניהם. וכך היה אמור סיפורם להסתיים. אבל גרייס לא נועדה להישאר אנושית. כעת היא הזאבה, ועל הזאבים של מרסי פולז מרחפת סכנת מוות - מסע ציד ראוותני שמאיים לשים קץ לחייהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]