הקולג' למוזיקה של לונדון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקולג' למוזיקה של לונדון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
קונסרבטוריון
תקופת הפעילות 1887–הווה (כ־137 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
קואורדינטות 51°30′36″N 0°18′24″W / 51.51°N 0.3068°W / 51.51; -0.3068
https://www.uwl.ac.uk/academic-schools/music
מפה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקולג' למוזיקה של לנדוןאנגלית:London College of MusicLCM) הוא בית ספר למוזיקה בלונדון. הוא אחד משמונה בתי ספר נפרדים, היוצרים יחד את אוניברסיטת מערב לונדון.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקולג' נוסד בשנת 1887 והתנהל כקונסרבטוריון עצמאי למוזיקה, ששכן ברחוב גרייט מלבורו במרכז לונדון עד 1991. אז עבר הקולג' לאילינג והיה לחלק מן הפוליטכניק של מערב לונדון (שהיה לאוניברסיטת עמק התמז וב-2011 שינה את שמו לאוניברסיטה של מערב לונדון.)

ב-1996 הקימה אוניברסיטת עמק התמז בית ספר בשם הקולג' של לונדון למוזיקה ותקשורת, שכלל את הקולג' למוזיקה ומגוון של תחומים הנוגעים לתקשורת, כגון טכנולוגיית מוזיקה, רדיו, עיתונאות ושאר אמנויות יצירתיות ודיגיטליות. ב-2005 שונה השם LCM לפקולטה לאמנויות, עם נושאים קשורי-אמנות, בניהול המחלקה למוזיקה. מאז מרץ 2007 חזרה המחלקה למוזיקה לפעול תחת השם הקולג' למוזיקה של לונדון.

מנהלים קודמים של הקולג' כוללים את ויליאם לויד ובר (אביהם של המלחין והאמרגן של תיאטרון מוזיקה אנדרו לויד ובר והצ'לן, המנצח והמחנך למוזיקה הבריטי ג'וליאן לויד ובר; המלחין והפסנתרן ג'ון מקייב ופרופסור קולין לוסון (שקיבל עליו את משרות הדיקן של LCM וסגן נשיא בפועל של אוניברסיטת אילינג בשנת 2002, והמשיך שם עד למינויו למנהל הקולג' המלכותי למוזיקה בקנסינגטון ב-2005). בראש קתדרת ההלחנה והמחקר עומד המלחין פרנסיס פוט, הנודע בעיקר כמלחין מוזיקת קודש כוראלית ויצירות לעוגב. יצירותיו מבוצעות בכארבעים מדינות ברחבי העולם.

פרופסורים אורחים בקולג' כוללים את גאי וולפנדן, ניק אינגמן וכן (לאחר פרישתו מתפקיד המנהל) ג'ון מקייב. בתוכנית ארוכה ומצליחה של "סדנאות מלחינים" השתתפו סטיבן מונטגיו, ג'ונתן דוב, ג'ודית וייר, דייוויד סוור, ג'ודית בינגהם, דירדרה גריבין ועוד. כיתות אמן לפסנתר ניתנו על ידי מרטינו טירימו, ג'ון ליל, הווארד שלי ועוד אמנים בולטים בתחומם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]