המוהיקני האחרון (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המוהיקני האחרון
The Last of the Mohicans
מבוסס על המוהיקני האחרון עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי מייקל מאן
הופק בידי מייקל מאן
האנט לאורי
תסריט מייקל מאן
כריסטופר קרוו
עריכה דב הניג, ארתור שמיט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דניאל דיי-לואיס
מדלין סטו
ווס סטודי
ראסל מינס
מוזיקה רנדי אדלמן
צילום דנטה ספינוטי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Morgan Creek Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 25 בספטמבר 1992
משך הקרנה 117 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט מלחמה, סרט רומנטי, סרט דרמה, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $40,000,000
הכנסות $75,505,856
הכנסות באתר מוג'ו lastofthemohicans
פרסים פרס אוסקר למיקס הסאונד הטוב ביותר (Chris Jenkins, Doug Hemphill, Mark Smith, Simon Kaye) עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המוהיקני האחרוןאנגלית: The Last of the Mohicans) הוא סרט אפי היסטורי מ-1992, המבוסס על הספר הקלאסי מאת ג'יימס פנימור קופר. העלילה מתרחשת ב-1757 בזמן מלחמת הצרפתים והאינדיאנים. את הסרט ביים מייקל מאן, ומככבים בו דניאל דיי-לואיס, מדלין סטו, ראסל מינס, ווס סטודי. הפסקול כולל מוזיקה מאת רנדי אדלמן וטרבור ג'ונס ושיר מאת קלאנאד. הסרט זכה בפרס אוסקר למיקס הסאונד הטוב ביותר.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1757 ניטשה בין הבריטים והצרפתים מלחמת הצרפתים והאינדיאנים על השליטה בצפון אמריקה. על אף החובה להצטרף למיליציה על מנת לסייע לבריטים, נשארו מתיישבים רבים במקומם להגן על משפחתם מפני שבט יורון האינדיאני, בעל בריתם של הצרפתים.

צ'ינגצ'גוק ושני בניו, אונקס ובנו המאומץ האווקיי, שהיו האינדיאנים האחרונים משבט המוהיקן (או המאהיקן), מבקרים בבית משפחת קמרון. חברם ג'ק ווינתרופ מצטרף אליהם ומספר שהוא מכנס מתנדבים לצבא הבריטי. למחרת מקבלת קבוצת המתנדבים של ג'ק אישור מגנרל ווב לעזוב את אזור המלחמה, אם יותקף ביתם. המתנדבים חוברים לכוחות הבריטים שבמצודת ויליאם הנרי, בצפון אולבני (אזור ניו-יורק של ימינו).

קורה ואליס, בנותיו של קולונל אדמונד מונרו, מפקד חיל המצב הבריטי במצודה, מקבלות הודעה מאביהן לפגוש אותו שם. מדריך אינדיאני מקומי בשם מגוואה ומשלחת חיילים בריטים מלווים את הנשים. מאגווה מוביל את הקבוצה למארב של בני שבט יורון. צ'ינגצ'גוק ובניו נקלעים למקום, מצילים את הייווארד, קורה ואליס, ומחליטים ללוותם למצודה. מאגוואה נמלט. בדרך הם מגלים שביתם של הקמרונים הושמד וכולם נרצחו.

הקבוצה מתגנבת למצודה שנמצאת תחת מצור צרפתי. עם הגיעם מתברר כי המכתב שקיבלו זויף על ידי מגוואה, ובמכתב המקורי ביקש מונרו מבנותיו דווקא להתרחק מהמצודה. מונרו אומר להייוארד שהמצודה יכולה להחזיק מעמד עוד שלושה ימים בלבד. תקוותם היחידה היא קבלת תגבור מגנרל ווב שכוחותיו ממוקמים ליד מצודת אדוארד.

למגינת ליבו של הייוארד, נרקם בין האווקי לקורה קשר רומנטי. כתוצאה מכך הוא מכחיש את המתקפה בבית קמרון, וקולונל מונרו מסרב לשחרר כמובטח את ג'ק ומתנדבי המקום לביתם. האווקי מסייע להם לברוח בחשאי מהמצודה. עם גילוי הדבר, וחרף תחנוניה של קורה, הוא נשפט לתלייה.

לאחר כמה ימים, כאשר המצודה כבר עומדת ליפול, מציע גנרל מונקאלם, המפקד הצרפתי, למונרו להיכנע. לחיל המצב ובני משפחותיהם מובטח מעבר בטוח לאולבני, בתנאי שיניחו את נשקם ולא ילחמו עוד. מונרו מסכים בחוסר רצון, לאחר שהגנרל הצרפתי מראה לו הודעה שיורטה, ולפיה סירב גנרל ווב לשלוח סיוע למצודה.

