הכוכב שמת ותכשיט של ילדה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכוכב שמת ותכשיט של ילדה
- Mukuro Naru Hoshi·Tama Taru Ko - 骸なる星・珠たる子
px202×288
px202×288

שינה אקירה טקאו וילדי הדרקון

סוגה סיינן, דרמה
מאנגה
יוצר מוהירו קיטו
מאייר מוהירו קיטו
הוצאה

יפןיפן Kodansha

ארצות הבריתארצות הברית Dark Horse Comics
התפרסם לראשונה במגזין Afternoon, ארצות הבריתארצות הברית Super Manga Blast,איטליהאיטליה Kappa
תקופת הפרסום המקורית 21 יולי 1998 – 22 דצמבר 2003
מספר הכרכים שהתפרסמו 12
אנימה: כוכב הצללים נארוטארו Shadow Star Narutaru
אורך פרק 23 דקות
במאי טושיאקי אינו
תסריטאי צ'יאקי ג'י קונאקה
אולפני אנימציה Planets
רשת שידור יפןיפן Kids Station
מדבבים בשפה העברית אין
תקופת שידור מקורית 7 ביולי 200329 באוקטובר 2003
מספר העונות 1
מספר הפרקים 13

הכוכב שמת ותכשיט של ילדה (骸なる星・珠たる子, Mukuro Naru Hoshi·Tama Taru Ko), הידועה יותר בשם כוכב הצללים נארוטארו (שמה של האנימה שיצאה למנגה) או נארוטארו היא מאנגה מאת מוהירו קיטו. המאנגה החלה לצאת ב-1998 והושלמה ב-2003. באותה שנה עובדה גם לאנימה מאת התסריטאי צ'יאקי קונאקה. המאנגה נחשבת לעבודתו המפורסמת ביותר של מוהירו קיטו ולאחת המאנגות היחידות שמשלבות אלמנטים נוגדים לכאורה כמו סגנון השוג'ו ומראה הקודומו על כל החמידות והמתיקות שבו לבין עלילה ונושאים בעלי תכנים בוגרים הקרובים יותר לסיינן כמו אכזריות האדם, רעיונות בנוגע לחברה האידיאלית, אלימות קיצונית (רק במאנגה) וכולה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור העלילה סובב סביב שתי דמויות מרכזיות. ילדה בגיל תחילת הנעורים בשם שינה ויצור מוזר דמוי כוכב ים בשם הושימארו. השניים נפגשים בזמן שהותה של שינה בבית סבה וסבתה על אי קטן. כאשר שינה כמעט טובעת בעת תחרות שחייה בים עם אחד מחבריה למקום וניצלת באופן לא ברור. בערב של אותו יום שינה נפגשת שוב עם הושימארו. כאשר היא מבינה שהוא בעצם חסר בית היא מחליטה לקחת אותו לביתה בתור תיק הגב שלה. אך מה שמתחיל כעוד הרפתקה תמימה וילדותית לכאורה משתנה מהר מאוד לכיוון של מותחן אכזרי ובדיוני. כשמתברר לשינה שהיא לא לבד ושגורמים מסוימים סימנו אותה ואת הושימארו כמטרה.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדמויות הראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שינה טאמאי - הגיבורה הראשית בסדרה. ילדה מתבגרת בעלת גישה אופטימית לחיים בעלת נטייה להשתלב היטב בחברה ולעזור להקשיב ולהבין את אלה המתקשים בה. חייה עוברים תפנית כאשר היא פוגשת בהושימארו. בעיקר לרעה. בגיליון השביעי, לאחר מותה של חברתה הירוקו, קאיזוקה מתקבלת שינה לאקדמיית באנדה לנשים. שם מתברר לאחר מפגש עם מאמיקו קורי (שמתגלה כצידה השני של שינה) תפקידה בכל הסאגה. תפקידה הוא להיות פן בזיכרונו של כדור הארץ על מנת שזה ישמור על יציבות. היא תמשיך לשמש כך גם לאחר מות האנושות. לקראת סוף המאנגה מתברר שהיא, למעט מאמיקו, האדם היחיד שנשאר על הכוכב כאשר לפני כן האנושות הושמדה בסוג של אפוקליפסה. נחשף גם שהיא נכנסה להריון מטאקאו רמז שאולי האנושות תתחיל מחדש.
  • הושימארו - הדמות הראשית השנייה בסיפור. משמעות שמו היא "כוכב עגול" (Maru=עגול, Hoshi=כוכב). את שמו נתנה לו שינה לאחר שמצאה אותו בים. בניגוד לשאר ילדי הדרקון שינה לא מסוגלת לתקשר או לדבר בצורה טלפתית עם הושימארו. אך הושימארו מבין אותה. הושימארו עושה כל מה שהתת מודע של שינה לא רוצה את מה שהיא מבקשת בפועל. מאוחר יותר במאנגה בווליומים האחרונים מתברר שהושימארו הוא הדרקון של טקאו לכן שינה לא יכלה לדבר איתו. לאחר שטקאו נרצח הושימארו מנסה להתמזג איתו ולהפוך ל"נסיכת בתולה" (מצב של ישות מתקדמת יותר מזאת של בנאדם, בדרך כלל אליו הופכים ילדי הדרקון בסוף אם הם לא נהרגים קודם). אך נכשל. תוצאה שמסתיימת במותו.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדי הדרקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדי הדרקון הם הפעילים העיקריים בסדרה ובמאנגה. הם קראו כך לעצמם בראש ובראשונה מכיוון שהדרקונים בצורתם הלא מושלמת וההתחלתית מתחברים אליהם. (ישנם גם ילדי דרקון אחרים שמסופר עליהם במאנגה ובאנימה אך הם משניים ומופיעים בגיליון אחד לכל היותר). בעיני חלקם השם ניתן גם כדי להדגיש את ייחודם על פני אנשים אחרים. במאנגה מסופר על חבורה ראשית של ילדי דרקון ביפן השואפת להקים תרבות חדשה ואידיאלית (מבחינתם) ולערער את התרבות הישנה. בעוד זו המטרה של קבוצה זו בקבוצה עצמה היו חילוקי דעות באשר לאופייה של החברה, טבעה והדרכים בה תבנה. חלק אחר של ילדי הדרקון שאינו שייך לקבוצה מתנגד לרעיון לשנות את החברה או אדיש לרעיון לחלוטין.

