הלילה של ניק ונורה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הלילה של ניק ונורה
Nick and Norah's Infinite Playlist
מבוסס על Nick and Norah's Infinite Playlist עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי פיטר סולט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי כריס וייץ, פול וייץ, קרי קוהנסקי רוברטס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט לורן סקפריה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מירון קרשטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים מייקל סרה
ג'ון צ'ו
John Cantwell
פרנקי פאיסון
קווין קוריגן
Ruth Maleczech
לורן סקפריה
סת' מאיירס
Zachary Booth
אדי קיי תומאס
רפי גברון
אלקסיס דזינה
קאט דנינגס
אנדי סמברג
ארי גריינור
ג'יי בארושל
אהרון יו
דבנדרה בנהארט עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מארק מות'רסבו עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום טום ריצ'מונד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Mandate Pictures עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי סוני, נטפליקס, Xfinity Streampix עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 19 בפברואר 2009 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 89 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סיפור התבגרות, סרט להט"בי, סרט נעורים, דרמה קומית, סרט מבוסס יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו nickandnorahsinfiniteplaylist
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הלילה של ניק ונורהאנגלית: Nick & Norah's Infinite Playlist) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוג דרמה רומנטית בבימויו של פיטר סולט ובכיכובם של מייקל סרה וקאט דנינגס אשר יצא לאקרנים בשנת 2008. התסריט אשר נכתב על ידי לורן סקפריה מבוסס על רומן בעל אותו השם מאת רייצ'ל כהן ודייוויד לוית'ן. העלילה מגוללת את סיפורם של בני הנוער ניק (סרה) ונורה (דנינגס), אשר נפגשים כאשר נורה מבקשת מניק להעמיד פנים שהוא החבר שלה למשך חמש דקות. במהלך הלילה, הם מנסים למצוא את המופע הסודי של הלהקה האהובה עליהם ולחפש את החברה הכי טובה של נורה אשר השתכרה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הגיע לפיתוח בשנת 2003, כאשר המפיק קרי קוהנסקי רוברטס מצא את הרומן של כהן ולוית'ן והחליט להתאימו לסרט. בשנת 2005 סקפריה נשכרה לצורך כתיבת התסריט וב-2006 סולט נבחר לביימו. הצילומים המרכזיים התקיימו במשך 29 ימים, מאוקטובר ועד דצמבר 2007, בעיקר במנהטן ובברוקלין, ניו יורק.

הסרט הוקרן לראשונה ב-6 בספטמבר 2008 בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו 2008 והופץ ב-3 באוקטובר 2008. הוא שילש את תקציבו בסך 10 מיליון דולר, עם סך הכנסות כולל של 33.5 מיליון דולר. פסקול מלווה הופץ ב-23 בספטמבר 2008, והסרט הופץ ב-DVD ו-Blu-ray ב-3 בפברואר 2009. הסרט זכה לרוב לביקורות חיוביות מהמבקרים, וקיבל מועמדות לשלושה פרסים בלוויין, פרסי GLAAD מדיה, פרסי הסרטים של MTV ופרס סליל הזהב.

בישראל הסרט לא הופץ בבתי הקולנוע[1].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ניק או'לירי (מייקל סרה) הוא נער מהובוקן, ניו ג'רזי המשמש כנגן גיטרת בס סטרייט בלהקת "The Jerk-Offs" שיתר חבריה הומוסקסואלים. ניק שבור לב לאחר שחברתו טריס (אלקסיס דזינה) נפרדה ממנו, לפני שלושה שבועות, יומיים ו-23 שעות, והוא ממשיך להכין לה תקליטי מיקסים בעקבות הפרידה. תום (אהרון יו) ודב (רפי גברון), חבריו ללהקה אשר שונאים את טריס, משכנעים את ניק להופיע איתם במועדון בניו יורק, כי הלהקה האהובה עליו - להקת האינדי המסתורית "איפה פלאפי?" מופיעה איפשהו בניו יורק באותו לילה. נורה סילברברג (קאט דנינגס) לומדת עם טריס באותו התיכון, "המנזר של הלב הקדוש", ולמרות שנורה וטריס לא מחבבות זו את זו, יש להן חברה משותפת בשם קרוליין (ארי גריינור). נורה לא פגשה את ניק, אבל היא חולקת את אותו הטעם במוזיקה, בהתבסס על דיסקים שהכין לטריס, אותם אספה מהאשפה לאחר שטריס זרקה אותם. באותו לילה, שלוש הבנות נפגשות בסופו של דבר במועדון "המכולת של ארלן" בלואר איסט סייד שבמנהטן, שם The Jerk-Offs מופיעים. קרוליין משתכרת ונורה רוצה לקחת אותה הביתה, אבל חברי הלהקה של ניק, אשר רואים את נורה כבת זוג פוטנציאלית עבורו, מציעים לקחת את קרוליין הביתה. כך, נורה וניק יכולו לבלות יחד בניסיון לאתר את ההופעה המסתורית של "איפה פלאפי?".

כאשר תום ודב עוצרים בדוכן הנקניקיות "גארי'ס פאפאיה", קרוליין המבולבלת בורחת מהוואן של תום. ניק ונורה נפגשים עם תום ודב בניסיון למצוא את קרוליין. שיחת טלפון מבלבלת מקרוליין מובילה אותם לחפש אותה במועדון שבו על פי השמועה "איפה פלאפי?" אמורים להופיע, אבל ללא הצלחה. טריס, אשר להוטה לזכות בחזרה בניק, מעדכנת אותם שהיא מקבלת שיחת טלפון מקרוליין, שעכשיו מספרת לנורה כי היא "מצאה את ישו" ואיתו "נער מזבח ללא מכנסיים". לפיכך, הבינו החבורה כי קרוליין נמצאת בקברט הומוסקסואלי מוכר, שם אכן היא נמצאה על הבמה, שיכורה ולבושה כמו עץ חג המולד. כאשר הם מגיעים למכונית של ניק, טריס יושבת על מכסה המנוע ומחכה לו. נורה מספרת לו כמה נחמד היה להכיר אותו, אבל הוא עוזב כדי לדבר עם טריס מבלי להגיב לנורה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הלילה של ניק ונורה, אתר הסינמטק