הרחק מההמון הסואן (סרט, 2015)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הרחק מההמון הסואן
Far from the Madding Crowd
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הרחק מהמון מתהולל מאת תומאס הרדי
בימוי תומאס וינטרברג עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי אנדרו מקדונלד
אלון רייך
תסריט ניקולס דייוויד עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קלייר סימפסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קארי מאליגן
מתיאס שונארטס
מייקל שין
טום סטארידג'
ג'ונו טמפל
מוזיקה קרייג ארמסטרונג עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום שרלוט ברוס כריסטנסן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת
ארצות הברית[1]
חברת הפקה BBC Films
DNA Films
חברה מפיצה Fox Searchlight Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 באפריל 2015 (פסטיבל הסרטים של איסטנבול)
1 במאי 2015 (הממלכה המאוחדת, ארצות הברית)
משך הקרנה 119 דקות[2]
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט מבוסס יצירה ספרותית, סרט רומנטי, מלודרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 30.2 מיליון דולר[3]
הכנסות באתר מוג'ו maddingcrowd
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הרחק מההמון הסואןאנגלית: Far from the Madding Crowd) הוא סרט דרמה רומנטית בריטי-אמריקאי בבימויו של תומאס וינטרברג ובכיכובם של קארי מאליגן, מתיאס שונארטס, מייקל שין, טום סטארידג' וג'ונו טמפל. הסרט הוא עיבוד לרומן באותו שם משנת 1874 מאת תומאס הרדי.[4]

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1870 באנגליה הוויקטוריאנית בת שבע אברדין (קארי מאליגן) עובדת בחווה של דודתה בכפר קטן בדורסט. השכן גבריאל אוק (מתיאס שונארטס) רואה את בת שבע רוכבת על סוס ומתאהב בה. הוא מציע לה נישואים אבל בת שבע העקשנית מסרבת לו, באומרה שהיא עצמאית מדי ועם הזמן הוא יתעב אותה. לילה אחד כלב הרועים של גבריאל מניס את הצאן אל מעבר לצוק, והוא מאבד את כל רכושו. גבריאל משלם את חובותיו אבל נותר חסר פרוטה, ויוצא לחפש עבודה כשכיר. לעומתו לבת שבע נודע שדוד שלה מת והוריש לה את החווה שלו.

גבריאל מחפש עבודה ביריד שבו חיילים מעודדים גברים להתגייס לצבא. צעירה בשם פאני רובין, מדברת איתו ומצביעה על אחד החיילים, סמל פרנק טרוי, שהוא אהוב לבה. פאני מציעה לגבריאל לחפש עבודה בחוות ות'רברי. כשגבריאל מגיע למקום בשעת לילה הוא רואה שמבנים אחדים עולים באש, ומצליח להציל את האסם מהרס מוחלט. למחרת עם שחר הוא מוצג בפני בעלת החווה החדשה שהיא בת שבע. היא מעסיקה אותו כרועה צאן. בינתיים פאני הולכת לכנסייה כדי להתחתן, אבל בטעות היא מגיעה לכנסייה אחרת מזו שבה פרנק מחכה לה. הוא חושב שהיא נטשה אותו, ועוזב את המקום בכעס.

בת שבע מוכיחה שהיא סוחרת ממולחת כשהיא מצליחה למכור את התבואה שלה. היא מסתקרנת מהשכן שלה, ויליאם בולדווד (מייקל שין) שהוא רווק מבוגר ואמיד. בת שבע שולחת לבולדווד כרטיס ליום ולנטיין כבדיחה, אבל הוא מסוקרן ממנה ועד מהרה מציע לה נישואים. בת שבע מתנצלת ואינה משיבה לו אהבה, אבל היא דוחה מתן תשובה סופית. גבריאל נוזף בבת שבע על התנהגותה המטופשת, ועל כך שהיא משחקת ברגשותיו של בולדווד. היא נעלבת מדבריו ומפטרת אותו. למחרת היא נזקקת לשירותיו כדי להציל את הכבשים ממוות, אבל הוא חוזר רק כשהיא עצמה באה לבקש ממנו עזרה.

