היא שלו והוא שלה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"היא שלו והוא שלה"
סינגל בביצוע ריקי גל ומתי כספי
מתוך האלבום אוהבת אותך יותר
יצא לאור 1996
שפה עברית
אורך 5:20
חברת תקליטים NMC[2]
כתיבה אהוד מנור[1]
לחן רחל (הקאו) כספי[1]
הפקה מתי כספי[3]
עיבוד מתי כספי[1]

"היא שלו והוא שלה" הוא שיר בביצוע הזמרים הישראלים ריקי גל ומתי כספי, שהתפרסם ב־1996 כסינגל מתוך אלבומה של גל "אוהבת אותך יותר". אהוד מנור כתב את השיר, והלחינה אותו רחל כספי, אשתו של מתי כספי, שגם עיבד והפיק מוזיקלית.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריקי גל היא הזמרת שאיתה עבד מתי כספי יותר מאשר כל זמר או זמרת אחרים. כספי הלחין, עיבד והפיק מוזיקלית לגל כמעט את כל השירים בשלושה מאלבומיה: "ריקי גל" (1987), "מה זאת אהבה" (1988) ו"אוהבת אותך יותר" (1996), מלבד שלושה שירים באלבום "אוהבת אותך יותר" (בכללם "היא שלו והוא שלה"), שאותם הלחינה אשתו של כספי, רחל (הקאו). כספי ניגן באלבומים אלה ברוב הכלים, ובאלבום "אוהבת אותך יותר" – בכל הכלים (קלידים, פסנתר, תופים, כלי הקשה, אקורדיאון ותוספות אלקטרוניות). כספי הפיק מוזיקלית את שירי "אוהבת אותך יותר" כשהיה בלוס אנג'לס. בתקליט הזה כל החומרים נאספו בהתקשרות דרך טלפון ופקסים, ולהקלטות טסה גל ללוס אנג'לס[3][4][5].

על השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

אשתו של מתי כספי, רחל, חיברה את הלחן כמנגינה ללא מילים. מתי כספי שלח את המנגינה לאהוד מנור, שכתב לה מילים. כספי, שאהב מאוד את התוצאה, הרגיש שהשיר מתאים "כמו כפפה ליד" לריקי גל ולכן הציע לה אותו, אך גל סירבה בתחילה לבצע אותו משום שהמילים נראו לה בנאליות. היה זה אחד מהשירים הבודדים שגל סירבה לבצע. עם זאת, כספי התעקש ושכנע אותה להקליט אותו. גל סיפרה:

זו חוויה להקליט דואט עם מתי, במיוחד בשיר הזה, שזה השיר היחיד שעמדנו שנינו משני צידי המיקרופון ובו זמנית הקלטנו ביחד. ההתרגשות שהייתה באותם רגעי הקלטה היא מעל ומעבר למה שאני יכולה להסביר במילים.

ריקי גל, 2012[4]

מצעדי פזמונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכנס למצעד הפזמונים השבועי של רשת ג' ב־6 באוקטובר 1996[6] וצעד שמונה שבועות, עד 1 בדצמבר 1996[7]. בשיאו הגיע למקום הרביעי ב־27 באוקטובר 1996[8]. במצעד הפזמונים העברי השנתי לשנת תשנ"ז של התחנה השיר דורג במקום ה־32[9].

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים שבועיים (1996)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל רשת ג' 4[8]


‏  מצעדים שנתיים (תשנ"ז)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל רשת ג' 32[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]