המתקפה על תחנת המשטרה בכביש המהיר שצ'לקובסקויה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המתקפה על תחנת המשטרה בכביש המהיר שצ'לקובסקויה
חלק מטרור אסלאמי באירופה
תאריך 17 באוגוסט 2016
מקום בלאשיחה, רוסיה רוסיהרוסיה
סוג פיגוע עריכת הנתון בוויקינתונים
נשק גרזנים ונשק חם
הרוגים 1
פצועים 1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המתקפה על תחנת המשטרה בכביש המהיר שצ'לקובסקויה אירעה ב-17 באוגוסט 2016 כאשר שני חמושים תקפו עם גרזנים ונשק חם את תחנת משטרת התנועה הרוסית בכביש המהיר שצ'לקובסקויה שליד מוסקבה. שני התוקפים נורו למוות על ידי משטרת רוסיה.

המתקפה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיגוע אירע ביום רביעי אחר הצהריים בבלאשיחה על הכביש המהיר שצ'לקובסקויה, 20 ק"מ מזרחית לעיר מוסקבה.[1] המתקפה בתחנת המשטרה בוצעה על ידי שני גברים חמושים ברובים וגרזנים. הם פצעו קשה את השוטר מיכאיל בלקין, שהיה תורן ברחוב הסמוך לתחנה ופתחו באש לעבר בניין תחנת המשטרה מנשק השירות שלו. במענה לאש הצליח המפקח השלישי של התחנה, סגן ולרי פנקוב, לנטרל את התוקפים והזעיק לתגבורת.[2]

שני שוטרים נפצעו. אחד מהם, מיכאיל בלקין, מת בבית החולים מאוחר יותר מפצעיו שבועיים[3] לאחר המתקפה.[4]

על פי סוכנות הידיעות אינטרפקס, התוקפים היו ילידי צ'צ'ניה. הרשויות לא הכירו אותם בעבר.[5] שני התוקפים נורו למוות על ידי המשטרה, אחד מת מיד ואילו השני מת מאוחר יותר מפצעיו. לתוקפים לא היו שותפים וההנחה הייתה שהם פעלו לבדם.

חקירת האירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

תיק פלילי נפתח בוועדת החקירות של רוסיה לפי סעיף 317 לחוק העונשין של הפדרציה הרוסית (פגיעה בחיי נציגי אכיפת החוק). דובר משרד הפנים ציין כי השוטרים שניטרלו את התוקפים הומלצו לקבלת עיטור.[6]

ארגון המדינה האסלאמית של עיראק והלבנט פרסמו הודעה בטענה כי התוקפים הם "לוחמי המדינה האיסלאמית"[7] וקראו לנקום על מסע ההפצצות האוויריות של רוסיה בסוריה.[8]

לטענת גורמי המשטרה, קיימות מספר גרסאות לסיבת האירוע והם לא בהכרך קשורים עם מניע לאומני[9]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Russia St Petersburg: 'Militants' killed in counter-terrorism raid". BBC. 17 באוגוסט 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Нападение на пост ДПС в Подмосковье. Обобщение". Interfax. 17 באוגוסט 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "«A Mosca e San Pietroburgo attacchi come a Parigi»". Ticino online (Switzerland) (באיטלקית). 12 בנובמבר 2016. נבדק ב-20 ביוני 2017. Nella sparatoria sono però rimasti feriti due poliziotti, e uno di loro, Mikhail Balakin, è morto due settimane dopo. Aveva 44 anni. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "Пострадавший в результате нападения на пост ДПС полицейский скончался". Interfax. 29 באוגוסט 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ "У напавших на пост ДПС в Подмосковье ранее не было проблем с законом". Interfax. 18 באוגוסט 2016. אורכב מ-המקור ב-27 בפברואר 2017. נבדק ב-28 במאי 2017. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ "Отбивших нападение на пост ДПС в Подмосковье наградят". Interfax. 17 באוגוסט 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ "ISIS claims attack on traffic police officers near Moscow". The Washington Post. 18 באוגוסט 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "Islamic State claims responsibility for attack on Russian traffic police". Reuters. 17 באוגוסט 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  9. ^ Следователи назвали версии нападения на пост ДПС в Балашихе, www.dp.ru