התריסר (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המעבר
The Twelve
עטיפת הספר בעברית
עטיפת הספר בעברית
מידע כללי
מאת ג'סטין קרונין
שפת המקור אנגלית
סוגה אימה, אפוקליפסה ופוסט-אפוקליפסה
הוצאה
הוצאה ספרי בלנטיין עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה בשפת המקור ספרי בלנטיין
תאריך הוצאה 2012
מספר עמודים 624 (עברית)
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מטר
תרגום אינגה מיכאלי
סדרה
סדרת ספרים המעבר
ספר קודם המעבר
הספר הבא עיר המראות
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 978-0752897868
הספרייה הלאומית 003668854
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

התריסר אנגליתThe Twelve) הוא רומן מסוגת האימה מאת הסופר ג'סטין קרונין אשר יצא לאור בשנת 2012, הוא הספר השני בטרילוגיית ספרים וקדם לו הרומן המעבר. התריסר יצא לאור ב-16 באוקטובר 2012 על ידי ספרי בלנטיין. הטרילוגיה הסתיימה עם פרסומו של הרומן "עיר המראות", בשנת 2016.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר ביקור קצר אצל חלק מדמויות השורדים מהספר הראשון, הרומן קופץ בחזרה לתחילת המגפה. 4 קווי עלילה נוצרים: דני, נהג אוטובוס בית ספר אוטיסט מחליט לקחת את האוטובוס לסיבוב שלו עוד פעם אחת, צלף צבאי בשם קיטרידג' מתבצר בקומה גבוהה בבניין דירות בדנוור מתחיל לירות בנגועים; לורנס גריי, שרת שעבד במתחם בו החל פרויקט נח, מתעורר במלון ומוצא את עצמו צעיר ורזה יותר; והורנס גילדר, בעל תפקיד בממשל הפדרלי הגוסס, נאלץ להתמודד עם המדינה שקורסת סביבו.

בהמשך העלילה חוזרים 90 שנה קדימה בזמן, העלילה ממשיכה עם הגיבורים מהספר הקודם. בנוסף מתוודעים לעיר נוספת של אנשים, אשר משתפים פעולה עם היצורים דמויי הערפד, ומשעבדים שבויים ממקומות שונים לתפעול העיר והאכלת היצורים.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר זכה לביקורות חיוביות לרוב. באתר BookPage כתבו כי הסיום של התריסר מספק יותר מזה של המעבר, אך עדיין יש מספקים נושאים פתוחים על מנת להשאיר את הקוראים משתוקקים לספר השלישי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • התריסר, באתר OCLC (באנגלית)