הקרן הרוסית להשקעות ישירות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקרן הרוסית להשקעות ישירות
Российский фонд прямых инвестиций
פוטין עם מנכ"ל הקרן, ינואר 2020
פוטין עם מנכ"ל הקרן, ינואר 2020
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מטה הארגון מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2011–הווה (כ־13 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
https://www.rdif.ru/Eng_Index/ האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקרן הרוסית להשקעות ישירותרוסית: Российский фонд прямых инвестиций) היא קרן עושר ריבונית שנוצרה על ידי ממשלת רוסיה בשנת 2011 כדי להשקיע בחברות מובילות בענפי הכלכלה. בכל העסקאות, הקרן משקיעה במשותף עם המשקיעים המוסדיים הגדולים בעולם - קרנות הון פרטיות, קרנות ריבון וחברות מובילות בתעשייה. לפיכך, הקרן ממלאת תפקיד חשוב במשיכת השקעות ישירות לכלכלה הרוסית. מנכ"ל הקרן הוא קיריל אלכסנדרוביץ' דמיטרייב.

ההון המנוהל על ידי הקרן עומד על 10 מיליארד דולר. הקרן השקיעה ואישרה למטרות השקעה יותר מטריליון רובל, מתוכם יותר ממאה מיליארד רובל הם מכספי הקרן ויותר מ-900 מיליארד רובל הם קרנות של משקיעים משותפים, שותפים ובנקים. הקרן גם מושכת יותר מ-30 מיליארד דולר של הון זר לכלכלה הרוסית ובנתה מספר שותפויות אסטרטגיות ארוכות טווח.[1]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרן הוקמה ביוני 2011 ביוזמת נשיא הפדרציה הרוסית דמיטרי מדבדב וראש הממשלה ולדימיר פוטין.[1]

בשנת הפעילות הראשונה שלה השלימה הקרן עסקאות לרכישת מניות MICEX-RTS[2] ו-Enel OGK-5.[3] ביוני 2012 הקימו הקרן ותאגיד ההשקעות בסין (CIC) את קרן ההשקעות הרוסית-סינית.[4]

ב-2 ביוני 2016, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על החוק הפדרלי "אודות הקרן הרוסית להשקעות ישירות", שמרחיק את הקרן ממבנה Vnesheconombank שאליו הייתה כפופה בעבר ומעניק לה מעמד הקרן הריבונית של רוסיה.[5][6] בשנים 2018–2019 נידונה סוגיית הצורך בתיאום פעילות הקרן יחד עם מוסדות פיתוח אחרים כמו תאגיד הפיתוח הממלכתי VEB.RF.[7]

במהלך התפרצות נגיף הקורונה ברוסיה הקרן מימנה את פיתוחו של חיסון Gam-COVID-Vac שמשווק על ידי חברות התרופות אליום ו-R-Pharm.

אסטרטגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרן חברה מלאה בקבוצת העבודה הבינלאומית המונה 26 קרנות עושר ריבוניות שהפיקו את "העקרונות והפרקטיקות הכלליות המקובלות של קרנות עושר ריבוניות" (המכונים 'עקרונות סנטיאגו'). עקרונות אלה נוצרו כדי להוכיח למשקיעות ולשווקים הפיננסיים הבינלאומיים כי לקרנות עושר ריבוניות יש מסגרות פנימיות חזקות ושיטות ממשל וכי השקעותיהן נעשות רק על בסיס כלכלי ופיננסי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "Общая информация о Российском фонде прямых инвестиций". Веб-сайт РФПИ.
  2. ^ "ЕБРР и РФПИ станут акционерами ММВБ-РТС". Ведомости. אורכב מ-המקור ב-2012-09-13. נבדק ב-2012-06-30.
  3. ^ "ОАО «ИНТЕР РАО ЕЭС» продает 26,43% акций ОАО «ЭНЕЛ ОГК-5» фонду РУСЭНЕРГО, РФПИ И MRIF". Interfax.
  4. ^ "РФПИ и Китайская инвестиционная корпорация создают инвестфонд объемом $3-4 млрд". Interfax. אורכב מ-המקור ב-2012-09-13. נבדק ב-2012-06-30.
  5. ^ "Путин подписал закон о новом статусе Российского фонда прямых инвестиций". ТАСС. 2 ביוני 2016. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Ъ-Газета — Прямые инвестиции уходят из ВЭБа
  7. ^ "Шувалов сделает ВЭБ платформой для институтов развития". РБК. נבדק ב-2019-07-05.