הטוב שבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטוב שבי
The Best of Me
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על The Best of Me עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי מייקל הופמן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דניס די נובי, ניקולס ספארקס, ראיין קוואנו, תרזה פארק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ג'יי מילס גודלו, מייקל הופמן, ניקולס ספארקס, ויל פטרס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מאט צ'יז עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'יימס מרסדן
שון ברידג'ס
ג'ון טני
איאן נלסון
דייוויד ג'נסן
סקיילר פיסק
Jim Gleason
סבסטיאן ארסלוס
קרוליין גודול
מישל מונאהן
קלארק פיטרס
לוק ברייסי
ג'רלד מקרני
ליאנה ליברטו
דאגלס גריפין עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ארון זיגמאן עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אוליבר סטייפלטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה דניס די נובי, רלטיביטי מדיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פורום הונגריה, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 16 באוקטובר 2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 117 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט רומנטי, סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו bestofme
thebestofmemovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הטוב שביאנגלית: The Best Of Me) הוא סרט קולנוע מסוגת הדרמה הרומנטית בבימויו של מייקל הופמן ובכיכובם של ג'יימס מרסדן ומישל מונאהן. בתפקיד אמנדה הצעירה משחקת ליאנה ליברטו. הסרט הוא עיבוד לספרו של ניקולס ספארקס הנושא את אותו השם. צילומי הסרט החלו ב-6 במרץ 2014 בניו אורלינס והוא יצא לאקרנים ב-17 באוקטובר 2014[1].

הסרט מגולל את סיפורם של דוסון ואמנדה, נאהבים לשעבר מתקופת התיכון שנפגשים אחרי 20 שנה כאשר הם חוזרים לעיירת הולדתם בעקבות הלוויה של חבר משותף.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דוסון קוֹל (ג'יימס מרסדן), עובד על אסדת קידוח נפט על חופי לואיזיאנה כאשר פיצוץ אדיר במתקן משליך אותו למים וכמעט הורג אותו, אך באורח פלא, הוא שורד. חודשים מאוחר יותר, לאחר שהחלים, דוסון שומע על פטירתו של חברו הטוב טאק הוסטטלר, שהיה עבורו תחליף לאב והוא חוזר הביתה לעיירת הולדתו לראשונה מזה כעשרים שנה כדי לקיים את משאלותיו האחרונות של טאק. כשדוסון מגיע אל הבית, הוא מופתע לגלות כי טאק ארגן שחברתו של דוסון מימי התיכון, אמנדה קולייר (מישל מונאהן), תצטרף אליו. נדמה שכוונותיו של טאק היו שאמנדה ודוסון יציתו מחדש את הרומנטיקה ביניהם. אלא שאמנדה נשואה היום.

דוסון נולד בשכונה נידחת למשפחת פשע ידועה לשמצה, בן לאב מתעלל. בפלאשבקים מתגלה כי כנער, עזב דוסון את בית אביו ונשאר ללון במוסך של טאק. טאק, מכונאי מקומי שאיבד לאחרונה את אשתו, מאפשר לדוסון לחיות איתו ובסופו של דבר נוהג בו כבן.

דוסון ואמנדה למדו יחד בתיכון, התחילו לצאת ובמהרה התאהבו. לפני נשף הסיום, בן דודו של דוסון, אביו ואחיו, הכו קשות את טאק. דוסון הזועם הולך לבית אביו במטרה להרוג אותו עם הרובה של טאק. הם נאבקים, ובן דודו של דוסון, נער שחברתו בהריון, נהרג בטעות. בתמורה לעונש קל יותר, דוסון מעיד כנגד אביו ואחיו. עם זאת, היות שהוא צפוי לשבת בכלא למשך שמונה שנים או במקרה הטוב ארבע, הוא מנתק את קשריו עם אמנדה, מאלץ אותה לצאת ללימודים גבוהים ולא לחכות לשחרורו.

לאחר מותו של טאק, אמנדה ודוסון נפגשים עם עורך דינו ששולח אותם לפזר את אפרו של טאק בבקתת הנופש שלו ושל אשתו. מאוחר יותר, דוסון ואמנדה מבלים את הלילה יחד, אוכלים צהריים ודנים בתוכניותיהם לעתיד. למחרת, אמנדה מחליטה לחזור למשפחתה ולחיי הנישואין האומללים שלה ולמלא את חובותיה.

כאשר אמנדה הולכת הביתה, דוסון נשאר בבקתה של טאק ומשחזר את הגן. עם זאת, מאוחר יותר אמנדה מחליטה להיפרד מבעלה ומשאירה לדוסון הודעה קולית המביעה את אהבתה. מיד לאחר שהשאירה את ההודעה, אמנדה מקבלת שיחת טלפון ושומעת כי בנה עבר תאונת דרכים וזקוק להשתלת לב בדחיפות. אמנדה, שאיבדה בעבר בת למחלת הסרטן, אומללה מאוד, אך בנה מקבל לב במהירות והניתוח יוצא לפועל. למחרת בבוקר כשהיא מתעוררת, היא רואה את דוסון שצפה בה בשנתה, יושב על צד מיטתה, אך זו הייתה רק אשליה. אמה מגיעה אליה בבוקר ומבשרת לה שדוסון נרצח בידי אביו.

שנה מאוחר יותר, היא מקבלת שיחת טלפון מבנה, שמגלה כי שמו של תורם הלב שהושתל בו הוא דוסון קול. מאוחר יותר היא מבקרת בביתו של טאק ומוצאת מכתב שדוסון השאיר עבורה, בו הוא כותב שהוא מבין שיש לה התחייבויות והיא רוצה לעמוד בהן, והוא יכול רק לאהוב אותה יותר בגלל זה. היא הולכת בגן, ששוחזר על ידי דוסון.

בסיום חלופי שצורף לגרסת ה-DVD, אמנדה עוזבת את בעלה והיא ודוסון נפגשים ונהנים מהליכה דרך הגן של טאק וכתוביות הסיום מתגלגלות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^
    שגיאות פרמטריות בתבנית:הארץ

    פרמטרי חובה [ 4 ] חסרים
    עכבר העיר, הטוב שבי The Best of Me, באתר הארץ