לילה אחד כשבת שבע הולכת לבד בשטח החווה היא נתקלת בטרוי, שמהופנט מיופיה. היא אומרת לו שאינו צריך להיות שם, אבל למחרת היא רואה אותו עוזר בקציר. בת שבע מגלה שהוא בן למשפחת אצולה, ובכל זאת היא מבקשת ממנו לעזוב את המקום. הוא מפלרטט איתה ומחמיא לה. השניים נפגשים בסתר ביער והוא עושה תרגילים בחרב שלו. הוא מזהיר אותה שלא תזוז, ומניף את החרב סביב הראש והגוף שלה. לבסוף הוא מחבק ומנשק אותה בלהט, ומותיר את בת שבע מסוחררת. גבריאל מזהיר את בת שבע שטרוי הוא מסוכן וחסר כבוד, אבל היא מתחתנת איתו בכל זאת.

בשעה שהזוג הצעיר מקיים מסיבת נישואים עם כל צוות החווה, גבריאל מזהיר מפני סופה מתקרבת, אבל פרנק השיכור מתייחס אליו בביטול. גבריאל מנסה לכסות בעצמו את הערימות שנקצרו, ובת שבע עוזרת לו ומתביישת מהתנהגותו של פרנק. היא אומרת לגבריאל שהיא הייתה שוטה ליפול כך ברשתו של פרנק.

יום אחד כשפרנק נמצא בעיר הוא פוגש את פאני רובין מקבצת נדבות. היא מספרת לו שהיא הלכה לכנסייה אחרת, ושעכשיו היא בהריון ממנו. הוא מבטיח שהוא ידאג לה לקורת גג, ובינתיים אומר לה ללכת לבית המחסה. פרנק שמרבה להמר, מבקש מבת שבע 20 פאונד. היא מסרבת באומרה שהכסף מיועד להוצאות החווה.

פאני והתינוק שלה מתים בלידה. ארון המתים שלהם מועבר אל החווה של בת שבע, ששם גרה פאני לפני בריחתה. בת שבע מזהה את השם ומבקשת שיכניסו את הארון לתוך הבית. על הארון נכתב "פאני רובין וילד", אבל גבריאל מוחק את האזכור של הילד לפני שמכניסים את הארון. בת שבע שרואה את המחיקה, פותחת את הארון ורואה בתוכו את האם והתינוק. פרנק שמגיע באותו זמן רואה את פאני ואת ילדו המת, ניגש את הארון ונושק את פאני על שפתותיה. בת שבע מוחה ואומרת שהיא אשתו, אבל פרנק משיב בקרירות שפאני הייתה חשובה בעיניו, אפילו כעת שהיא מתה, הרבה יותר מאשר בת שבע. ביגונו הולך פרנק אל חוף הים מתפשט ושוחה עמוק אל תוך האוקיינוס. למחרת מגיע שוטר ומודיע לבת שבע שפרנק כנראה טבע בים.

בת שבע, שנשארת עם חובותיו של פרנק, מודאגת מכך שהיא עלולה לאבד את החווה. בולדווד מציע לקנות אותו ולמזג עם החוה שלו. הוא מבקש מגבריאל לנהל את שתי החוות, ומציע שוב נישואים לבת שבע. היא מסכימה לשקול את ההצעה. בולדווד אומר לגבריאל שהוא מודע לחיבה שגבריאל רוחש לבת שבע, והוא מעריך את התנהגותו הג'נטלמנית. עוד הוא מראה לגבריאל את טבעת האירוסין שהוא מתכנן לתת לבת שבע.

בחג המולד בולדווד עורך מסיבה גדולה. באדיבות הוא נותן לגבריאל לרקוד עם בת שבע. היא עוזבת באמצע הריקוד, וכשהיא יוצאת החוצה היא רואה את פרנק. מתברר שהוא ניצל מטביעה, אבל התחזה למת במשך שבועות אחדים. כעת החליט לחזור, והוא דורש כסף מבת שבע, באומרו שהוא ויתר על מקצועו כחייל ולה יש בית וממון. היא מתעקשת שאין לה כסף. כשהיא מסרבת לחזור הביתה איתו, הוא אוחז בה בגסות וצועק שהיא עדיין אשתו. בולדווד יוצא מהבית כשרובה בידיו, יורה בפרנק והורג אותו. הוא נאסר מיד, אבל לא מוציאים אותו להורג מפני שהרצח נחשב פשע של תשוקה.