כאשר הבריטים עוזבים, אורבים להם כוחות גדולים של האינדיאנים משבט יורון ובראשם מגוואה. לפני שמגוואה הורג את מונרו, הוא אומר לו שיהרוג את בנותיו כדי שמשפחתו תיכחד. הוא מבתר את החזה של מונרו ועוקר את ליבו. קודם לכן, נחשף שכפרו של מגוואה נהרס על ידי חיילים בריטים מכוחותיו של מונרו, שילדיו של מגוואה נהרגו, ושאשתו התחתנה עם גבר אחר כאשר היא חשבה שהוא נהרג.

האווקיי, קורה, אליס, אונקס, צ'ינגצ'גוק, הייווארד ושני חיילים נוספים מצליחים להימלט. הם מוצאים שתי סירות קנו ושטים איתן. הם מגיעים למפל, יוצאים מהסירות ומשליכים את הסירות למפל (הם משליכים את הסירות בכוונה כך שאם במורד המפל מסתתרים אינדיאנים משבט יורון, הם יראו את הסירות ויחשבו שמי שהיה בהן ניסה לברוח, טבע ומת.) הם מתחבאים במערה מאחורי מפל, אך מגוואה ואנשיו קרובים. אבק השריפה שלהם רטוב ולא שמיש, ולכן האווקיי שני חבריו קופצים למפל משום שהם יודעים שנוכחותם תזרז מאבק חסר תקווה. הייוארד ושתי הנשים נתפסים ונלקחים כשבויים.

האסירים נלקחים לכפר של שבט יורון, כאשר האווקיי, אונקס וצ'ינגצ'גוק מאחוריהם במרדף. מגוואה נמצא במשא ומתן עם הצ'יף כאשר האווקיי מפריע להם. האווקיי משכנע את הצ'יף שמגוואה עושה מה שכדאי לו ולא את מה שנכון ועדיף לשבט יורון. הצ'יף מסכים וקובע את פסק הדין: קורה צריכה להישרף בחיים למען ילדיו המתים של מגוואה. אליס ניתנת למגוואה לאישה כדי ששניהם יוכלו להמשיך את השושלות למרות שקודם לכן, ציין מגוואה שהוא מעוניין להכרית את שושלת מונרו כולה. הייווארד צריך לחזור לבריטים כדי למנוע פעולת תגמול מצידם. להאוקיי ניתנת דרך בטוחה כאות הכרה על אומץ ליבו. בפעולת יאוש אחרונה הוא מנסה לשכנע אותם שייקחו אותו ולא את קורה. הייווארד, גם מתוך אהבה לקורה וגם בגלל הכבוד המחודש שהוא רוכש להאווקיי, מתרגם את דבריו בשגגה בכוונה תחילה ומציע את עצמו במקום את קורה. כאשר הצ'יף מסכים, מקלל מגוואה אותו ועוזב עם אליס ועם אנשיו. אונקס רודף אחריהם, בזמן שצ'ינגצ'גוק מחכה להאווקיי. ממרחק בטוח יורה האווקיי בהייווארד, ובכך מביא קץ לייסוריו. הם פונים לרדוף אחרי מגוואה.

אונקס מטפס על ההר ומתחבא מפני מגוואה. ואנשיו, הוא הורג מספר אנשים ולפני שהוא מנסה להגיע לאליס, מגוואה חוסם אותו, והם מתחילים להאבק. מגוואה תוקע סכין באונקס, והוא, בשארית כוחותיו, מגיע עם מגוואה לשפת צוק. מגוואה הורג את אונקס וזורק את גופו מהצוק. אליס קופצת אחריו (בגלל אהבתה אליו וגם בגלל שלא רצתה לחיות עם מגוואה). האווקיי, צ'ינגצ'גוק וקורה המזועזעים צופים ממרחק. צ'ינגצ'גוק והאווקיי רודפים אחרי מגוואה. האווקי הורג את אנשיו של מגוואה, וצ'ינגצ'גוק תופס את מגוואה ונוקם את מות בנו.

בסצנה האחרונה בסרט, משתתפים צ'ינגצ'גוק והאווקיי בטקס רוחני כדי לשלוח את רוחו של אונקס לאבות הקדמונים שלו. עם מותו של אונקס, קרוב הדם האחרון שלו, קורא לעצמו צ'ינגצ'גוק "אחרון המוהיקנים". (האווקי הוא בנו המאומץ של צ'ינגצ'גוק ולכן הוא לא יכול להיקרא "אחרון המוהיקנים").

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]