  • אקירה סאקורה - ילדה מתבודדת ומסתגרת בעלת נטיות אובדניות ומשיכה עזה לחפצים חדים. כמו גם ידידתה הטובה של שינה. בעקבות פגישתה עם הדרקון שלה אינסוף עברה אקירה טראומה (אם כי יש רמזים שגם לפני כן לא הייתה יציבה נפשית). בהתקף טירוף היא רצחה את אביה.
  • נאוזומי סודו - המנהיג הכריזמטי של חבורת ילדי הדרקון. והמתכנן הראשי שלה. לבסוף מרעיב את עצמו למוות כדי להפוך את עצמו לאדם האידיאלי.
  • בנגו טאקאנו - אחד משני חסידיו של נאוזומי וסוטה מין בסתר. באנגו מאוהב בסאוטומי אוזאווה עמיתתו לקבוצה.
  • סאוטומי אוזאווה - אחת משני חסידיו של נאוזומי. ילדה בעלת אגו נפוח ואישיות מגעילה המסתירה טראומות מהעבר. בעקבות מתקפה כושלת על שינה היא נהפכת לצמח ולבסוף מתה.
  • מאמיקו קורי - ילדה מסתורית וקרת מזג בעלת נטייה נודיסטית היא חלק מהקבוצה של נאוזומי אך אינה חסידה שלו ונראה שהיא אף בדרגה אבולוציונית מעליו. בסוף מתגלה כצידה השני של שינה.
  • טקאו טסורומארו - אויבו של נאוזומי ובעליו האמיתיים של הושימארו. בתחילה טקאו הוא ידיד של שינה אך לאחר מכן הופך למאהבה. בנוסף הוא שותפו של נוריו.
  • נוריו קוגה - שותפו של טקאו. בעל נטיות הומוסקסואליות ובעל תחביב להתלבש כמו דראג קווין. כמו גם יוצר הדרקונים של טקאו. הוא מאוהב בטקאו אך מגלה הבנה כלפי רגשותיו לשינה. בסוף המאנגה נאנס ונרצח על ידי כנופיית פושעים.
  • טומונורי קומורי - תחת פיקודו של נאוזומי אבל לא חסיד שלו. בעל רעיונות דומים לאלה שעמדו מאחוריה טבח החמר רוז'. הוא תכנן להיפרד מהקבוצה ולפעול לבדו. הוא הראשון שמוצא את שינה ואקירה. לאחר קרב איתה (שינה) הוא נעלם. מאוחר יותר מתגלה שהוא היה קורבן לניסויים של הממשלה איבד את הכרתו והשתגע.
  • הירוקו קאיזוקה - ילדה בעלת מזג טוב והצטיינות יתרה בלימודים. אך בעקבות התעללות חברותיה לכיתה וחוסר הבנתם של הוריה היא איבדה את שפיותה וכנקמה ביצעה טבח בבני כיתתה.

נסיכות בתולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נסיכות בתולה הן יצורים בעלי דרגת התפתחות גבוהה יותר מזה של בני אנוש ודרקונים. נראה שהם נוצרים כאשר ילד דרקון מתמזג עם הדרקון שלו. קומורי אמר שהם גם זיכרונותיהם של הכוכבים אם כי לא ברור למה הכוונה. נסיכת בתולה בולטת היא מישו טאמאי שהייתה בעבר אחותה של שינה.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בבושקה - מופיעה בגיליון העשירי של המנגה, בעת שהותו של שאנג'י (אביה של שינה) ברוסיה. מחפשת את בנה רוליה שנעלם בעת חיפוש דרקונים.
  • ג'יון - ילד שנהפך לנסיכת בתולה.
  • ג'יין פרנקלין - חיילת אמריקאית לשעבר. מגיעה ליפן לחפש אחר בנה חולה הסרטן רוברט.
  • רוברט - ילד דרקון אמריקאי שברח ליפן מהכלא של ארצות הברית. לפני שהוא מת מתברר שהוא חשב שכל מה שקרה היה רק משחק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]