גבריאל מודיע לבת שבע שהחליט להגר לאמריקה. הוא עוזב מוקדם בבוקר. בת שבע מחליטה לצאת אחריו ומתחננת מפניו שיחזור, שהיא זקוקה לו. גבריאל שואל אם היא תיעתר להצעת נישואים שלו. היא מחייכת ואומרת לו להציע לה שוב. הוא נושק לה בלהט, והם חוזרים יחד כשידה בידו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קארי מאליגן – בת שבע אברדין
  • מתיאס שונארטס – גבריאל אוק
  • מייקל שין – ויליאם בודלווד
  • טום סטארידג' – סמל פרנק טרוי
  • ג'ונו טמפל – פאני רובין
  • ג'סיקה ברדן – לידי
  • הילטון מקריי – ג'ייקוב סמולברי
  • סם פיליפס – סמל דוג'ט
  • טילי ווסבורג – גברת הרסט
  • רואן הדלי – מריאן מאני
  • כריס גלרוס – בילי סמולברי
  • קונור וב – סוחר
  • פני-ג'יין סוויפט – גברת קוגאן
  • רוזי מייסון – סוברנס מילר
  • אלכס צ'נון – טמפרנס מילר
  • שוד וורד – איכר
  • רודריק סוויפ – האיכר אברדין
  • דון ג'. ויסטנס – שוטר
  • ג'יימי לי-היל – לבן טול

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2008 הוזמן אצל דייוויד ניקולס תסריט של הסרט.[5] ב-2013 פורסם שמתיאס שונארטס לוהק לתפקיד של גבריאל אוק לצדה של קארי מאליגן בדמות בת שבע אברדין.[6] במאי 2013 פורסם הליהוק באופן רשמי ונבחר תומאס וינטרברג כבמאי.[7]

שלב הצילומים (קולנוע) החל ב-16 בספטמבר 2013.[8] הסרט צולם בדורסט (שרבורן, מאפרטון, בימינסטר),[9][10] באוקספורדשייר, בבקינגהאמשייר ובלונדון.[8]

הסרט יצא לאקרנים ב-1 במאי 2015.[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The UK Box Office in 2015" (PDF). British Film Institute: BFI Research and Statistics Unit. 28 בינואר 2016. נבדק ב-26 ביוני 2016. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "Far From the Madding Crowd (12A)". British Board of Film Classification. 3 במרץ 2015. נבדק ב-14 באפריל 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "Far from the Madding Crowd (2015)". Box Office Mojo (Amazon.com). נבדק ב-25 בספטמבר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Foundas, Scott (2 באפריל 2015). "Film Review: 'Far From the Madding Crowd'". Variety. נבדק ב-18 במאי 2015. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ Kemp, Stuart (18 במאי 2008). "BBC Films has diverse slate". The Hollywood Reporter. נבדק ב-23 בדצמבר 2013. {{cite news}}: (עזרה)
  6. ^ Bamigboye, Baz (11 באפריל 2013). "BAZ BAMIGBOYE: Carey Mulligan's the new face in the Madding Crowd". Daily Mail. נבדק ב-18 ביוני 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Tartaglione, Nancy (17 במאי 2013). "Carey Mulligan, Matthias Schoenaerts Set For Searchlight's 'Far From The Madding Crowd'". Deadline.com. PMC. נבדק ב-18 ביוני 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ 1 2 Fleming, Mike (16 בספטמבר 2013). "Searchlight Rounds Out 'Madding' Cast With Michael Sheen, Juno Temple". Deadline.com. PMC. נבדק ב-23 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "Hardy's Far from the Madding Crowd looking for bearded men". BBC News. 25 באוקטובר 2013. נבדק ב-23 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Bolado, Catherine (1 בנובמבר 2013). "First glimpse of new Far From the Madding Crowd movie filmed in Beaminster and west Dorset". Bridport News. נבדק ב-23 בדצמבר 2013. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ Thompson, Anne. "Far from the Madding Crowd' To Open from Fox Searchlight Next May". Thompson on Hollywood. אורכב מ-המקור ב-2014-10-19. נבדק ב-2016-11-14.