הירי בג'ולייט (2024)

הירי בג'ולייט
Joliet Shootings
תאריך 21 בינואר 2024
מקום ג'ולייט, אילינוי עריכת הנתון בוויקינתונים
סוג ירי המוני, רצח והתאבדות
נשק כלי ירייה
הרוגים 8
פצועים 1
מבצע רומיאו אלכסנדר נאנס
מספר מפגעים 1
מפגעים הרוגים 1
מניע לא ידוע
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הירי בג'ולייטאנגלית: Joliet Shootings) היה אירוע ירי המוני שהתרחש בעיר ג'ולייט באילינוי שבארצות הברית, ב-21 בינואר 2024, במהלכו רומיאו אלכסנדר נַאנְס בן ה-23 ירה למוות בשמונה אנשים ופצע אדם נוסף בשלושה מוקדים שונים. הוא נלכד כעבור יום בידי המשטרה, אך התאבד במהלך קרב ירי עם כוחות הביטחון. המניע לירי טרם פוענח ונותר בלתי ברור[1].

הירי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסביבות השעה 16:45 בצהריים ב-21 בינואר 2024 הגיע היורה, רומאו נאנס בן ה-23, לרחוב דייוויס בג'ולייט על גבי רכבו הפרטי. הוא חלף על פני עובר אורח בן 42 אשר סידר את רכבו והשניים שוחחו במשך זמן-מה, בטרם המשיך נאנס בנסיעתו. לאחר שהאיש חצה את הכביש ועבר לצדה השני של המדרכה, חזר נאנס למקום דרך הנתיב הנגדי וירה ברגלו לפני שנמלט מהמקום.

כעשר דקות לאחר מכן התקבלה קריאה במשרד השריף של מחוז ויל (אנ') אודות קולות ירי שנשמעו במתחם דירות בפרסטון הייטס (אנ'), שם מצאו כוחות הביטחון את טויוסי באקארי בן ה-28 אשר נורה בראשו זמן קצר לפני כן. הוא נלקח לבית החולים אך מת מפצעיו כעבור מספר שעות[2].

בשעות הבאות הצליחו אנשי משרד השריף לחשוף את זהותו של נאנס באמצעות מצלמות האבטחה שנמצאו במתחם הדירות, בהן נראו פניו וכן הרכב בו נהג, על אף שלא עלה בידיהם להתחקות אחריו. מספר שוטרים סמויים הוצבו מחוץ לביתו שנמצא על דרך וסט אייקרס לעת לילה, אך לאחר שתים עשרה שעות בהן לא התרחש דבר, התקרבו השוטרים למפתן דלת הבית והבחינו בכתמי דם על הרצפה. כאשר נכנסו פנימה מצאו את גופותיהם של שניים מקרובי משפחתו, ויליאם אסטרס בן השלושים וחמש וטמיקה נאנס בת הארבעים ושבע.

בעקבות הממצאים החליטו השוטרים לבדוק בית נוסף אשר נמצא באותו רחוב, בו התגוררו בני משפחה נוספים של נאנס. כאשר נכנסו פנימה מצאו את גופותיהם של אנג'ל נאנס בן הארבע עשרה, אלונה נאנס בת השש עשרה, אלכסנדריה נאנס בת העשרים, ג'ושוע נאנס בן השלושים ואחת, וכריסטין אסטרס בת השלושים ושבע, כולם נורו למוות[3].

מעצר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתום הרציחות שב נאנס לרכבו והחל לנסוע דרומה לכיוון טקסס, שם עצר במרכז קניות מקומי והחליף את לוחיות הרישוי של רכבו, פעולה שלדעת גורמי החוק נעשתה על מנת לבלבל את השוטרים אשר דלקו אחריו. בשעה 20:30 למחרת היום אנשי שירות המרשלים של ארצות הברית עלו על עקבותיו בעיר נטליה (אנ'), והתעמתו עמו בתחנת דלק בשולי העיר. במהלך קרב הירי גמר אומר בדעתו להתאבד וירה בעצמו למוות בעזרת אקדח.

בת זוגו של נאנס, קיילי קליבלנד סינגלטון, נעצרה זמן קצר לאחר מותו, והואשמה בשיבוש מהלכי משפט. השופט דייוויד קרלסון הורה לשים אותה במעצר בית עד לתום ההליכים. ב-9 בפברואר 2024 כפרה באישומים נגדה[4].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המניע לשמונה הרציחות בג'ולייט אילינוי נותר בלתי ברור לאחר שהמפגע נמצא מת בטקסס, CBS, טוד פיורר, מייגן היקי, מריבל גונזלס, פורסם במקור ב-24 בינואר 2024, אורכב מהמקור ב-21 במרץ 2024. (באנגלית)
  2. ^ המשטרה מוסרת כי החשוד ברצח שמונה אנשים בשיקגו מת בטקסס, CNN, ג'ו סוטון, מליסה אלונזו, פורסם במקור ב-23 בינואר 2024, אורכב מהמקור ב-21 במרץ 2024. (באנגלית)
  3. ^ בת זוגו של החשוד ברציחות בג'ולייט אילינוי עומדת בפני מאסר בן שש שנים באשמת שיבוש הליכי משפט, CBS, אדם הרינגטון, אנדרו ראמוס, ג'רמי ביזל, טוד פיורר, פורסם במקור ב-25 בינואר 2024, אורכב מהמקור ב-21 במרץ 2024. (באנגלית)
  4. ^ בת זוגו של החשוד בירי הקטלני במחוז ויל כופרת באישומים נגדה בגין שיבוש מהלכי משפט, ABC, פורסם במקור ב-9 בפברואר 2024, אורכב מהמקור ב-21 במרץ 2024. (באנגלית)