הנסיך קרלוס, דוכס פארמה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנסיך קרלוס, דוכס פארמה
Carlos Javier de Borbón-Parma
הנסיך קרלוס, דוכס פארמה בשנת 2017
הנסיך קרלוס, דוכס פארמה בשנת 2017
לידה 27 בינואר 1970 (בן 54)
ניימכן, הולנד הולנדהולנד
שם מלא קרלוס חוויאר דה בורבון-פארמה
שם לידה Carlos Xavier Bernat Sixte Marie עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הולנד
השכלה אוניברסיטת וסליין עריכת הנתון בוויקינתונים
בת זוג אנמארי חולטארי ואן ויזל
שושלת בית בורבון
תואר דוכס פארמה
אב קרלוס הוגו, דוכס פארמה
אם איריינה, נסיכת הולנד
צאצאים ראו בהמשך
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הנסיך קרלוס, דוכס פארמהספרדית: Carlos Javier de Borbón-Parma;‏ נולד ב-27 בינואר 1970), הוא ראש בית בורבון-פארמה משנת 2010. קרלוס הוא קרליסט, וטוען לזכותו לכתר ספרד, אם כי אינו עושה דבר לשם השגת טענתו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרלוס נולד ב-27 בינואר 1970 בניימכן, לקרלוס הוגו, דוכס פארמה, ולאיריינה, נסיכת הולנד, בתם של ברנהרד, נסיך ליפה-ביסטרפלד, ויוליאנה, מלכת הולנד. קרלוס בילה את נעוריו בכמה מדינות, ובהם הולנד, ספרד, צרפת, אנגליה וארצות הברית. בשנת 1981, כשהיה בן אחת עשרה, התגרשו הוריו, ויחד עם אמו ואחיו הוא עבר להתגורר בארמון בהולנד עם סבו וסבתו.

קרלוס למד מדעי המדינה באוניברסיטת וסליין בקונטיקט, ודמוגרפיה ופילוסופיה באוניברסיטת קיימברידג' באנגליה. לאחר שסיים את לימודיו עבד קרלוס עבור חברת ABN AMRO באמסטרדם, שם הוא היה מעורב בהכנות לקראת הכנסת האירו לשימוש. לאחר מכן הוא עבד זמן מה בבריסל כיועץ עבור החברה האירופית לייעוץ למדיניות הציבורית (EPPA). החל משנת 2007 הוא עסק בפרויקטים בתחום הכלכלה בעולם העסקים.

קרלוס נוכח לעיתים באירועים מייצגים הנוגעים לבית המלוכה של הולנד. בשנת 2003 הוא היה מעורב, יחד עם דודתו, ביאטריקס, מלכת הולנד, על חנוכת "מרכז הנסיך קלאוס", פרופסורה על שמו של בעלה של המלכה, הנסיך קלאוס. במהלך האירועים המיוחדים של בית המלוכה הוא נוכח באופן קבוע, והוא היה אחד המארגנים של חגיגת החתונה של הנסיך קונסטנטין והנסיכה לורנטיין.

קרלוס היה במערכת יחסים עם בריג'יט קליינסטרה, בתו החורגת של הרוזן אדולף רודריק ואן רכטר לימפורג, ואף נולד לה ממנה בן; קרלוס הוגו רודריק סיברן קליינסטרה (נולד ב-1997). בדצמבר 2015, קרלוס קליינסטרה בן ה-18 פתח בהליך המשפטי בניסיון לשנות את שם משפחתו לזה של אביו, ואשר יאפשר לו גם להשתמש בתואר "הנסיך". הדוכס מפארמה התנגד לכך, וטען שזה מנוגד למסורות והחוקים של בית בורבון-פארמה. בשנת 2016 קיבל בית המשפט ההולנדי את טענותיו של קרלוס קליינסטרה, והורה כי הוא יקבל את התואר "נסיך בורבון-פארמה", קרלוס ערער על הפסק בפני מועצת המדינה, אולם ערעורו התקבל רק באופן חלקי.

ב-7 באוקטובר 2009 התארס קרלוס עם אנמארי חולטארי ואן ויזל, בתם של הנס חולטארי ואן ויזל ואנק דה ויסר, וב-12 ביוני 2010 התחתנו השניים בטקס אזרחי. הטקס הדתי היה אמור להתקיים ב-28 באוגוסט אותה שנה, אולם בשל מצבו הקשה של אביו נדחה הטקס. ב-18 באוגוסט מת אביו קרלוס הוגו, דוכס פארמה, וקרלוס ירש את תאריו, וב-20 בנובמבר התחתנו השניים בטקס דתי. לשניים נולדו 3 ילדים, ובשנת 2016 במהלך הטבלתו של בנו קרלוס העניק לו קרלוס את התואר "נסיך פיאצ'נצה", שהוא התואר המסורתי של נסיך הכתר של בורבון-פארמה.

משפחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 בנובמבר 2010 התחתן קרלוס עם אנמארי חולטארי ואן ויזל, בתם של הנס חולטארי ואן ויזל ואנק דה ויסר, ממנה נולדו לו 3 ילדים:

  • הנסיכה לואיזה, מרקיזת קסטל'ארקאטו (נולדה ב-2012)
  • הנסיכה ססיליה, רוזנת ברקו (נולדה ב-2013)
  • הנסיך קרלוס, נסיך פיאצ'נצה (נולד ב-2016)

אילן יוחסין[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוברטו הראשון, דוכס פארמה
 
מריה אנטוניה, נסיכת פורטוגל
 
ז'ורז' דה בורבון, רוזן לינייר
 
מארי ז'אן דה קרט דה קיליאן
 
ברנהרד, נסיך ליפה
 
ארמגארד פון קראם
 
היינריך, דוכס מקלנבורג-שוורין
 
וילהלמינה, מלכת הולנד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
סאווריו, נסיך בורבון-פארמה
 
 
 
 
 
מדלן בורבון-בוסה
 
 
 
 
 
ברנהרד, נסיך ליפה-ביסטרפלד
 
 
 
 
 
יוליאנה, מלכת הולנד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
קרלוס הוגו, דוכס פארמה
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
איריינה, נסיכת הולנד
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
הנסיך קרלוס, דוכס פארמה


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]